تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

سیدحسن نصرالله: مقاومت امروز هم صاحب قدرت است و هم موشک/قادریم هر هدفی را در اسرائیل بزنیم

  • کد خبر : 211194
  • 02 اردیبهشت 1397 - 0:56
سیدحسن نصرالله: مقاومت امروز هم صاحب قدرت است و هم موشک/قادریم هر هدفی را در اسرائیل بزنیم

سید حسن نصرالله در سخنرانی امروز خود با تأکید بر قدرت نظامی جنبش حزب‌الله لبنان، اظهار کرد هر هدفی در اسرائیل در تیررس موشک‌های مقاومت قرار دارد.

سیدحسن نصرالله: ///به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، در سخنرانی امروز خود با تأکید بر قدرت نظامی جنبش حزب‌الله لبنان، اظهار کرد هر هدفی در اسرائیل در تیررس موشک‌های مقاومت قرار دارد.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان که از طریق ویدئو کنفرانس، در تجمع انتخاباتی شهر صور در جنوب بیروت سخنرانی می‌کرد، شهر صور را شهر همزیستی مسالمت آمیز و مقاومت در برابر اشغالگری دانست و گفت دشمن اسرائیلی در آغاز تجاوز به لبنان قصد داشت فرمانده نظامی حزب‌الله را با بمباران مقر فرماندهی او در شهر صور ترور کند، هرچند با پایداری مقاومت نظامی و سیاسی مجبور شد با توسل به مجامع بین المللی، جنگ را به پایان برساند.

وی با اشاره به حمله موسوم به «خوشه‌های خشم» رژیم صهیونیستی علیه لبنان در سال ۱۹۹۶ میلادی و کشتار وحشیانه مسلمانان و مسیحیان توسط نظامیان اسرائیلی، تصریح کرد جنبش مقاومت با تلاش امام موسی صدر و به سبب بی‌توجهی دولت لبنان به اهالی جنوب در برابر حملات صهیونیست‌ها، شکل گرفت. دبیرکل حزب الله لبنان گفت: امام موسی صدر در طول ۱۵ سال همواره از حکومت لبنان می‌خواست برای رویارویی با تجاوزات اسرائیل به لبنان، مداخله کند و در نتیجه مجبور به تاسیس گروه‌های مقاومت شد. سید حسن نصرالله تاکید کرد فرزندان امام موسی صدر، جنبش امل و حزب الله با کمک یکدیگر مفهوم مقاومت را تغییر دادند؛ (مقاومتی) که به پیروزی منتهی شد.

نصرالله در پاسخ به کسانی که خواستار خلع سلاح حزب‌الله هستند، گفت دولت لبنان به ساکنان جنوب این کشور پشت کرد. جرم ما این است که سلاح بر دوش گرفته ایم تا از حاکمیت و تمامیت ارضی کشورمان دفاع کنیم. تنها جایگزین مقاومت؛ مرگ و تسلیم در برابر صهیونیست‌ها خواهد بود و این به معنای تداوم اشغالگری خواهد بود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: موشک‌های مقاومت لبنان قادر خواهند بود هر نقطه ای را از فلسطین اشغالی هدف قرار دهند. ما هیچ وقت مقاومت را رها نخواهیم کرد. مقاومت ما هرگز قابل مبادله نیست و به معنای بقا و وجود و کرامت ماست. مقاومت نتیجه فداکاری‌های فراوان است و هرگز نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

دبیر کل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد انتخابات پارلمانی در ششم ماه مه (شانزدهم اردیبهشت) به مثابه پیامی برای پایبندی به مقاومت و دست برنداشتن از آن است. وی در این باره گفت: حضور شما در پای صندوق‌های رأی پیامی برای دنیا دارد و آن اینکه ما در جنوب لبنان هرگز مقاومت را تنها نخواهیم گذاشت. نصرالله افزود: ما پس از انتخابات آماده ایم تا راهبرد و استراتژی دفاعی را بررسی کنیم. نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان، نخستین کسی است که چنین راهبردی را مطرح کرده است.

دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان همچنین گفت: گزینه مقاومت در لبنان معادله بازدارندگی در برابر دشمن اسرائیلی را به اثبات رساند. ما در این شرایط سخت از دولت می خواهیم پرونده اقتصادی را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=211194

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x