تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

رواج سی دی های مبتذل خیابانی در فضای مجازی!/ با هجمه فیلم های مبتذل در فضای مجازی برخورد شود

  • کد خبر : 25362
  • 08 اسفند 1392 - 10:02
رواج سی دی های مبتذل خیابانی در فضای مجازی!/ با هجمه فیلم های مبتذل در فضای مجازی برخورد شود

این روزها فضای مجازی جولانگاه مناسبی برای عده از بازیگران فرهنگ ابتذال شده تا با ایجاد سایت هایی که به عنوان پخش کننده فیلم شناخته می شوند همان بساط فروش فیلم ها در پیاده رو ها را در محیطی دیگر پهن کنند.

به گزارش  «کمال مهر» ؛ فرهنگ و سینما به عنوان دو عنصر در هم تنیده که در این دوران نقش تعیین کننده ای در ایجاد ساختار فکری جامعه دارند مد نظر تمام سیاست گذاران جهانی است.

سیاست بازانی که در پس هر سناریوی سینمایی اهداف خاصی را دنبال می کنند. اهدافی که عموما سیبل فرهنگی کشورهای متمدن اعصار گذشته را مد نظر دارد و بی پروا به آن می تازد.

در همین زمینه ورود سی دی های مبتذل با محتوایی غیر انسانی در خیابان های تهران و دیگر شهرهای کشور را می توان از رویکردهای این هدفگذاری نام نهاد تا مخاطب این دست از فیلم ها ذائقه خود را به هر شکلی که شده پر نماید و نهایتا خود را دست آویز تهیه کنندگان و مردان پشت پرده این فیلم ها کنند. فیلم هایی که تنها برای تخلیه فرهنگی افراد پا به پیاده روها باز کرد.

اما جالب آنجاست پس از آنکه پلیس به عنوان ابزار قانونی برخورد با این پدیده نامیمون فرهنگی وارد میدان شد و کم کم بساط این دست از فیلم ها را از خیابان ها جمع کرد و سطح آنها را به کمترین حد ممکن تقلیل داد این روزها فضای مجازی جولانگاه مناسبی برای عده از بازیگران فرهنگ ابتذال شده تا با ایجاد سایت هایی که به عنوان پخش کننده فیلم شناخته می شوند همان بساط فروش فیلم ها در پیاده رو ها را در محیطی دیگر پهن کنند.

محیطی که دسترسی به آن بسیار آسان تر است و مشتری می تواند تنها با چند کلیک و یک پرداخت اینترنتی ساده فیلم مورد نظرش را درب منزل تحویل بگیرد.

پلیس فتا به عنوان بازوی قانون تا کنون برخوردهای مناسبی را با این دست از سایت ها و گردانندگان آنها داشته اما با وجود این اقدامات هنوز سایت های بسیاری وجود دارند که به راحتی و به صورت شبکه ای به فعالیت خود ادامه می دهند و پس از اینکه فیلتر می شوند با یک آدرس جدید اما با همان شماره حساب های قبلی اینترنتی فضا را برای مخاطبان خود باز می کنند.

فضایی که در آن انواع صحنه های فیلم برای مخاطب به نمایش گذاشته می شود تا با آسودگی خاطر به انتخاب مورد علاقه خود دست یابد.

به نظر می رسد این مطالبه ای به حق از پلیس در این حوزه باشد که با وجود تمام تلاش های شبانه روزی برای مهار هجمه فرهنگی در فضای مجازی این دست از سایت ها را سریع تر شناسایی و با توجه به شماره حساب هایی که افراد برای واریز پول در سایت ها قرار داده اند اقدام به دستگیری این بازیگران غافل و یا سازماندهی شده کند.

نباید فراموش کرد بسیاری از خانواده ها زیر سایه سنگین همین فیلم ها حریم شان را از دست دادند و شاهد مرگ عشقشان در راهروهای دادگاه خانواده بوده اند و یا اینکه تنوع طلبی پتکی بر حریم زندگیشان شده است.

منبع: ندای انقلاب
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=25362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x