تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

روایت قالیباف از پیاده روی اربعین امسال/ جاده مهران به ایلام یک‌طرفه شد/ حدود ۲ میلیون زائر ایرانی وارد عراق شدند/ اعمال شب و روز اربعین حسینی +عکس و فیلم

  • کد خبر : 217029
  • 07 آبان 1397 - 12:46
روایت قالیباف از پیاده روی اربعین امسال/ جاده مهران به ایلام یک‌طرفه شد/ حدود ۲ میلیون زائر ایرانی وارد عراق شدند/ اعمال شب و روز اربعین حسینی +عکس و فیلم

اربعین امسال همانند سال‌های گذشته با شکوه و عظمت در حال برگزاری است و زائران حسینی از اقصی نقاط جهان خودشان را به این میعادگاه می‌رسانند.

به گزارش«کمال مهر» هر ساله جمعیت عظیم و میلیونی مسلمانان از اقصی نقاط جهان به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به انجام سنت دیرینه پیاده‌روی به‌مقصد کربلای معلی می‌پردازند.

این حرکت عظیم چند سالی است که رونق خاصی گرفته به‌گونه‌ای که همزمان با اربعین حسینی، کربلای معلی شاهد جمعیت بیش از ۲۰ میلیونی مسلمان است. در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی نیز در مرزهای سه‌گانه به‌مقصد عراق از سوی ایران، به‌منظور رفاه زائران موکب‌های خدمات‌رسانی از سوی نهادهای مردمی و غیره برپا می‌شود تا جایی که در چند سال اخیر معضل اسکان نیز به‌همت خیران و موکب‌های مردمی و غیره برطرف شده است.

براساس این گزارش در چند سال اخیر زائران خارجی در کشورهای همسایه ایران از جمله زائران پاکستانی، افغانستانی، جمهوری آذربایجان، ترکیه و غیره نیز ایران را به‌عنوان گذرگاه عزیمت به‌سمت کربلای معلی انتخاب کردند که در این راستا نیز موکب‌های خدمات‌رسانی در سایر نقاط مرزی ایران از جمله سیستان و بلوچستان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، آستارا واقع در استان گیلان و غیره برپا شده و به ارائه خدماتی از جمله اسکان، تغذیه و غیره زائران می‌پردازند.

با توجه به اینکه زائران ایرانی بیشتر در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی مسیر “نجف تا کربلا” را انتخاب می‌کنند، موکب‌های ایرانی در این مسافت حدود ۸۰کیلومتری نیز حضور دارند.

در ادامه تازه‌ترین اخبار از این رویداد تاریخی را مشاهده می‌کنید:

اعمال شب و روز اربعین حسینی

همزمان با اربعین و پیاده روی محبان عصمت و طهارت (ع)، شما می‌توانید اعمال و آداب روز اربعین را در اینجا بخوانید.


نزدیک به ۲ میلیون زائر ایرانی وارد عراق شدند

شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه تعداد زائران اربعین از مرز ۲ میلیون نفر گذشت، اظهار داشت: تا صبح امروز یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر وارد کشور عراقشدند که بیشتر این زائران از مرز مهران خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه در ۵ روز اخیر زائران بسیاری به کشور بازگشتند، افزود: بیش از ۴۰۰ هزار نفر از زائران اربعین در روزهای اخیر به کشور بازگشته‌اند و هم‌اکنون روند اعزام و بازگشت زائران در تمامی مرزها عادی و روان است.


روایت یک خبرنگار از پیاده‌روی در مسیر عاشقی

اربعین امسال شور دیگری دارد. گویی هرچه بگذرد  جا افتاده‌تر می‌شود این رسم و با ثبات‌تر می‌شود این مکتب. حال که حرف از مکتب به میان آمد باید بگویم که مراسم اربعین دیگر یک گردهمایی سالانه نیست. حالا به یک مکتب تبدیل شده که میلیون‌ها پامنبری دارد و فریاد پیام‌شان گوش فلک را کر کرده است.  اینجا باید باشید تا بینید حتی بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین دوربین‌ها هم از انتشار و انعکاس بزرگ‌ترین راهپیمایی سال عاجزند.


آخرین آمار از ورود زائران اربعین از مرز شلمچه

فرمانده هنگ مرزی خرمشهر از ورود بیش از ۷۰ هزار زائر اربعین به کشور از پایانه مرزی شلمچه خبر داد.


آماده‌باش رزمندگان نجبا برای امنیت زائران اربعین +عکس

با نزدیک شدن به روز اربعین حسینی در کربلای معلی، صدها رزمنده مقاومت اسلامی نُجَباء جهت تأمین امنیت کامل زائران پیاده حضرت اباعبدالله(ع)، به استان حله اعزام شدند تا عبور عزاداران از مسیر حله به کربلا بدون هرگونه مخاطره‌ای صورت پذیرد.


جاده مهران به ایلام یک‌طرفه شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام، از آغاز محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های استان ایلام خبر داد و گفت: از امروز جاده مهران به ایلام یک‌طرفه شده است.


آخرین وضعیت ترافیکی در مرزهای سه گانه

سرهنگ نادر رحمانی درباره آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای خروجی و ورودی زائران اربعین اظهار کرد: در مرز مهران به صورت رفت و برگشت و در محورهای مواصلاتی منتهی به شلمچه و چزابه ترافیک پرحجم اما روان است.


فیلم/ ورود دسته‌های عزاداری به حرم سیدالشهداء

یک روز مانده به اربعین حسینی، ورود دسته های عزاداری به حرم سیدالشهداء(ع) را در این فیلم مشاهده می کنید.


روایت قالیباف از پیاده روی اربعین +عکس

محمد باقر قالیباف شهردار اسبق تهران با انتشار تصویری از پیاده روی اربعین در صفحه اینستاگرام خود نوشت: عشق حسین، همه ما را دور هم جمع کرده است.
اینجا همه‌چیز مردمی است. مردم در خدمت مردم هستند. حسین (ع) حکمران دلهاست و همه، فارغ از جایگاه و ملیت و سن و جنس، عازم به سوی او هستند. چیزی که در زیارت اربعین همه جا به چشم می‌آید و جز پشت پرده اشک بر حسین (ع) ناپدید نمی‌شود، فوج فوج مردمی هستند که از هر ملیت و طبقه و سنی، برای عرض ارادات، برای اعلام بیعت و لبیک به ندای حسین (ع) به راه افتاده‌اند.


عکس/ سنگ تمام مردم عراق برای زائران حسینی

موکب داران عراقی در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا، با تنوع بخشی در پذیرایی از زائرین، برخورد بسیار مناسب و دعوت به منازل شخصی برای اسکان شبانه، می‌کوشند تا بهترین میزبانی را از زائران اربعین حسینی به جای بیاورند.


مدارس مهران تعطیل شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: با توجه به موج بازگشت زائران اربعین حسینی (ع) و لزوم اسکان آن‌ها، کلیه مدارس مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان مرزی مهران از ۷ آبان تا ۱۹ آبان ماه تعطیل خواهد بود.


کدام چهره‌های فرهنگی و هنری به زیارت اربعین رفتند؟ + عکس

در این گزارش به سراغ صفحه شبکه اجتماعی افرادی رفتیم که مطالب‌شان در دنیای مجازی بیشتر دیده شده است. در بین اینها آدم‌های مشهوری هم هستند که امسال در سفر زیارتی اربعین حضور دارند.


یک خدمت متفاوت در مسیر نجف به کربلا

به این فکر می‌کردم خانواده‌ای که بچه کوچکشان را با کالسکه آورده‌اند یا خانواده‌ای که پدر و مادر پیر یا فرزند معلول‌شان را با صندلی چرخدار راهی سفر کرده اند، اگر کالسکه یا ویلچرشان خراب شود، چه میکنند؟


نگاهی به ۳ کتاب با موضوع سفرنامه‌ اربعین

علاقه‌مندان به عکس وتصویر نیز می‌توانند با تورق این سفرنامه‌ تصویری که به همت نشر سوره مهر، در سال ۱۳۹۳ به چاپ رسیده است، با پای دل در میان خیل زائران اباعبدالله علیه‌السلام، راهی این پیاده‌روی شوند.


تصویری دیدنی از مسیر پیاده روی اربعین

تصویر هوایی از انبوه زائران اربعین حسینی در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا


معلولیت هم باعث نرفتن این دختر به کربلا نشد +فیلم

یک کاربر فضای مجازی در توییتر فیلمی از اربعین را که دختری معلول در بین زائران در حال پیاده روی به سمت کربلا هست، را به اشتراک گذاشت.


طولانی‌ترین نماز جماعت هماهنگ جهان در طریق‌الحسین اقامه شد

برای ششمین سال متوالی طولانی ترین نماز جماعت ظهر و عصر هماهنگ جهان به طول حدود ۴۰ کیلومتر با استفاده از ۷۵۰ امام جماعت از طلاب حوزه علمیه نجف بین شهرهای کربلای معلی و نجف اشرف با حضور هزاران نفر از زائران اربعین حسینی اقامه شد.


۲۵ درصد زائران اربعین به کشور بازگشتند

جانشین فرماندهی ناجا با اعلام این خبر که تاکنون ۲۵ درصد کل زائران به کشور برگشتند، ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با برنامه ریزی و فرهنگ سازی برخی از این فشارهای نامتعارف مدیریت و دیگر این مشکل تکرار نشود.


  • گزارش‌های روزهای گذشته درباره اربعین را اینجا بخوانید:

محدودیت ترافیکی ۴ استان در ایام اربعین/ توصیه‌هایی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ به زائران +عکس و فیلم

زمان صدور ویزا به ۲۴ ساعت کاهش یافت/ نام‌نویسی ۱.۸ میلیون زائر در سامانه سماح/ صدور مجوز ۷۴۴ پرواز فوق العاده برای اربعین +عکس و فیلم

توصیه‌های پلیس به زائران اربعین/ تردد ۱.۵ میلیون زائر از مرزهای سه‌گانه کشور/ روادید زواراربعین چه مدت اعتبار دارد؟

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=217029

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x