تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

رازهای غلبه بر شکست در زندگی

  • کد خبر : 54611
  • 17 شهریور 1393 - 10:06
رازهای غلبه بر شکست در زندگی

هر انسانی در زندگی اشتباه می کند. مهم این است که به جای سرزنش خود از اشتباهات گذشته درس بگیرید و باور داشته باشید شما انسان بدبخت و بی ارزشی نیستید . فقط شاید مسیر و اقدام های تان چندان اثربخش نبوده است.

به گزارش «کمال مهر»؛

به خود برچسب ” یک فرد ناموفق ” نزنید!

هر انسانی در زندگی اشتباه می کند. مهم این است که به جای سرزنش خود از اشتباهات گذشته درس بگیرید و باور داشته باشید شما انسان بدبخت و بی ارزشی نیستید . فقط شاید مسیر و اقدام های تان چندان اثربخش نبوده است.

ناکامی ها ، نقص ها و خطاها هم بخشی از روند یادگیری و رشد شما در زندگی هستند.به زندگی افراد موفق نگاهی بیندازید! بیشتر آن ها قبل از رسیدن به جایگاهی که امروز درآن هستند ، شکست های بیشماری را تجربه کرده اند و موانع زیادی را پشت سر گذاشته اند.

اشتباهات خود را بررسی کنید

به جای انتقاد از خود به اوضاع تان دقت کنید تا بتوانید آن را بهبود بخشید . از خودتان بپرسید:«چرا همه چیز خراب شد؟ چه چیزی یاد گرفتم؟آیا می توانستم کار دیگری انجام بدم؟» و …

اهداف تان را از نو بنویسید

حالا که از تجربه های نا خوشایند خود درس گرفته اید و آگاه شده اید . آیا هنوز هم می خواهید به آرزوی همیشگی تان برسید ؟ اهداف تان را روی کاغذ بیاورید تا بفهمید چه چیزی می خواهید . به کارهایی بیندیشید که می توانید برای نزدیک تر شدن به اهداف تان انجام دهید.

لببالب

خود را با دیگران مقایسه نکنید

ممکن است گاهی وسوسه شوید به زندگی دیگران نگاه کنید زیرا تصور می کنید مرغ همسایه غاز است ! اما باید بدانید هر شخصی در مسیر زندگی خود گام بر می دارد . اهمیتی ندارد زندگی افراد از بیرون چگونه به نظر می رسد . واقعیت این است که شما از دغدغه های آن ها خبر ندارید.شاید زندگی آن ها ، آن گونه که تصور می کنید ، شگفت آور و فوق العاده نباشد .پس فقط بر خودتان و اهداف تان تمرکز کنید . می توانید از موفقیت های الهام بخش دیگران برای افزایش انگیزه ی خود بهره ببرید.

بگذارید افراد مثبت و انرژی بخش وارد زندگی تان شوند.

بسیاری از مردم فقط نیمه خالی لیوان را می بینند و مدام از همه چیز شکایت می کنند. این افراد منفی ، انرژی مثبت شما را می ربایند . راه درست این است افرادی را پیدا کنید که همواره مشتاق شما هستند و دوستانه به شما کمک می کنند . به دنبال یک مشاورو راهنما باشید.

برای رسیدن به هدف مصمم و با اراده باشید.

باید بدانید بسیار بعید است یک شبه به موفقیت برسید. خودتان را آماده کنید و برای رسیدن به آنچه می خواهید با تمام وجود تلاش کنید . اگر می خواهید بر موانع و ناکامی های زندگی غلبه کنید ، باید روش های خود را اصلاح کنید و ببینید برای گرفتن نتیجه ی دلخواه و متفاوت کدام یک از کارهای قبلی را نباید انجام دهید.

نویسنده: زهرا عسگری-مشاور

 

مفاآنلاین

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=54611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x