تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

روشی خلاقانه در صید ماهی به سبک چینی‌ها +فیلم

  • کد خبر : 211552
  • 15 اردیبهشت 1397 - 6:24

چینی‌ها به منظور صید ماهی روشی را پیاده کردند که بسیار جالب و خلاقانه است.

به گزارش «کمال مهر»؛ صید ماهی به شکار ماهی از آب با قلاب، تور یا هر ابزار دیگری می‌گویند که  این کار به دو روش صنعتی و سنتی و تفریحی انجام می‌شود.

در روش تفریحی، برخی افراد به منظور سرگرمی و لذت بردن از طبیعت کنار ساحل  رودخانه یا دریا رفته و با قرار دادن طعمه‌ای سر  قلاب ماهیگیری، آن  را داخل آب انداخته و منتظر می‌شوند تا صید به دامشان بیافتد.
روش صنعتی  به وسیله روش‌های نوین مانند استفاده از رادار، سونار، تصاویر ماهواره‌ای و تجهیزات پیشرفته مکانیکی مانند تورهای هدایت شونده، جرثقیل‌های بزرگ و دستگاه‌های مکش انجام می‌گیرد.

اما در روش سنتی از تور برای صید ماهی استفاده می‌شود،  به این صورت که با  نصب تورهای عمودی به صورت ثابت در طول خط ساحلی، ماهی با جزر و مد آب دریا در تور گیر می افتد.

به تازگی ویدیوی جالبی از نحوه ماهیگیری عجیب در فضای مجازی منتشر شده است که در این روش  تورهای بزرگ را در سطح یا کف دریا  توسط ۲ کشتی در مسیر مشخصی به شکل دایره‌ای کشیده  شده و  ماهی ها به سرعت در دام تور صیادان می افتند.

نکته قابل توجه  این روش این است که صیادان چینی ماهی‌هایی را که در دام گرفتار شده اند مانند خط تولید کارخانه‌ها ، توسط لوله‌های بزرگ داخل محفظه‌هایی هدایت می‌کنند. این ویدئو جالب در ادامه ارائه شده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=211552

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x