تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

زنگ خطر افزایش قیمت جهانی طلا به صدا درآمد

  • کد خبر : 207440
  • 30 آبان 1396 - 13:21
زنگ خطر افزایش قیمت جهانی طلا به صدا درآمد

مدیریت اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت:به دلیل کاهش ذخایر معدنی بزرگ طلا در جهان،افزایش قیمت در آینده پیش بینی می شود.

زنگ خطر افزایش قیمت جهانی طلا به دلیل کاهش ذخایر معدنی   گروه اقتصادی«کمال مهر»، علی اصغرزاده قوچانی مدیریت اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اظهار کرد:قیمت طلا و اکتشاف معدن در یک زنجیره قرار دارند به این معنا که هر چه ورودی بیشتر شده و تولید بالاتر رود،در نتیجه قیمت کاهش پیدا می کند و هر چه ذخایر معادن تمام شده،تولید کمتر و یا احتمال تولید به ریسک یا خطر بیفتد،قیمت طلا در بازار بالاتر می رود.

وی در ادامه افزود:این یک قانون جهانی است و هر گاه که حوادث طبیعی چون سیل ،زلزله و یا فوران آتشفشان در منطقه معدن طلا رخ دهد،بر روی قیمت جهانی این کانی با ارزش تاثیر می گذارد.

اصغر زاده با تاکید بر اینکه هر چه جلوتر می رویم،هزینه های اکتشاف طلا بالاتر می رود،تصریح کرد:در قرن های گذشته بیشتر ذخایر عمده طلا در جهان کشف و به بهره برداری رسیده و اکنون تعداد کسب نتایج مثبت در اکتشاف این کانی کاهش پیدا کرده است.

مدیریت اکتشاف ایمیدرو بیان کرد:باید توجه داشته باشیم که در بحث فلز طلا،بخشی از نیاز بازار ،توسط بازیابی طلاهای صنعتی و زینتی تامین می شود ومیزان بازگشت طلاهای مصرفی به چرخه تولید،تاثیر بسزایی در قیمت این محصول دارد.

اصغرزاده در پایان تاکید کرد:تمامی عوامل موجود در دایره تولید طلا نشان می دهد که در آینده بازار، شاهد افزایش قیمت این کانی با ارزش خواهد بود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=207440

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x