تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

رمزگشایی از سری‌ترین یگان اطلاعات نظامی و تروریستی رژیم صهیونیستی/ سازمان « ۸۲۰۰ » چگونه فعالیت می‌کند؟+تصاویر

  • کد خبر : 213147
  • 14 خرداد 1397 - 5:20
رمزگشایی از سری‌ترین یگان اطلاعات نظامی و تروریستی رژیم صهیونیستی/ سازمان « ۸۲۰۰ » چگونه فعالیت می‌کند؟+تصاویر

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر» بررسی ساختار امنتی و نظامی رژیم صهیونیستی نشان دهنده این موضوع است که این رژیم، علی رغم وسعت و جمعیت کم خود، در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان، با دارا بودن سازمان‌های متعدد اطلاعاتی و امنیتی، یکی از امنیتی‌ترین رژیم‌های دنیا است. از همین رو رژیم صهیونیستی همواره با استفاده از سرویس‌های اطلاعاتی […]

سری‌ترین یگان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی زیر ذره‌بین مقاومت+ تصاویربه گزارش گروه وبگردی«کمال مهر» بررسی ساختار امنتی و نظامی رژیم صهیونیستی نشان دهنده این موضوع است که این رژیم، علی رغم وسعت و جمعیت کم خود، در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان، با دارا بودن سازمان‌های متعدد اطلاعاتی و امنیتی، یکی از امنیتی‌ترین رژیم‌های دنیا است.

از همین رو رژیم صهیونیستی همواره با استفاده از سرویس‌های اطلاعاتی و تروریستی سعی می‌کند با جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات از سایر کشورها به‌خصوص کشورهای همسایه خودش، با ایجاد نا امنی و تنش در آن کشورها به نوعی به ایجاد حاشیه امن برای ادامه حیات خود مبادرت ورزد.

یکی از واحدهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که اخیرا بسیار از آن نام برده می‌شود، “واحد ۸۲۰۰” ارتش اسرائیل است. این واحد که در اصل زیر مجموعه امان (سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل) قرار دارد، وظیفه جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی، شنود، دفاع سایبری، طراحی نرم‌افزار و جمع آوری اطلاعات از فضای مجازی را بر عهده دارد.

** واحد ۸۲۰۰ چگونه ایجاد شد
در سال ۱۹۲۰ میلادی و حدود ۷ سال پیش از تاسیس رسمی رژیم صهیونیستی، آژانس ملی یهود به منظور مبارزه با اعراب فلسطینی یک تشکیلات زیر زمینی به نام هاگانا را تاسیس می‌کند که به تدریج به عنوان شاخه نظامی آژانش ملی یهود شناخته می‌شود.

در سال ۱۹۴۰ هاگانه شاخه اطلاعات و ضداطلاعات مخصوص به خود را با نام “شای” را ایجاد می‌کند. شای پیش از تاسیس رسمی رژیم صهیونیستی و در دوران قیمومیت انگلیس بر فلسطین، وظیفه شنود ارتباطات فرماندهان پلیس و ارتش انگلیس با فرماندهان فلطسینی را بر عهده داشت. از دیگر اقدامات این سازمان، شنود مذاکرات کمیته ویژه سازمان ملل درباره تقسیم فلسطین به دو کشور عربی و یهودی بوده است.

در سال ۱۹۴۸ و با تشکیل اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، جامعه اطلاعاتی این رژیم نیز متولد شده و هاگانا و سایر سازمان‌های نظامی آژانس ملی یهود تبدیل به نیروی دفاعی اسرائیل شده و شاخه نظامی هاگانا موسوم به شای نیز به سازمان اطلاعاتی ارتش اسرائیل یا امان تبدیل می‌شود. در اثنای جنگ اعراب و اسرائیل نیز، واحدی با نام واحد ۱۸۱ در امان تشکیل می‌شود و با ۱۵۰ متخصص وظیفه جمع آوری اطلاعات سیگنالی، شنود و رمزگشایی از مکالمات فرماندهان و واحدهای ارتش‌های مصر، اردن و سوریه را بر عهده می‌گیرد.

سری‌ترین یگان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی زیر ذره‌بین مقاومت+ تصاویر

در سال ۱۹۵۲ قرارگاه یگان ۱۸۱ به کمپ گلیلوت در شمال شرق تل آویو منتقل می‌شود. در همین زمان این یگان با نصب تجهیزات شنود در خطوط تلفن و تلگراف ارتش‌های سوریه، مصر و اردن به جاسوسی و جمع آوری اطلاعات از این سه کشور می‌پردازد. تا اینکه در سال ۱۹۵۴، ۵ نیروی واحد ۱۸۱ که در حال تعویض باتری تجهیزات شنود کار گذاشته شده در خطوط ارتباطی ارتش سوریه در منطقه جولان بودند، دستگیر می‌شوند.


این یگان در سال‌های بعد نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد و در سال ۱۹۵۶، طی یک عملیات موفق می‌شود مسیر پروازی هواپیماهای مصری که حامل فرماندهان ارتش مصر بود را در حین بازگشت از سوریه، ردیابی کرده و با انتقال این اطلاعات به نیروی هوایی اسرائیل، موجب ساقط شدن یکی از این هواپیماها و کشته شدن ۱۴ فرمانده ارشد ارتش مصر شود. این اتفاق درست در زمانی رخ داد که تنها یک روز به آغاز جنگ ۱۹۵۶، اعراب و اسرائیل مانده بود.

اما در سال ۱۹۶۰، واحد ۱۸۱ موفق به کشف اطلاعات استقرار نیروهای ارتش مصر در نزدیکی مرزهای اسرائیل نمی‌شود و همین امر موجب می‌شود تا امان فعالیت واحد جمع آوری اطلاعات سیگنالی خود را افزایش دهد که منجر به تشکیل واحد جدیدی با نام واحد ۵۱۵ می‌شود. این واحد با خریداری تجهیزات الکترونیک جمع‌آوری اطلاعات و شنود، فعالیت خود را به جمع آوری اطلاعات استراتژیک به منظور ارائه هشدارهای پیشگیرانه در مورد حمله اعراب به اسرائیل تعمیق می‌دهد.

در این برهه، واحد ۵۱۵ بیشترین فعالیت خود را بر شنود ارتباطات کشورهای عرب همسایه اسرائیل برای نشان دادن عکس العمل سریع به حمله این کشورها به این رژیم معطوف می‌کند.

این واحد همچنین در جریان جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل توانست اطلاعات خوبی از استعداد یگان‌های نیروی هوایی مصر در غرب کانال سوئز و نیروی زمینی مصر در صحرای سینا به‌دست آورد و همچنین توانست با کشف عملکرد سیستم راداری مصر، مسیر پرواز جنگندهای مصری را برای نیروی هوایی اسرائیل مشخص کند. با اطلاعاتی که واحد ۵۱۵ در اختیار ارتش اسرائیل گذاشت، آنها توانستند در عرض ۶ روز تلفات ضرباتی به ارتش‌های اردن، مصر و سوریه زده و سپس بخش‌هایی از بلندی‌های جولان در سوریه، صحرای سینا در مصر و کرانه باختری رود اردن را تصرف کنند.

** واحد ۸۲۰۰ رسما تشکیل می‌شود

اشغال جولان، کرانه باختری و صحرای سینا، به لحاظ اهمیت جغرافیایی بالای این مناطق، فصلی جدیدی از فعالیت واحد ۵۱۵ را به واسطه نزدیک شدن رژیم صهیونیستی به همسایگانش رقم زد و برای دومین مرتبه موجب گسترش واحد جمع آوری اطلاعات سیگنالی امان و تشکیل واحد جدیدی به نام “۸۴۸” شد. مقرهای اصلی این واحد در منطقه ام حشیبا در صحرای سینا و کوه هرمون در جولان اشغالی قرار گرفتند و واحد ۸۴۸ این بار فعالیت خود را در استفاده از تجهیزات الکترومغناطیسی متمرکز کرد.

در سال ۱۹۶۹ واحدهای ساخت تجهیزات شنود امان، واحد شناسایی ستاد کل نیروهای دفاعی اسرائیل و یک واحد عملیات ویژه، ارگان جدیدی به نام واحد عملیات ویژه سیگنالی در کنار واحد ۸۴۸ در امان را تشکیل می‌دهند و از این تاریخ تا زمان تشکیل رسمی یگان ۸۲۰۰، امان دارای دو سازمان جمع آوری اطلاعات سیگنالی می‌شود.

از این زمان تا سال ۱۹۷۳ امان تمرکز فعالیت خود را بر جمع آوری اطلاعات ارتش مصر با تکیه بر تجهیزات شنود کار گذاشته شده در خطوط ارتباطی ارتش این کشور به منظور جلوگیری از حمله غافلگیر کننده مصری‌ها، قرار می‌دهد.

سری‌ترین یگان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی زیر ذره‌بین مقاومت+ تصاویر

آرم واحد ۸۲۰۰

اما در همین سال به ناگاه یک اتفاق رژیم صهیونیستی را غافلگیر می‌کند. ارتش‌های مصر، سوریه و اردن به اسرائیل حمله کرده و مواضع نظامی اسرائیلی‌ها را یکی پس از دیگری تصرف می‌کنند. این جنگ که به جنگ یوم کیپور مشهور می‌شود، شکست جدیدی را برای رژیم صهیونیستی رقم می‌زند و اسرائیل به سختی خود را از مهلکه این جنگ می‌رهاند.

اما علت اصلی شکست اسرائیل در جنگ یوم کیپور برآوردهای غلط اطلاعاتی بود که واحد جمع آوری اطلاعات سیگنالی امان در اختیار ارتش اسرائیل گذاشته بود. یک روز قبل از آغاز جنگ “سرلشکر الی زیرا” رئیس وقت امان در برآوردی که به سران رژیم صهیونیستی ارائه می‌دهد احتمال وقوع جنگ و حمله اعراب به اسرائیل را ناممکن ارزیابی کرده و از به اشتراک گذاشتن اطلاعات به دست آمده از تجهیزات شنود با مقامات اسرائیلی خودداری می‌کند.

این اشتباه موجب می‌شود تا برزگترین افتضاح اطلاعاتی امان از زمان تشکیل رژیم صهیونیتسی تا آن زمان، رقم بخورد و تصمیم‌گیری‌هایی برای بازسازی واحد ۸۴۸ امان اتخاذ شود. در پی این اشتباه بزرگ برای سومین مرتبه واحد جمع آوری اطلاعات سیگنالی امان بازسازی شده و در نتیجه “واحد ۸۲۰۰” در امان تشکیل شود.

در پی تشکیل واحد ۸۲۰۰، این واحد رفته رفته به یکی از بزرگترین واحدهای ارتش اسرائیل تبدیل شده به صورتی که پس از نیروی هوایی این رژیم، بزرگترین واحد ارتش رژیم صهیونیستی واحد ۸۲۰۰ است.

واحد ۸۲۰۰ سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل در حقیقت واحدی است که ماموریت شنود، رمزگشایی از کدهای رایانه‌ای، جنگ و دفاع سایبری، ساخت انواع بدافزارها و هر آنچه که در حوزه جاسوسی و جمع آوری اطلاعات و یا ضربه زدن به سایر کشورها با استفاده از تجهیزات فنی امکان پذیر است را انجام می‌دهد.

سری‌ترین یگان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی زیر ذره‌بین مقاومت+ تصاویر

این یگان حتی در جریان آغاز موج دوم انتفاضه مردم فلسطین نقش بارزی در ارائه اطلاعات مورد نیاز ارتش اسرائیل برای سرکوب مردم و نیروهای مقاومت فلسطینی ایفا کرد و در سال‌های بعد و در جریان جنگ‌۳۳ روزه اسرائیل علیه حزب‌الله و در جنگ‌های اسرائیل علیه حماس در نوار غزه نیز از یگان‌های عمده ارائه اطلاعات راکتی حزب الله و حماس به ارتش رژیم صهیونیستی بود.

** حمله سایبری به ایران با “استاکس‌نت”
اما با آغاز موج انقلاب سایبری در سراسر جهان، بُعد دیگری به فعالیت‌های یگان ۸۲۰۰ افزوده می‌شود. در این برهه این یگان با ورود به فضای جدید تکنولوژی برنامه‌های جدیدی برای جاسوسی و ضربه زدن به سایر کشورها تدوین می‌کند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به ایجاد اختلال در برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

در تابستان سال ۸۹ تاسیسات اتمی ایران مورد هجوم یک ویروس رایانه‌ای قرار می‌گیرند که به نحوه پیچیده‌ای طراحی شده است. پس از آنکه ایران به خوبی می‌تواند با این تهدید سایبری مقابله کند، متخصصان ایرانی در جریان شکستن رمزهای این ویروس متوجه می‌شوند که این بدافزار از سوی اسرائیلی‌ها طراحی و وارد تاسیسات اتمی کشور شده‌ است.

بعدها یکی از افسران امنیتی اسرائیل در سال ۲۰۱۲ با انتشار کتابی به نام جاسوسی علیه آرماگدون، درباره دست داشتن اسرائیل در حمله استاکس نت به تاسیسات اتمی ایران می‌گوید: “این حمله یک کار مشترک از سوی ایالات متحده و اسرائیل بود. در این حمله واحد ۸۲۰۰ نیز به همراه آژانس امنیت ملی امریکا و موساد و سیا حضور داشتند. ایده از اسرائیل بود اما پردازش آن کار آمریکایی ها بود چرا که آمریکا باور داشت از این طریق نمی‌تواند فشار اسرائیل برای اقدام نظامی علیه ایران را کاهش دهد. آمریکایی‌ها از این طرح خوشش‌شان آمد چرا که دیدند بدون استفاده از سلاح‌های متعارف نظامی است و کم هزینه‌تر است. آنان باور داشتند که در صورت موفقیت این طرح ریسک آغاز حمله نظامی نیروهای آمریکایی علیه ایران کاهش می یابد. دولت بوش با این طرح موافقت کرد و دولت اوباما آن را تمدید کرد و روند اجرایش را تسریع بخشید. بخشی از این برنامه توسط واحد ۸۲۰۰ اجرا شد. آنها با آژانس امنیت ملی آمریکا همکاری می‌کردند. اهمیت این موضوع آن بود که برای اولین بار در تاریخ، دو کشور متحد در یک جنگ سایبری تهاجمی با یکدیگر همکاری کردند”.

سری‌ترین یگان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی زیر ذره‌بین مقاومت+ تصاویر

نیروهای واحد ۸۲۰۰ که عمدتا از فارغ التحصیلان و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات هستند، در قالب شرکت‌های دانش بنیان اسرائیلی مشغول به فعالیت هستند و یگان ۸۲۰۰ عمدتا ماموریت‌های خود را در پوشش همین شرکت‌ها انجام می‌دهد. همچنین نیروهای این یگان پس از پایان خدمت نظامی تجارب خود را در عرصه ایجاد شرکت‌های خصوصی به کار می‌گیرند و از طریق ایجاد این شرکت‌ها نیز خدماتی را به ارتش اسرائیل ارائه می‌دهند.

** شبکه‌های اجتماعی, عرصه جدید عملیات تروریستی
با آغاز موج بیداری اسلامی در منطقه غرب آسیا، ورود به فضای شبکه‌های اجتماعی به ماموریت‌های واحد ۸۲۰۰ اضافه می‌شود و این واحد جاسوسی از ایمیل‌ها، فیسبوک، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

به نوشته پایگاه دیفنس نیوز (Defense News) ” اسرائیل از سال ۲۰۰۳ تاکنون هزاران نفر از دانش آموزان دبیرستان‌ها را در یگان ۸۲۰۰ به کار گرفته است؛ کاری که در آن زمان سرو صدای زیادی در مورد دلیل جذب این تعداد نیرو و ماهیت ماموریتی که به آنان داده می شود، ایجاد کرد.

با این حال این موضوع همچنان مبهم باقی ماند و رسانه‌های اسرائیلی از کنکاش در این خصوص منع شدند تا اینکه در پایان سال گذشته میلادی اطلاعاتی در مورد این یگان درز کرد.

سری‌ترین یگان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی زیر ذره‌بین مقاومت+ تصاویر

این اطلاعات حاکی از این بود، کسانی که به یگان ۸۲۰۰ جذب شده اند، برای رواج اندیشه های صهیونیستی و نفوذ در جهان عرب و مسموم کردن فرهنگ و تفکرات آنان و نیز ضربه زدن به ارزش‌های اخلاقی و انسانی و عقیدتی به کار گرفته شده‌اند و در واقع این جمع، یک ارتش سایبری را تشکیل داده‌اند تا در فضای مجازی اهداف خاصی را دنبال کنند.

هم‌اکنون صدها تن از اعضای این بخش از واحد ۸۲۰۰، در پوشش کاربران فضای مجازی در کشورهای مختلف جهان، مشغول شایعه پراکنی، ترور شخصیتی رهبران مستقل جهان، ایجاد درگیری‌های مذهبی و سیاسی و . . . هستند.

سری‌ترین یگان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی زیر ذره‌بین مقاومت+ تصاویر

در این مسیر، واحد ۸۲۰۰ اسرائیل پا را فراتر نهاده و اقدام به طراحی نرم افزارهای مبتنی بر تلفن همراه نیز کرده که از جمله شرکت‌هایی که کمک شایانی به ۸۲۰۰ در اجرای این امر کرده است، شرکت موبایلی ویز (Waze) است.

این شرکت که در زمینه طراحی نرم‌افزارهای کنترل ترافیک فعال است، نرم افزاری با نام ویز را طراحی و تولید کرده است که در کشور ما نیز مورد استفاده برخی از مردم است. این نرم افزار در حقیقت با دریافت اطلاعات مسیرها و راه‌های یک کشور، وضعیت جامع ترافیکی آن کشور در طول شبانه روز را بدست می‌آورد که با استفاده از این اطلاعات می‌تواند در مواقع حساس و بحرانی با هدایت ترافیک به نقطه دلخواه و مختل کردن وضعیت ترافیکی در آن کشور زمینه ایجاد بحران‌ را فراهم کند.

سری‌ترین یگان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی زیر ذره‌بین مقاومت+ تصاویر

این نرم‌افزار اخیرا دست به اقدام دیگری زده و پا را از فعالیت‌های سابق فراتر نهاده است، تا جایی که مردم را به حضور در تجمعات صنفی در تهران و شهرستان‌ها با ارائه محل و مختصات دقیق تجمع کرده است که قطعا این اقدام با هدف‌گذاری قبلی انجام می‌شود.

**در هم کوبیده شدن یکی از مقرهای واحد ۸۲۰۰
با تمام اقدامات امنیتی اسرائیل برای مخفی نگه‌داشتن فعالیت‌های واحد ۸۲۰۰، اما این واحد که از سری‌ترین واحدهای نظامی و اطلاعاتی ارتش اسرائیل است، از دید مقاومت دور نمانده است. اوایل امسال بود که ارتش رژیم صهیونیستی، مواضع ارتش سوریه در نزدیکی حمص (پایگاه T-4) را با چند موشک مورد هدف قرار داد که منجر به شهادت چند مستشار ایرانی در این پایگاه شد. پس از آن نیز چند مرتبه دیگر نیز برخی پایگاه‌های ارتش سوریه را مورد حملات خود قرار داد.

پس از این حملات رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه، ۲۰ اردیبهشت ماه بود که مواضع ارتش اسرائیل در ارتفاعات جولان اشغالی با ده‌ها فروند راکت هدف قرار گرفت. در جریان این حمله راکتی ۱۰ هدف مهم نظامی مورد اصابت این راکت‌ها قرار گرفتند که از جمله آنها یکی از مقرهای واحد ۸۲۰۰ ارتش اسرائیل بود.

سری‌ترین یگان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی زیر ذره‌بین مقاومت+ تصاویر

این حمله نشان داد که، شلیک کننده این راکت‌ها از اشراف اطلاعاتی بالایی بر مواضع رژیم صهیونیستی حتی در منطقه جولان برخوردار است تا جایی که مختصات دقیق یکی سری ترین یگان‌های ارتش رژیم‌ صهیونیستی را در اختیار داشته و مدت‌ها مشغول رصد فعالیت‌های این یگان بوده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=213147

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x