تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

زائران کربلا بخوانند/ترفند‌هایی برای بستن کوله پشتی +عکس

  • کد خبر : 206166
  • 14 آبان 1396 - 0:20

این روز‌ها خیلی‌ها در تدارک بستن کوله پشتی برای شرکت در پیاده روی اربعین هستند، اگر شما هم یکی از آن‌ها هستید کوله پشتی خود را طوری ببندید که کمترین آسیب به بدن شما وارد شود.

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»،یکی از فاکتورهای بسیار مهم به هنگام بستن کوله‌ پشتی میزان باری که قرار است در کوله قرار دهید و نوع برنامه‌ و سفری که در پیش رو دارید نیز حائز اهمیت است، بنابراین در ادامه ، نکاتی را خواهیم گفت که رعایت کردن آن باعث می شود تا کوله خود را کارآمد و سبک ببندید :

وسایلی و پوشاکی را که در طول روز به آن نیاز ندارید را در قسمت های زیرین کوله جای دهید، مانند کیسه خواب، زیرانداز و چادر. همچنین لباس خوابخود را، در میان کیسه خواب بگذارید تا همراه آن فشرده شده و جای زیادی نگیرد. بهتر است لباس های خود را لوله کنید ، این کار باعث می شود حجم بسیار کاهش یابد. حتی می توانید آن ها را در میان فضاهای خالی بین وسایل سخت کوله قرار دهید .

از کیسه های فشرده سازی استفاده کنید، شما تعداد زیادی لباس را درون آن ها قرار می دهید ، اما بند ها و کش هاییکه به صورت ضربدری روی آن ها قرار دارد ، به شما این امکان را می دهد تا آن ها را فشرده کنید .

مسافران اربعین بخوانند/ترفند هایی برای بستن کوله پشتی +عکس

چی رو کجا بزاریم؟

معمولا در کوله پشتی ، یک سری وسایل جای خاص دارند تا دسترسی به آن ها راحت باشد اما به خاطر داشته باشید که بسته به نوع فعالیت شما این چینش می تواند متفاوت باشد .بادگیر و یا پانچو را در قسمت بالایی کوله قرار می دهند تا به هنگام بارش باران یا برف ، به راحتی بتوان به آن دسترسی داشت .جی پی اس ، نقشه ، قطب نما و … نیز در محلی خشک، در زیپ خای خارجی و بر روی کوله قرار می دهند .همچنین مخزن سوخت را همیشه خارج از کوله بگذارید و بطری آب را دم دست و در قسمت های مشخص شده در راست و یا چپ کوله قرار دهید .

علاوه بر موارد ذکر شده بهتر است، چادر و زیرانداز را نیز به زیر کوله متصل کنید و وسایلی مانند عینک آفتابی ، قطب نما ، قمقمه آب و نقشه را که در طول روز به آن ها زیاد احتیاج پیدا می کنید را نیز جلوی دست قرار دهید. حتی می توانید از یک کیف کمری نیز استفاده کنید .

مسافران اربعین بخوانند/ترفند هایی برای بستن کوله پشتی +عکس

استاندارد انتخاب کردن کوله پشتی خیلی مهم است، زیرا شما هر قدر هم که کوله خود را سبک ببندید، باز هم باعث خستگی و آسیب می شود. بنابراین از فروشگاه های مطمئن، کوله ای مناسب و استاندارد را خریداری نمایید اما فراموش نکنید حتی همان کوله ی استاندارد را نیز باید درست بر روی دوش انداخت تا وزن وسایل ، به طور مناسب بر روی شانه ، کمر و لگن پخش شود .

بعد از آنکه کوله را پر کردید، بندهای کمر و شانه را شل کنید، کوله را به دوش بیاندازید و تسمه کمری کوله را درست بر روی استخوان لگن بسته و محکم کنید. حال بندهای شانه را از دو طرف با ۲ دست گرفته و به صورت هماهنگ و موازی تنگ کرده ، تا حدی که درست روی شانه قرار بگیرند . سپس به بند تنظیم ارتفاع کوله می رسیم که معمولا در کوله هایی با حجم بالا دیده می شود ، آن را نیز همین طوری تنظیم کنید که کوله مستقیم و صاف بر روی بدن شما قرار بگیرد و درعین حال با گردن و ستون فقرات زاویه ای مناسب داشته باشد و در انتها بند سینه را ببندید.

منبع:جام جم

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=206166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x