تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

سناریو زوزه هایی که مسئولین نمی شنوند!/چهارمین حمله سگ های ولگرد به شهروندان کرج

  • کد خبر : 181629
  • 28 بهمن 1395 - 9:06
سناریو زوزه هایی که مسئولین نمی شنوند!/چهارمین حمله سگ های ولگرد به شهروندان کرج

حمله سگ های ولگرد به شهروندان در سایه غفلت شهرداری کرج ادامه دارد،

به گزارش کمال مهر این روزها حمله سگ های ولگرد به شهروندان در سایه غفلت شهرداری کرج ادامه دارد، سناریویی که چند ماه پیش با حمله یک سگ به شهروند مهرشهری آغاز شد.
مرداد ماه سال جاری بود که مجید ابدال یکی از شهروندان مهرشهر کرج در گفتگو با خبرنگار ما از حضور سگ های ولگرد در این منطقه، ماجرای گزیده شدن خود توسط یک سگ و نبود واکسن هاری در استان البرز پرده برداشت!
این کاسب گفت: در مغازه ام نشسته بودم که یک سگ ولگرد پس از ورود با تلاش های من و دوستانم خارج نشد، من گردن و پشتش را گرفتم تا به بیرون از مغازه ببرم اما همچنان در تکاپو برای ورود به مغازه بود، یکدستم دستکش داشت و دیگری را با نایلون پوشانده بودم که سگ به سمتم حمله ور شد و دستم را گاز گرفت.
دستم را شستم و پس از بازگشت به منزل با آب و گرم و صابون تمیز کردم و با یکی از دوستانم به درمانگاه فاز ۴ مهرشهر مراجعه کردم، اما آنها اعلام کردند واکسن هاری ندارند و مرا به مرکز آزادگان ارجاع دادند، پس از حضور در آن واحد گفتند: این خدمت به مرکز حصارک بالا انتقال یافته است.

پس از مراجعه به مرکز درمانی حصارک بالا ۴ واکسن برای من تزریق کردند و گفتند ممکن است در مراجعه بعدی واکسن نداشته باشیم و باید به انستیتو پاستور تهران بروید، مرحله دوم پس از تزریق یک واکسن مرا به تهران ارجاع دادند با حضور در آن مرکز واکسن هاری برای من تزریق شد.
جالب آنکه بیمارانی از شهرهای اصفهان، بیرجند، سیستان و بلوچستان و … برای تزریق واکسن هاری به تهران آمده بودند! و حتی اعلام شد پاستور نیز با محدودیت مواجه است و بنده نیز سه نوبت بعدی را باید دوباره به تهران مراجعه کنم.

و اما بهمن ماه سال جاری کودک افغان قربانی بی تدبیری مسئولین شهر کرج شد و حسین محمدی پسر ۱۲ ساله ای که به شدت مورد تهاجم سگهای گرسنه قرار گرفته بود با وضعیتی دهشتناک به اورژانس انتقال داده شد و شدت وخامت حال وی را در آی سی یو بستری نمود.
به گفته فردیسان اگرچه مسئولین اذعان دارند جمع آوری سگ های ولگرد در فردیس به عهده ی شهرداری کرج می باشد اما به نظر می رسد با توجه به اختلافات پیش آمده در استقلال شهرداری و شورای شهر فردیس، شهرداری کرج در ارائه خدمات شهری به فردیسی ها عقب نشینی کرده است تا نشان دهد بدون کمک شهرداری کرج شهرستان فردیس یتیم تر از قبل خواهد شد.

ماجرا به این جا ختم نشد و ۲۶ بهمن ماه ۲ دانش آموز در شهر کرج در منطقه ۳۵۰ متری بنیاد و ۲۲ بهمن جنوبی منطقه بنیاد به دلیل حمله سگ های ولگرد مصدوم شدند و توسط اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.
دادستان کرج درباره ماجرای حمله سگ های وحشی به کودک افغان می گوید چنین پرونده ای به لحاظ قصور در انجام وظیفه و یا احمال در نگهداری حیوان دیه تعلق می گیرد، چه تبعه ایرانی باشد و چه نباشد.
و اما آنچه در این میان جالب توجه است توپ کم کاری مسئولین در زمین یکدیگر بوده و هر کدام مسئولیت این موضوع را بر عهده نها دیگری می دانند و آنچه در میان این بی تدبیری ها قربانی می شود جان مردم بی گناهی است که حتی برای تردد عادی در سطح شهر امنیت جانی ندارند.
روح الله کیان عضو شورای شهر کرج در این خصوص به تیتریک می گوید: جمع آوری سگ های ولگرد در محدوده شهری به عهده ما است و سازمان مدیریت پسماند این مسئله را به عهده دارد، البته با همکاری دام پزشکی و اگر اتفاقی در شهر بیافتد جواب گوی ان باید شهرداری و سازمان مربوطه باشد، و در محدوده شهری خود چند وقتی است که سگهای ولگرد مشاهده نمی شود.

این گفته کیان درحالیست که یکی از مخاطبانکمال مهر در یک روز برفی تجمعی از سگ ها در یک منطقه از مهرشهر کرج را برای ما ارسال کرده و می گوید همواره تعداد زیادی از این حیوانات در معابر تردد می کنند.
محمد صادق باغستانی در مورد این حادثه معتقد است حتماً باید طرح هایی که بابت جمع آوری این حیوانات ولگرد موجود است به طور جدی انجام شود و در مورد خسارت ها و دیه احتمالی باید پزشکی قانونی نظر خود را ارائه دهد و محمود دادگو رئیس شورای شهر کرج در مورد وظایف شهرداری در خصوص این حادثه معتقد است پیگیری این مسئله وظیفه دادسرا است و من در این مورد اطلاعی ندارم.
بر اساس برآورد سازمان بهداشت جهانی سالانه بیش از ۵۵ هزار انسان از هاری می‌ میرند و ۱۵ میلیون نفر واکسن هاری دریافت می‌ کنند و با توجه به بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری (جمع‌ آوری و دفع حیوانات بدون صاحب و مضر در سطح شهر) جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و… از وظایف شهرداری‌ خواهد بود.
و اما در خاتمه آنچه جای این سوال وجود دارد که باید چند نفر مورد حمله سگ ها قرار گیرند تا مسئولین وارد عرصه شوند و حال باید دید مسئولین تدبیری برای ساماندهی و جمع آوری سگ های ولگرد در شهر کرج خواهند داشت یا همچنان کودکان و شهروندان قربانی بی برنامه گی متولیان امر خواهند شد؟
ا منبع :  البرز ۲۴

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=181629

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x