تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

زمین مرغوب «اوکراین» یا بذرهای «نفوذی» که در ایران کاشته می شود!؟

  • کد خبر : 194592
  • 25 تیر 1396 - 11:45
زمین مرغوب «اوکراین» یا بذرهای «نفوذی» که در ایران کاشته می شود!؟

حضور “ویکتور یوشچنکو” رئیس جمهور سابق اوکراین و رهبر کودتای انقلاب مخملی اوکراین در استان البرز در قالب یک هئیت تجاری شاید در نگاه اول و بُعد تجاری آن مسئله ای مهمی به نظر نیاید اما براستی حضور “رهبر یک کودتای مخملی همسو با آمریکا”  در ایران چقدر اهمیت دارد؟

به گزارش گروه سیاسی«کمال مهر»؛ حضور “ویکتور یوشچنکو” رئیس جمهور سابق اوکراین و رهبر کودتای انقلاب مخملی اوکراین در استان البرز در قالب یک هئیت تجاری شاید در نگاه اول و بُعد تجاری آن مسئله ای مهمی به نظر نیاید اما براستی حضور “رهبر یک کودتای مخملی همسو با آمریکا”  در ایران چقدر اهمیت دارد؟  آنچه که در ادامه به تحلیل آن می بپردازیم اهمیت نظارت دستگاه های نظارتی و امنیتی را بیشتر مورد توجه قرار می دهد.

“ویکتور یوشچنکو” رهبر کودتای رنگی اوکراین و مجری اصلی “برنامه تغییر”بنیاد جرج سورس و اندرو کارنگی در اوکراین اکنون در قالب یک هیئت اقتصادی از استان البرز بازدید می کند “جعبه سیاه” کودتایی است که منافع آمریکا را در اوکراین عملی کرده  و این در نگاه اول کوله باری از ابهامات را به همراه خود دارد که چرا ایران و چرا البرز!؟

از نگاه اقتصادی استان البرز بدلیل وجود شهرکهای صنعتی و برندهای ملی و بین المللی خواستگاه اقتصادی مناسبی برای حضور کشورهای خارجی جهت سرمایه گذاری اقتصادی است اما به رقم وجود پتانسیل بالای رونق اقتصادی  همچنان این استان یکی از بیکارترین استانهای کشور است؛ البته توجیح مناسبی برای حضور اوکراینی ها برای حضور در عرصه اقتصادی ایران در البرز می باشد.

مقام معظم رهبری: در زمینههای اقتصادی، چشمهای بینای مسئولین اقتصادی بایستی باز باشد و مواظب باشند که [دشمناننفوذ اقتصادیپیدا نکنند؛ چون نفوذ دشمن پایهی اقتصادِ محکم را متزلزل میکند. آنجاهایی که نفوذ اقتصادی کردند، آنجاهایی که توانستند خودشان را بر اقتصاد کشورها و ملّتها مثل یک بختکی(۱۲) سوار بکنند، پدر آن کشورها درآمد.

این رویداد نشان از آن دارد که حضور یک رهبر کودتاگر غرب گرا می تواند زمینه حضور عوامل همسو و جریان ساز آمریکایی و غربی در کشور باشد.عادی سازی حضور بازیگران نقشه های آمریکا فقط از جریانی بر می آید که خود پیرو مکتب آمریکایی غربی است. اینکه مسئولین ابائی از مراوده با این اشخاص ندارند به تبع آن برای نسخه برداری از افکار آنها نیز هیچ کوتاهی نخواهند کرد.

اتکا به نیرو  و ظرفیت های داخلی اولویتی است که باید در راس امور قرار بگیرد و هر مدل از سرمایه گذاری خارجی نیز نباید به هر قیمتی وارد چرخه اقتصادی ما شود، اینکه استان البرز ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی دارد  خالی از لطف نیست اما مدیریت ضعیف و وابسته به تفکرات لیبرالی و غربی نیز عملاً گره ای از مشکلات این استان را باز نخواهد کرد.

استاندار البرز روز گذشته(شنبه۲۴تیر۹۶) در نشست خبری که در حاشیه جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی برگزار شد اذعان داشت:  “ما وزارت اطلاعات و وزارت خارجه نیستم، ایشان میهمان وزارت خانه دیگری بود و ما هم بیشتر مذاکرات اقتصادی با آنها داشتیم،وزارت خارجه به اینها ویزا می دهد و وزارت اطلاعات ما آنجا نیرو دارد، بررسی امنیتی وظیفه ما نیست، ما متولی برگزاری نمایشگاه اقتصادی در آنجا هستیم، اینکه بخش خصوصی ما به بخش خصوصی آنها ارتباط داشته باشد، اینکه کشاورزان ما بروند و در زمین های مرغوب انها کشاورزی کنند اینها با ما است.

همانطور که در ابتدای این یادداشت عنوان شد اهمیت نظارت دستگاه های نظارتی و امنیتی را بیشتر مورد توجه قرار می دهد و این مسئله شاید در نگاه اول از جنبه های اقتصادی مورد توجه باشد اما مسئله امنیتی و بررسی نفوذ و طرح و اجرای برنامه های از پیش تعیین شده نیز باید بطور دقیقی بررسی و واکاوی شود. اینکه ما در زمین های مرغوب آنها کشاورزی کنیم یا آنها در دامان ما بذر نفوذ و سیطره اقتصادی را بکارند مسئله جدی است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=194592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x