تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

«روزی پاک» دلایل کاهش رزق را بررسی می کند

  • کد خبر : 33931
  • 25 فروردین 1393 - 9:00
«روزی پاک» دلایل کاهش رزق را بررسی می کند

یکی از مهمترین راه های کسب روزی حلال ،تلاش و کوشش است و در مقابل اگر تنبلی پیشه کنیم کاهش رزق و گاهی موجب به دست آوردن روزی حرام می شود.

 

به گزارش کمال مهر به نقل از  روابط عمومی رادیو اقتصاد ، با مراجعه به آیات و روایات، عواملی همچون؛ بیکاری و تنبلی، بی تدبیری، اخلاق بد، گناه و نافرمانی و … در شمار عوامل کاستی روزی ذکر شده است، در برنامه روزی پاک روز دوشنبه ۲۵ فروردین رابطه تنبلی با کاهش رزق و روزی بررسی می شود.

نکته جالب توجه آن است که با مقایسه عوامل افزایش دهنده، کاهش دهنده رزق و روزی، بسیاری از آنها در نقطه مقابل و متناظر با یکدیگر قرار دارند. به عنوان مثال، کار و تلاش موجب افزایش روزی؛ و بیکاری و تنبلی موجب کاهش آن قلمداد شده است .

شنوندگان برنامه روزی پاک در بخش کارشناسی این برنامه که مسعود بصیری عهده دار آن است می شنوند همچنان که کار و تلاش عامل افزایش رزق و روزی است؛ تنبلی، کسالت و تن پروری عامل کاهش دهنده روزی انسان است.

در برنامه گذشته نیز چگونگی به دست آوردن رزق حلال در شرایط سخت اقتصادی بررسی شد و در این برنامه نیز برای بالا بردن سطح آگاهی مردم در اسلامی زندگی کردن و فوائد زندگی بر معیار دین نقش تلاش و کوشش در کسب روزی حلال مورد توجه قرار گرفته است.

در بخش سخن بزرگان برنامه روزی پاک سخنان حجت الاسلام هاشمی نژاد پیرامون اثرات تنبلی و کم کاری در کاهش رزق و روزی برای شنوندگان پخش می شود.

گزارشگر برنامه در بخش صدای مخفی نیز سراغ موضوع گرانفروشی و گرانفروشان رفته است و به موضوع رابطه آن با رزق حلال می پردازد.

گزارش مردمی بخش دیگری از برنامه روزی پاک است که به تناسب موضوع برنامه این بار نظرات مردم درباره فرهنگ رزق حلال در جامعه و چگونگی کسب روزی پاک را جویا شده است.

شنوندگان رادیو اقتصاد می توانند درساعات پخش برنامه «روزی پاک» با شماره تلفن های ۲۲۶۵۲۵۲۵ و یا از طریق سامانه پیامک ۳۰۰۰۰۳۶۳۷ پرسش های خود را درباره موضوع برنامه مطرح و پاسخ خود را از کارشناسان برنامه دریافت کنند.

برنامه روزی پاک روزهای دوشنبه ساعت ۲۰:۲۰روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز از شبکه رادیویی اقتصاد پخش می شود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=33931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x