تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

ساخت ۶۰۰۰ واحد مسکونی در جوار کاخ مروارید+سند

  • کد خبر : 39798
  • 31 اردیبهشت 1393 - 13:48
ساخت ۶۰۰۰ واحد مسکونی در جوار کاخ مروارید+سند

پس از مشخص شدن متولیان امر احیای این مجموعه موضوع مهمی که مجموعه کاخ را به نوعی تحت شعاع قرار می دهد ساخت ۶۰۰۰ واحد مسکونی در جوار این مجموعه می باشد!

به گزارش «کمال مهر» پس از کش و قوس های فراوان در مورد وضعیت تملک کاخ مروارید و واگذاری کاخ به  میراث فرهنگی استان البرز ، موضوعی که اکنون  مورد توجه  مسئولین مربوطه قرار گرفته بحث بازسازی و مرمت این مجموعه فرهنگی  تاریخی است .

هزینه میلیاردی بازسازی این بنا  معقوله ای است که وضعیت سامان بخشی این مجموعه را قاعدتا به چالش خواهد کشید و این روند در صورت عدم اتخاذ تدبیری صحیح  همچنان به تخریب آن افزوده خواهد شد.کمااینکه به گفته مسئولین ۸۰درصد  مجموعه کاخ مروارید تخریب شده است.

پس از مشخص شدن متولیان امر احیای این مجموعه موضوع مهمی که مجموعه کاخ را به نوعی تحت شعاع قرار می دهد ساخت ۶۰۰۰ واحد مسکونی در جوار این مجموعه می باشد!

ساخت  شهرکی با ۶۰۰۰ واحد مسکونی در سایتی با مساحت ۷۵۰ هزار مترمربع  در ضلع جنوبی کاخ که  شاید در آینده نزدیک شاهد این موضوع باشیم.

مجموعه ای با این وسعت که علی رغم تراکم جمعیتی و امکانات شهری مهرشهر مشکلات عدیده ای را نیز مطمئناً به دنبال خواهد داشت؛ و جدایی از این مسائل درصورت مرمت و بازسازی مجموعه کاخ مروارید و تبدیل شدن این مجموعه به قطب فرهنگی استان البرز ، در صورت همت مسئولین برای ثبت این اثر، جزو آثار جهانی ؛ احتمالاً ثبت این  مجموعه، تحت الشعاع این شهرک مسکونی قرار بگیرد!

سوالی که اکنون  مطرح است و بیان آن خالی از لطف نیست،  ضرورت ساخت این مجتمع در کنار این مجموعه فرهنگی  است که مسئولین و صاحبان این طرح با چه نیتی قصد ساخت و ساز دارند؟آیا تمامی جوانب این طرح در مباحث شهری بررسی و لحاظ شده است؟ و…

موضوع حائز اهمیت در این وجیزه ، جریان خاصی  که در سطح برخی مسئولین حاکم است ، مباحثی که این روزها مهرشهر را درگیر خود کرده خواسته های نادرست مسئولینی است که بی مهابا اقدام به اجرایی نمودن اهداف و منافع خویش می باشند، همانطور که از شواهد پیداست می توان با اشاره به  « خرید و فروش کاخ مروارید»  تا « تخریب و تغییر کاربری باغ سیب» این جریان را دنبال نموده و در ادامه شکست اهداف و مقاصد این افراد را در اقدامات خود عنوان کرد.

نکته  مقابل و مهم این جریانات منفعت طلب  ، حضور مردم آگاه و هوشیار مهرشهر و در رأس آن برخی مسئولین دلسوز نظام می باشد که دستان منفعت طلبانه برخی اشخاص را از منافع و سرمایه های ملی کوتاه می کند.

امید است در صورت تحقق این پروژه قبل از هرگونه اقدام ، مسئولین امر نسبت به منافع مردم و احقاق حقوق شهروندان بررسی های لازم را انجام داده و نسبت به ان اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/.

 

جهت توضیحات بیشتر در خصوص طرح اینجـــــــــا کلیک کنید

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=39798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x