تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

رمان «بود ونابود» در البرز رونمایی و نقد می شود

  • کد خبر : 180238
  • 20 بهمن 1395 - 16:15

موضوع رمان «بود و نابود» درباره زندگی یک ساواکی است که در بحبوحه انقلاب اسلامی دچار مشکلاتی می‌شود. به گفته نویسنده «بود و نابود» به نوعی بیانگر بودن و نبودن حکومت شاه و نابود شدن زندگی این شخص ساواکی است.

به گزارش کمال مهر؛ دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری البرز و کانون ادبی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز با همکاری انتشارات سوره مهر در قالب سلسله جلسات نقد ادبی «ماه و نگاه» رمان «بود و نابود» را رونمایی و سپس در بوته نقد و بررسی قرار می دهد.

 دفتر آفرینش های ادبی این مرکز به مناسبت ایام مبارک دهه فجر از رمان «بود و نابود» اثر سید هاشم حسینی در قالب نشست نقد ادبی «ماه و نگاه » رونمایی کرده و  با حضور نویسنده اثر و نویسندگان البرزی مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

گفتنی است موضوع رمان «بود و نابود» درباره زندگی یک ساواکی است که در بحبوحه انقلاب اسلامی  دچار مشکلاتی می‌شود. به گفته نویسنده «بود و نابود» به نوعی بیانگر بودن و نبودن حکومت شاه و نابود شدن زندگی این شخص ساواکی است.

حسینی درباره ویژگی این کتاب، بیان کرد: تا حالا به زندگی ماموران ساواک پرداخته نشده و آنچه که در رمان و داستان‌ها آمده یا درباره مبارزان انقلابی است و یا هم وابستگان و طرفداران رژیم. در ذهنیت عامه مردم ماموران ساواک آدم‌های شکنجه‌گر و در واقع جنایتگر بوده‌اند در حالیکه آنها هم زندگی خانوادگی خودشان را داشتند و در این داستان خواستم با نگاه دیگری به زاویه زندگی این افراد بپردازم و زندگی خانوادگی و مسائلی که برایشان پیش آمده بود را بیان کنم.

وی درباره عنوان کتاب گفت:«بود و نابود» به نوعی بیانگر بودن و نبودن حکومت شاه و در نگاه جزیی‌تری نابود شدن زندگی این شخص ساوکی است.

شایان ذکر است این نشست روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰ در کتابخانه عمومی امیر کبیر واقع در کرج- چهارراه دانشکده برگزار می گردد و شرکت در این نشست ادبی برای عموم علاقمندان آزاد است.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=180238

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x