تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

سلسله نشست انجمن نویسندگان دفاع مقدس “ناورد ” در کرج برگزار می شود

  • کد خبر : 183063
  • 05 اسفند 1395 - 16:04

در این نشست ابتدا به بررسی ونقد اشعار شاعران جوان البرزی جهت ارتقای سطح کیفی اشعار و ترانه های سروده شده پرداخته شده تا شاعران با انواع سبک های شعری شاعران دفاع مقدس آشنا شوند.

به گزارش کمال مهر؛ نشست ادبی انجمن نویسندگان دفاع مقدس “ناورد ” پنجشنبه ۵ اسفندماه ساعت ۱۱ در کرج برگزار می شود.

در این نشست ابتدا به بررسی ونقد اشعار شاعران جوان البرزی جهت ارتقای سطح کیفی اشعار و ترانه های سروده شده پرداخته شده تا شاعران با انواع سبک های شعری شاعران دفاع مقدس آشنا شوند.

هدف از برگزاری این نشست ادبی ارایه  گزارش عملکرد انجمن، خوانش و نقد داستان کوتاه، معرفی تازه های کتاب در حوزه دفاع مقدس می باشد.

شعر در دفاع مقدس رشد چشمگیری داشت. در واقع شعر انقلاب را شعرهای دفاع مقدس بالا کشید و تثبیت کرد. حتی شاعران روشنفکری که در بسیاری موارد خنثی بودند و موضعی نداشتند، درباره جنگ شعر گفتند و این نشان می دهد شعر دفاع مقدس در تمامی لایه های سیاسی اجتماعی، عاشقانه تاثیرگذار است. لزومی ندارد که از واژه های جنگی استفاده شود. تجلی پیروزی، شکست، آرزومندی، درد و بی پناهی در شعرهای امروز، اثرات شعر جنگ است.
بهترین آثار ادبیات در ایران می‌توان به آثار دفاع مقدس اشاره کرد. بنابراین خوشبختانه گنجینه‌ای از تولیدات ادبی  را برای اشباع ذهن نویسندگان، فیلمسازان، اهل هنر، پژوهشگران و اهالی مطالعه برای قرن ها تولید شده است.
شعر می تواند ابزار و وسیله انتقال وقایع و رخداد های تاریخی فرهنگی به نسل جوان امروز باشد و شاعران میتوانند با زبان لطیف و زیبا جوانان را با اشعار و افکار بلند نسل های قدیم و جدید آشنا کنند لذا زبان شعر از دیر باز در ایران کهن قدمتی تاریخی و تاثیری هزاران برابر دارد که با برگزاری جلسات هفتگی عصر شعر سعی در توانمندی شاعران استان و تربیت شاعران نسل نو دارد.

این برنامه روز پنج شنبه پنجم اسفند ماه  ساعت ۱۱ واقع در خیابان درختی، بلوار حدادی، رو به روی خیابان بهار شرقی، نبش خیابان نیروی انتظامی، بالای نان فانتزی جوان، آموزشگاه زبان رهام است. از همه شاعران و اهالی ادب و هنر جهت شرکت در این نشست  ادبی دعوت به عمل می آید؛ ضمناً حضور برای همه علاقمندان به شعر و ادب فارسی آزاد است.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=183063

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x