تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

رد پای مرموز دو ایرانی در پرواز مرگ مالزی

  • کد خبر : 28325
  • 20 اسفند 1392 - 10:20
رد پای مرموز دو ایرانی در پرواز مرگ مالزی

دو رسانه بریتانیایی معتقدند دو ایرانی با پاسپورت های دزدی سوار بوئینگ ۷۷۷ مالزیایی ناپدید شده هستند.

 

کمال مهر: دو رسانه بریتانیایی معتقدند دو ایرانی با پاسپورت های دزدی سوار بوئینگ ۷۷۷ مالزیایی ناپدید شده هستند.

با وجود اینکه در سه روز گذشته خبرهای ضد و نقیضی از سرنوشت بوئینگ ۷۷۷ شرکت هوایی مالزی منتشر شده و البته احتمال تروریستی بودن حادثه گزارش  شده است، شب گذشته دو رسانه بریتانیایی مدعی شدند دو ایرانی با پاسپورت های گم شده سوار این هواپیما شده اند.

مقام‌های رسمی مالزی می‌گویند دو تن از مسافران این هواپیما، با گذرنامه‌های مفقود شده ایتالیایی و اتریشی در حال سفر بودند. صاحبان اصلی این گذرنامه‌ها اعلام کرده‌اند که در دو سال گذشته گذرنامه‌های خود را در تایلند گم کرده بودند.

روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز گزارش داده که بلیط دو مسافر هواپیمای مفقود شده خطوط هوایی مالزی که با گذرنامه‌های دزدی در حال سفر بودند٬ توسط یک ایرانی تهیه شده است.

همچنین تلویزیون بی بی سی فارسی با شخصی مصاحبه کرد که مدعی بود دوست یکی از دو مسافر حامل گذرنامه دزدی بود. او تاکید کرده که هر دو مسافر ایرانی بودند و قصد داشتند به اروپا بروند.

بنجاپورن کرتنایت مالک آژانس مسافرتی‌ تایلندی «گرند هرایزن» که برای این دو نفر برای سفر به اروپا بلیت تهیه کرده بود٬ به فایننشال تایمز گفته است که یک رابط ایرانی از آژانس خواسته بود تا تدارکات لازم برای سفر این دو نفر را انجام دهد.

صاحب آژانس مسافرتی تایلندی می گوید که «آقای علی» ابتدا از او خواسته بود تا برای دو تن در تاریخ اول مارس، بلیت‌های ارزان قیمتی برای سفر به اروپا رزرو کند. آژانس برای یکی از مسافران بلیت هواپیمایی قطر و برای دیگری بلیت هواپیمایی اتحاد را رزرو کرد. اما پس از آن‌که خانم دیگر تماسی از سوی شهروند ایرانی با آژانس گرفته نشد، این بلیت‌ها باطل شدند.

مالک آژانس مسافرتی «گرند هرایزن» می‌گوید پس از آن «آقای علی» ۶ مارس بار دیگر با او تماس گرفته و این بار خواستار رزرو دو بلیت هواپیمایی مالزی برای سفر به پکن برای همان دو نفر شد، او پول این بلیت ها را به طور نقدی به آژانس پرداخت کرد.

مالک آژانس تاکید می کند که خرید بلیت از طریق واسطه در پاتایا امری عادی است و در این میان٬ فرد واسط کمیسیونی را نیز برای خود دریافت می‌کند.

در همین حال، شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی ضمن تماس با یک ایرانی که می گفت دوست دبیرستانی یکی از این ایرانیان است، جزییات بیشتری را پخش کرد. به گفته او این دو نفر به کمک او در کوالالامپور همزمان بلیط خریده و قرار بوده با هم از طریق پکن به آمستردام بروند و آنجا یکی به فرانکفورت و دیگری به مقصد دیگر اروپایی پرواز خود را ادامه دهند.

او گفت که یک روز قبل از پرواز آنها را کمک کرده تا که بلیط بگیرند. اما هنگام گرفتن بلیط متوجه شده که گذرنامه‌های آنها جعلی است؛ گذرنامه دوستش، اتریشی بود و گذرنامه دوست دوستش ایتالیایی بود: «دوستم قرار بود به فرانکفورت برود و دوست دوستم، به یک مقصد دیگر اروپایی می خواست برود که یادم نیست کجا بود. آنها شب قبل از پرواز خانه من مهمان بودند و دوست دوستم، موها و ریش هایش را رنگ کرد تا بیشتر شبیه به عکس پاسپورت شود.»

او صحت ادعایش را تماس تلفنی مادر دوستش بیان کرد و گفت: مادر دوستم با من تماس گرفت و اطلاعات بیشتری به من داد و خواست اطلاعات را به پلیس مالزی هم بدهم. هرچند که مقام‌های مالزی به من گفتند که نیازی به این اطلاعات نیست.

این در حالی است که مقام‌های مالزیایی اعلام کرده اند اسنادی را در اختیار آمریکا گذاشته اند که می تواند به شناسایی هویت دو مسافری که به طور غیرقانونی سوار هواپیمای مسافری ناپدید شده این کشور شده بودند کمک کند.

در این گزارش آمده است شناسایی هویت این دو مسافر غیرقانونی می تواند سرنخ علت ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مالزی باشد. پلیس اینترپل هم برای یافتن سرنوشت هواپیما، وارد عمل شده است.‎

گفتنی است هواپیمای بوینگ ۷۷۷ خطوط هوایی مالزی، شنبه ۸ مارس در حالی که در مسیر کوالالامپور به پکن بود، بر فراز آب‌‌های ویتنام، از روی صفحه رادار ناپدید شد. تاکنون تلاش‌ها برای یافتن اثری از این هواپیما، به نتیجه نرسیده است.

خبرآنلاین
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=28325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x