تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

رشد طلاق توافقی در کشور به صفر رسید

  • کد خبر : 184357
  • 18 اسفند 1395 - 8:39

مدیر کل پیشگیری فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم گفت: طلاق توافقی رتبه اول در بین ناهنجاری های خانواده را به خود اختصاص داده است.

 

به گزارش کمال مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : علی محمد زنگانه مدیر کل پیشگیری فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در کمیته پیشگیری از طلاق که امروز(سه شنبه)برگزار شد، اظهار داشت: در بررسی ۱۰خاصه اول سال ۹۵، در دعاوی کشور نسبت به سال ۹۴ متوجه شدیم که در سال ۹۴ از بین ۱۰ دعاوی اول کشور ۵ مورد آن با ناهنجاری های خانواده مرتبط بوده اما در سال ۹۵ در بین ۱۰ دعاوی کشور ۲ مورد آخر با ناهنجاری های خانواده مرتبط است.

وی افزود: طلاق توافقی در بین دعاوی خانوادگی در رتبه اول قرار دارد.

زنگانه گفت: بحث طلاق را نمی توان فقط مداخله در هنگام طلاق در نظر گرفت، بلکه برای پیشگیری از طلاق پیش از آن نیاز است مداخله کنیم و اعتقاد براین است که وجود مددکار می‌تواند نقطه ثقل پیش از طلاق باشد.

وی گفت: پس از طلاق ما وظیفه تعریف شده ای نداریم، با این حال بر روی فرآیند پس از طلاق کار می کنیم. مواجه با فرزند، مسائل مرتبط با زوجین بعد از طلاق از جمله مسائلی است که به فرآیند بعد از جدایی مربوط می شود.

مدیر کل پیشگیری فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از قوه جرم قوه قضاییه گفت: مطالبه خسارت دادرسی، تأمین خواسته، مطالبه وجه و اعسار از پرداخت هزینه دادرسی جزء چهار خواسته اول است.

این مقام مسئول در معاونت اجتماعی قوه قضاییه افزود: طبق آمارهای موجود، طلاق توافقی در رتبه هشتم، مطالبه مهریه در رتبه نهم، الزام به تمکین زوجه در رتبه یازدهم، درخواست طلاق زوجه در رتبه دوازدهم، مطالبه نفقه در رتبه ۱۸ و پرداخت اجرت المثل ایام زوجیت در رتبه ۲۰ خواسته های کشور قرار دارد.

به گفته زنگانه، طلاق توافقی همچنان در صدر دعاوی خانوادگی قرار دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس پژوهش های انجام شده، ۶۸ درصد کودکان کانون های اصلاح و تربیت، فرزندان خانواده های از هم پاشیده هستند.

مدیر کل پیشگیرهای فرهنگی و اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه به بیان ۲۰ اتهام نخست کشور پرداخت و گفت: سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص عادی و ایراد صدمه بدنی غیرعمد چهار اتهام نخست را تشکیل می دهند.

زنگانه اضافه کرد: متأسفانه هنوز یکی از مشکلات جدی کشور، بحث خشونت است.

وی در ادامه به آمار ۹ ماهه طلاق توافقی در سال های ۹۴ و ۹۵ پرداخت و افزود: بر اساس آمارهای موجود در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته، ۱۲۰ هزار و ۶۴۶ طلاق توافقی به وقوع پیوسته که این رقم در مدت مشابه امسال به ۱۲۰ هزار و ۵۲۵ مورد کاهش یافته و می توان گفت طلاق توافقی در کشور به صفر رسیده است.

به گفته زنگانه، اعتیاد و نداشتن مهارت های ارتباطی از جمله دلایل اصلی وقوع طلاق توافقی است.

انتهای پیام/ص

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=184357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x