تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
1

روزه خواری با طعم ساندویچ سوسیس!

  • کد خبر : 212989
  • 11 خرداد 1397 - 5:59

ماه مبارک رمضان ، در شرع مقدس ، دارای قداست و جایگاه بسار بالایی است . ولیکن عده‌ای هستند که قدر و شان این ماه را مراعت نمی‌کنند.

روزه خواری با طعم ساندویچ سوسیس!

به گزارش«کمال مهر» به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، برای ساعت ۱۰ صبح با یکی از دوستانم در یک پارک قرار گذاشته بودم.نیم ساعتی زودتر رسیده بودم‌ و مجبور بودم بر روی نیکمت بنشینم و منتظر

 

 

 

با گوشیم موبابیلم اخبارهای امروز را رصد می‌کردم که دیدم جوانی درشت هیکل کنارم نشست.

دود سیگارش مرا به شدت اذیت کرد  دو سه  بارسرفه کردم  تا متوجه این مسئله بشود. نیم نگاهی انداخت و گفت بیماری آسم داری؟؟

متحیرانه پاسخ دادم خیر.

یک پاکت پلاستیکی  در دستش بود و ساندویچی را که دورتا دورش زرورق پیچیده بود از آن بیرون آورد، از بوی ساندویچ می‌شد به راحتی فهمید غذایش چیست؟ ساندویچ سوسیس!

تعارفی می‌کند و می‌خواهد کمی از آن ساندیوچ را بردارم.تشکر می‌کنم و می‌گویم میل ندارم.

می‌پرسد: نکنه روزه ای؟

با خونسردی گفتم بله.

با خنده گفت اما من روزه نیستم .بنیه ندارم، معده درد هم دارم که برایم خوب نیست.

گفتم :چقدر سلامتی برایت اهمیت دارد؟

پاسخ داد خوب معلوم است زیاد.

گفتم اگر سلامتی برایت مهم بود این همه سیگار نمی‌کشیدی و علت معده دردت هم احتمالا  خوردن بیش از  ساندویچ سویس کالباس است!

با این جمله من نگاهی به ساندویچ گاز زده اش انداخت و از روی نیکمت بلند شدم  تا جای بهتری را برای نشستن پیدا کنم.

*معده درد و روزه خواری

حتما شما هم با اینگونه افراد به  وفور روبرو شده‌اید که با فرا رسیدن ماه رمضان ، معده درد خیلی‌ها شروع می‌شود، و چه بسیار هستند کسانی  که از نارحتی معده در این ماه گلایه دارند.

دکتر محمد رضا سعیدی متخصص گوارش در مصاحبه با خبرنگار تهران نیوز درباره معده درد می‌گوید:” بروز درد معده اغلب به دلیل مشکلاتی از جمله سندروم بی قراری روده، سوءهاضمه یا مشکلات ماهانه زنان است. بیشتر مردم براین باورند علت درد معده از خود معده ناشی می‌شود در حالی که ناراحتی‌های دیگری نیز ممکن است منشاء آن باشد.

سعیدی اظهار کرد: معده در قسمتی از بدن که انشعابات زیاد عصبی قرار گرفته است، قرار دارد بنابراین درد در قسمت‌های دیگر بدن مانند قلب، ریه یا گلو ممکن است به صورت معده درد بروز کند. خوشبختانه، در بیشتر موارد درد معده قابل درمان است اما در صورت مشاهده درد ناگهانی، شدید و طولانی همراه با دفع خون یا سرفه یا استفراغ باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.”

وی در ادامه بیان داشت:” روزه داری حتی برای کسانی که درد معده گاه و بیگاه سراغ شان می‌آید، ممنوع نیست”. او می‌گوید اگر زبان معده‌تان را بدانید و اینکه چگونه باید با آن مدارا کنید، می‌توانید بدون ترس از آسیب‌های معده تا پایان ماه رمضان روزه داری کنید.

این استاد دانشگاه افزود:”روزه داری برای سلامتی بدن انسان بسیار مفید است و چه بسا بسیاری از بیماری‌ها با همین روزه گرفتن التیام می‌یابند اما متاسفانه سبک غذایی ما ایرانیان اصلا مناسب نیست و گاها پرخوری‌، خوردن غذاهای چرب و سرخ کردنی که در سفره‌های ما به وفور دیده می‌شود از عواملی هستند که می‌تواند سبب سنگینی و نفخ شوند ، لذا بایستی در همه سال  بخصوص در ماه رمضان سحری و افطار ، اعتدال را مراعات کرد و به معده  فشار نیاورد.”

*بازهم پای  فضای مجازی در میان است

رسانه دیگر حد و مزی ندارند ، هزاران کانال و گروه می‌تواند همه آنچه را که شما دوست دارید در اختیارتان بگذارد.

گاها در همین شبکه‌های اجتماعی ، فراخوان هایی  با عنوان آزادی‌های مدنی و در واقع در جهت قبح دایی بر منکرات انجام می‌شود.

تقریبا یکی دو سال اخیر بود که  در ایام  ماه مبارک رمضان فرا خوان تجمع آب بازی مختلط و روزه خواری در ملا عام دریکی از  شبکه‌های اجتماعی پخش شد که این فراخوان بی جواب هم نماند ! و در روزهای ابتدایی  رمضان صدها دختر و پسر زیر ۲۰ سال با تجمع در پارک عمومی در کرج، حرمت ماه رمضان را شکستند و این در حالی بود که نهادهای مسئول علیرغم اطلاع قبلی از این تجمع، به هیچ وجه اقدام پیشگیرانه و قاطعی انجام ندادند و تنها نظاره گر این فضا بودند.

این رفتارها با هدف شادی  برای نوجوانان مطرح نیست بلکه یکی از اهداف شوم دشمن ، قبح شکنی در این ماه عزیز بخصوص روزه خواری در ملا عام است .امری نامبارک که سبب قهر خداوند خواهد بود.

*پدر مادرهایی که جای خدا حکم می‌دهند

گاهادر برخی از نزدیکان مشاهده شده  که فززند دلبندشان به سن تکلیف رسیده است ولیکن به بهانه اینکه سنشان کم هست و بنیه قوی ندارند مانع روزه گرفتنشان می‌شوند.

این در حالی است که خداوند متعال، هرگونه مشقتی را که به بدن آسیب برساند حرام دانسته ولیکن در حکمت خداوند حتما سن و بنیه دختران و پسران به سن بلوع در نظر گرفته شده است که روزه را بر همه مکلفان واجب دانسته است.

*رمضان ماه آزمون الهی

پیامبر خدا (صلی الله علیه وآله و سلم) فرمودند: «براى شخص روزه‌دار دو شادى است، یکى هنگامى که افطار مى‌کند و دیگرى هنگامی که پروردگارش را ملاقات کند» و بر عکس کسانی که در این مهمانی پر سرور حضور ندارند در هنگام الله اکبر اذان مغرب و البته پس از مرگ و در پیشگاه خدا غمگین و سرافکنده‌اند.
امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند که: ”‌من روزه گرفتن در تابستان را دوست دارم”‌‌.

امام صادق به ترتیب روایت شده که روزه در گرما جهاد و یا برترین جهادهاست. (وسائل الشیعه و مستدرک الوسائل)
همچنین پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم  می فرمایند: اگر مردم از اهمیت ماه رمضان می‌دانستند، آرزو می‌کردند همه سال رمضان باشد.

*فرهنگ سازی / هم مهربانی هم قاطعیت

همه می‌دانند که روزه خواری امری ناپسند است. ولیکن برخی که شرایط روزه را ندارند(بیماران و مسافرین) و یا اینکه قلبا تمایلی به آن ندارند ، آنچه که امروزه به ما نشان داده شده است که برخورد های قهری قطعا جواب نخواهد داد و بایستی مسئولین امکانی را تهیه کنند که اگر شخصی در صدد خوردن غذا بود ، دور از چشم و بدون هرگونه ظواهر بصری بتواند به راحتی غذایش را تناول کند.برکات ماه رمضان و خیر نزولات در این ماه عزیز آنقدر وسیع است که هر انسانی خواه مومن و غیره از آن بهرمند خواهند شد ، لذا تبیین برکات ماه و پند و اندرز به صورت حساب شده و با روش صحیح می‌تواند خیلی از افراد گمراه را هدایت کرد ، هرچند کم نیستند عده‌ای که هرگز گوشی برای شنیدن پندها ندارند و با رفتارهای ناپسند خود سعی در توهین به مقدسات  داشته که در این امر از دستگاه های مربوطه انتظار میرود با قدرت با همه این خاطیان برخود داشته باشد.

انتهای پیام/*

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=212989

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x