تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

سنگ کلیه خود را با این میوه آبدار درمان کنید/ علت زانو درد در جوانی چیست؟/ ارتباط عجیب شدت اسهال خونی با گروه خون/ چگونه از شر حشرات موذی خلاص شویم؟

  • کد خبر : 212531
  • 01 خرداد 1397 - 1:21
سنگ کلیه خود را با این میوه آبدار درمان کنید/ علت زانو درد در جوانی چیست؟/ ارتباط عجیب شدت اسهال خونی با گروه خون/ چگونه از شر حشرات موذی خلاص شویم؟

تقویت عضله چهار سر ران، مصرف دارو‌های التیام بخش مانند ناپروکسن و دیکلوفناک و گرما درمانی از روش‌های درمان نرم شدن غضروف‌ کشکک زانو است. 

 

به گزارش گروه علمی پزشکی «کمال مهر»؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

پیشگیری از بیماری‌های گوارشی با هندوانه

در فصول گرم سال، یکی از محبوبترین میوه‌ها هندوانه است؛ این میوه خوش طعم  از خانواده کدوییان بوده و سرشار از ویتامین‌های A و C  است.

حدود ۹۰ درصد هندوانه از آب تشکیل شده است، به همین دلیل  هندوانه یکی از خوراکی‌های مفید در درمان سنگ کلیه است، همچنین می‌توانید در ماه رمضان از هندوانه برای تامین آب مورد نیاز بدن استفاده کنید.

مصرف هندوانه دمای بدن را کاهش می‌دهد و می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های گوارشی نظیر سرطان روده و یرقان را به طور چشمگیری کاهش دهد. اما چگونه می‌توان یک هندوانه شیرین را تشخیص داد؟

یکی از راه‌های تشخیص یک هندوانه شیرین، وجود لکه‌های زرد رنگ در قسمت تحتانی هندوانه است که نشان می‌دهد  این میوه مدت زمان کافی برای رسیدن را طی کرده و به خوبی رسیده است.

راه‌های فرار از مزاحمت حشرات/ علت زانو درد در جوانی چیست/ علائم یک باکتری کشنده/

خطر استفاده از حشره کش‌ها

پشه و مگس مهمانان ناخوانده فصل تابستان هستند که معمولا با گرم شدن هوا سر و کله شان پیدا می‌شود.، یکی از راه‌های خلاص شدن از حشرات استفاده از یک قوطی سرکه‌ای است، برای این کار یک قوطی حاوی سرکه را در جایی که حشرات وجود دارند قرار دهید و چند سوراخ روی آن ایجاد کنید. بوی سرکه حشرات را به درون قوطی جذب می‌کند. مطمئن باشید حشرات از سوراخ‌های درب قوطی باز نمی‌گردند.

استفاده از توری پنجره، تاریک کردن محیط و استفاده از اسپری آب پاش  از راه‌های دیگر دفع حشرات هستند.

بهتر است بدانید که استفاده بیش از حد از حشره کش‌ها، مسمومیت با حشره کش را به همراه دارد. این مسمومیت در ابتدا علائم شبیه سرماخوردگی دارد، اما می‌تواند منجر به مشکلات تنفسی و بیماری‌های قلبی و عروقی  شود.

راه‌های فرار از مزاحمت حشرات/ علت زانو درد در جوانی چیست/ علائم یک باکتری کشنده/

روش های درمان کندرومالاسی

بیشتر افراد تصور می‌کنند که زانو درد مختص دوران پیری است، اما متخصصان ارتوپد نظر دیگری دارند.

نرم شدن غضروف‌های کشکک زانو که کندرومالاسی کشکک زانو نامیده می‌شود از جمله مشکلات ارتوپدی است که بیشتر در سنین جوانی و میانسالی بروز پیدا می‌کند. با وجود اینکه دلیل قطعی کندرومالاسی کشکک زانو هنوز مشخص نیست با این وجود متخصصان ارتوپد بیماری‌های مفصلی نظیر روماتیسم مفصلی، ضعف عضلات چهار سر ران و شکستگی‌ها در ناحیه زانو را از مهم‌ترین عوامل ابتلا به کندرومالاسی کشکک زانو می‌دانند.

روش‌های درمان این بیماری بسته به علت ایجاد و میزان رشد بیماری متفاوت است، تقویت عضله چهار سر ران، مصرف دارو‌های التیام بخش مانند ناپروکسن و دیکلوفناک و گرما درمانی از روش‌های درمان این بیماری است.

راه‌های فرار از مزاحمت حشرات/ علت زانو درد در جوانی چیست/ علائم یک باکتری کشنده/

ارتباط میزان اسهال خونی با گروه خون

یکی از باکتری‌های موجود در روده انسان E. coli  نام دارد که در بدن بسیاری از حیوانات خون‌گرم هم زندگی می‌کند.

اگر چه در حالت معمولی E. coli  ضرری برای انسان ندارد، اما نوع خاصی از این باکتری که از راه فرآورده‌های گوشتی آلوده وارد بدن انسان می‌شود، می‌تواند عفونت باکتریایی را در فرد ایجاد کند؛ اسهال خونی یکی از عوارض جدی این عفونت است که حتی ممکن است به مرگ انسان نیز منجر شود.

به تازگی محققان دانشگاه واشنگتن دریافتند که عملکرد این باکتری مهاجم  در بدن افراد بسته به نوع گروه خونی آن‌ها متفاوت است.

نتایج این تحقیقات که با هدف اثرگذاری بر روی باکتری E. coli  انجام شده بود نشان داد که بیش از هشتاد درصد افراد با گروه خونی A  به اسهال شدید مبتلا شدند، در حالی که تنها نیمی از افراد با گروه‌های خونی B  و O  به این شرایط دچار شده بودند.

راه‌های فرار از مزاحمت حشرات/ علت زانو درد در جوانی چیست/ علائم یک باکتری کشنده/

خطر تشدید آلزایمر با ورزش

در حالی که تحقیقات بسیاری ارتباط ورزش با درمان بیماری‌های روحی و روانی از جمله افسردگی را اثبات کرده‌اند به تازگی محققان دانشگاه آکسفورد به این نتیجه رسیده‌اند که ورزش کردن نه تنها مشکلات روحی و روانی را کاهش نمی‌دهد بلکه خطر ابتلا به زوال عقل را هم بیشتر خواهد کرد.

این تحقیق علمی بر روی ۴۹۴ شهروند انگلیسی انجام شده بود، این افراد به طور متوسط ۷۷ سال سن داشته داشتند و مبتلا به بیماری آلزایمر خفیف بودند.

تحقیقات این پژوهشگران نشان داد اگرچه ورزش کردن در کوتاه مدت می تواند سرعت رشد آلزایمر را کند کند اما در طولانی مدت منجر به رشد زیاد این بیماری خواهد شد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=212531

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x