تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

روزنامه آرمان با چه نیتی حماس را از مردم غزه جدا می‌داند؟/ هیئت نظارت بر مطبوعات به وظیفه ذاتی و قانونی خود عمل کند

  • کد خبر : 49234
  • 10 مرداد 1393 - 11:28
روزنامه آرمان با چه نیتی حماس را از مردم غزه جدا می‌داند؟/ هیئت نظارت بر مطبوعات به وظیفه ذاتی و قانونی خود عمل کند

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که مردم غزه در روز روشن و در ملا‌ء عام مورد قتل عام وحشیانه قرار می‌گیرند و عملا با رژیم غاصب صهیونیستی در گیر و در جنگ هستند، این روزنامه با چه نیتی حماس را از مردم غزه و فلسطین جدا می‌داند؟

کمال مهر:”ابراهیم نکو”  نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، ، در واکنش به کاریکاتور توهین آمیز روزنامه آرمان به جبهه مقاومت اظهار داشت: در حالی که مردم غزه در روز روشن و در ملا‌ء عام مورد قتل عام وحشیانه قرار می‌گیرند و عملا با رژیم غاصب صهیونیستی در گیر و در جنگ هستند، این روزنامه با چه نیتی حماس را از مردم غزه و فلسطین جدا می‌داند؟

وی ادامه داد: مردم غزه با ایمانی قوی با رژیمی که تا بن دندان مسلح است به مقاومت می‌پردازند، بنابراین هیچ شبهه‌ای وجود ندارد که مردم غزه در این جنگ بی‌طرف باشند، بلکه مشخص است که آنها طرف دیگر این جنگ و خونریزی هستند، این در حالی است که در روزنامه آرمان به نظر مردم مظلوم فلسطین هیچ یک از طرفین دعوا نیستند.

نکو تصریح کرد: امروز در برابر جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی که به نوعی هولوکاست به معنای واقعی آن است، هیچ کوتاهی از هیچ کس پذیرفته نیست و اگر نیت روزنامه آرمان بر این بوده که مردم غزه و فلسطین را بی‌طرف و بی‌تفاوت نشان دهد این رفتار به هیچ رو پذیرفته نسیت.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هیئت نظارت بر مطبوعات به وظیفه ذاتی و قانونی خود عمل کند تا دیگر شاهد این قبیل اتفاقات و اشتباهات در جامعه نباشیم و مطبوعات در جهت سالم گام بردارند.

گفتنی است؛ در این کاریکاتور در یک سوی میز پینگ‌پنگ فردی با پیراهن رژیم صهیونیستی (پیراهنی مرکب از رنگهای سفید و آبی، پرچم رژیم اشغالگر قدس) و در سوی دیگر فردی با پیراهن قرمز و سرآستین های سفید به چشم می‌خورند که بمبی را با راکت‌های تنیس به سمت یکدیگر پرتاب می‌کنند.

در این میان نیز نمادی از مردم فلسطین(خانواده‌ای که مادر خانواده روسری‌ای از چفیه فلسطینی به سر داشته وکودکان خود را در آغوش کشیده) به جای تور میز پینگ‌پنگ قرار دارند و در نهایت بمب‌های شلیک شده از سوی دو طرف نبرد در سرزمین‌های اشغالی بر روی سر مردم مظلوم فلسطین فرود آمده و آنها را هدف قرار می‌دهد.

آنچه در این کاریکاتور که با عنوان “بازی ناجوانمردانه” به چاپ رسیده، به نحوی عجیب و بدون در نظر گرفتن واقعیت امر در سرزمین‌های اشغالگر قدس به خواننده القا می‌شود آن است که در حقیقت مردم مظلوم فلسطین هیچ یک از طرفین دعوا نیستند، بلکه تنها بی‌طرفانی به شمار می‌روند که در شلیک بمب‌ها میان دو طرف دعوا، قربانی می‌شوند.

هرچند در نگاه اول و با  تفسیر کاریکاتور می‌توان طرف مقابل فردی با پیراهن رژیم غاصب صهیونیستی را نمادی از مقاومت فلسطین و بخصوص “حماس” توصیف کرد، با این حال از سوی دیگر حتی از نگاهی دیگر می‌توان طرف مقابل فرد صهیونیستی را “ایران” نیز برداشت کرد. چه آنکه پیراهنی که فرد مقابل دشمن صهیونیستی در این کاریکاتور به تن دارد، می‌تواند پیراهن تیم ملی جمهوری اسلامی ایران را هم به ذهن متبادر کند.

مشخص نیست، روزنامه آرمان بر چه اساسی در این کاریکاتور خود طرف مقابل رژیم صهیونیستی در نبرد ناجوانمردانه و ظالمانه غزه را نیز  جزو عاملان و مقصران کشتار مردم بی‌گناه غزه به حساب آورده است.  این در حالی است که در حقیقت بیش از دو طرف در این دعوا حضور ندارند و باید مردم مظلوم فلسطین را در حقیقت طرف مقابل رژیم اشغالگر قدس به حساب آورد.

کاریکاتوریست روزنامه آرمان در حالی مردم فلسطین را جبهه بی‌طرف! دعوای غزه عنوان و مقاومت فلسطین و صهیونیست‌ها را عاملان کشتار این مردم بی‌طرف عنوان می‌کند که خود صهیونیست‌ها چنین ادعایی ندارند. چه آنکه اخیراً نیز «آیلت شکد بن شائول» نماینده زن پارلمان رژیم‌صهیونیستی گفته است:کودکان فلسطینی باید کشته شوند تا فلسطین نسل جدید نداشته باشد.

انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=49234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x