تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

زمینه‌سازی برنامه‌های دشمن توسط عناصر نفوذی/ تلاش‌ دشمن برای نقش‌آفرینی در نهاد روحانیت

  • کد خبر : 214456
  • 12 مرداد 1397 - 2:07
زمینه‌سازی برنامه‌های دشمن توسط عناصر نفوذی/ تلاش‌ دشمن برای نقش‌آفرینی در نهاد روحانیت

دادستان کل کشور گفت: نفود همیشه به معنای جاسوسی نیست و تصور نکنید که عامل نفوذ فقط برای جاسوسی می‌آید بلکه شاخه دیگر نفوذ این است که عامل نفوذی زمینه ساز بو بسترآفرین برنامه‌های دشمن می شود.

به گزارش«کمال مهر»، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری بعد از ظهر امروز در همایش صیانت از نهاد مقدس روحانیت در اصفهان با اشاره به نقش بی‌بدیل مردم استان اصفهان و علمای این خطه در تاریخ اسلام و تثبیت و استمرار انقلاب اسلامی، اظهار کرد: هدف از تشکیل دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت به تعبیر رهبر معظم انقلاب خدمت به اسلام و جامعه روحانیت و صیانت از این قشر است.

وی با بیان اینکه جایگاه روحانیت از قدیم‌الایام و خصوصاً در قرن اخیر و به ویژه در ۴۰ سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد برای همه روشن است، افزود: نقش این مجموعه تا به امروز در صیانت از مکتب تشیع و حراست و حفاظت از معارف عالیه مکتب امام صادق(ع) نقش بی‌بدیلی بوده است که هیچ‌گاه دشمن از آن غافل نبوده و نیست.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: وظیفه روحانیت صیانت از خود است، برای اینکه این صیانت کارساز باشد، حتماً نیازمند یک مدیریتی است و باید حساب شده، منظم و با تدبیر صورت گیرد.

وی تصریح کرد: مجموعه‌ای که بتواند این رسالت و صیانت را از جامعه روحانیت و حوزه‌های علمیه عهده‌دار شود به تشخیص امام راحل و تأیید رهبر معظم انقلاب، دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت است.

رئیس دادگاه ویژه روحانیت به تلاش‌های دشمن برای نفوذ و نقش‌آفرینی در نهاد روحانیت اشاره کرد و متذکر شد: هدف دشمن از نفوذ به حداقل رساندن و تضعیف نقش مؤثر روحانیت در هدایت جامعه است.

وی با طرح این سؤال که آیا این نهاد در طول این سال‌ها در وظایف و رسالت خودش موفق بوده است، مطرح کرد: انتظار بر این بوده و هست که بالاتر از این باشیم و قطعاً و مسلماً عوامل متعددی باید کنار هم قرار گیرد تا بتوانیم به آن هدف برسیم.

منتظری ادامه داد: یکی از عوامل موفقیت نهاد روحانیت خواست و مطالبه خود جامعه روحانیت و حوزه‌های علمیه بوده است، اگر حوزه‌های علمیه و جوامع مختلفی که در استان‌ها و شهرها هستند مطالبه‌گر این هدف نباشند، موفق نخواهیم بود.

وی، تعامل، همکاری و هم‌افزایی بین این نهاد و روحانیت را لازمه موفقیت در انجام وظیفه در دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت دانست و از مراجع، اساتید حوزه، ائمه جمعه و جماعات خواست که مطالبه‌گر جدی از دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت باشند تا در صیانت و حراست از روحانیت تلاش کنند.

دادستان کل کشور همچنین به آسیب‌هایی که متوجه جامعه روحانیت است، اشاره و اضافه کرد: اگر آسیب‌ها را درست شناسایی نکرده و درصدد اصلاح برنیاییم و متناسب این آسیب‌ها برنامه‌ریزی نداشته باشیم، مطمئناً این آسیب‌ها می‌تواند رشد پیدا کرده و به روحانیت ضربه بزند و آن وقت همه ما مسؤول خواهیم بود.

منتظری با تأکید بر اینکه باید به همدیگر کمک کنیم تا بتوانیم این وظیفه سنگین و رسالت را انجام دهیم، به بیان برخی مصادیقی که جامعه روحانیت را تهدید می‌کند، پرداخت و مطرح کرد: امروز جامعه روحانیت را چند مسأله تهدید می‌کند که مهم‌ترین و شاید سخت‌ترین آن‌ها هم برای اثبات و دستیابی باشد، مسأله نفود است که نباید آن را دست کم گرفت.

دادستان کل کشور  تصریح کرد: عامل نفوذی و کسانی که برنامه نفوذ را برای روحانیت می‌ریزند با عناوین مختلف و لطایف‌الحیل و به طرق گوناگون، تلاششان بر این است که متناسب با این مجموعه نفوذ پیدا کنند و علامت و نشانه هم ندارند که بتوان آن‌ها را شناخت.

وی همچنین بیان کرد: نفود همیشه به معنای جاسوسی نیست و تصور نکنید که عامل نفوذ فقط برای جاسوسی می‌آید تا اطلاعاتی را بگیرد و به دشمن منتقل کند، بلکه این یک شاخه‌ای از نفوذ است؛ اما یک شاخه دیگر از نفوذ که بسیار مهم بوده، این است که عامل نفوذی برای برنامه‌های دشمن زمینه‌ساز و بسترآفرین می‌شود.

منتظری در پایان با اشاره به سرمایه‌گذاری دشمن برای نفوذ در جامعه روحانیت از طریق جریانات مختلف، تلاش جامعه روحانیت و بزرگان حوزه‌ها را برای پیشگیری از این موضوع مؤثر دانست و تأکید کرد: ما طلبه‌ها و روحانیون داعیه صیانت از جامعه را داریم و باید کار فرهنگی کنیم و نگذاریم آلودگی‌های اخلاقی دامن جوانان و خانواده‌ها را بگیرد و باید در این زمینه تلاش کنیم.

انتهای پیام/ذ

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=214456

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x