تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

دیدار مقامات فرانسه، اسپانیا و آلمان با نظام سوریه برای مقابله با تروریست‌ها

  • کد خبر : 14508
  • 26 دی 1392 - 7:08
دیدار مقامات فرانسه، اسپانیا و آلمان با نظام سوریه برای مقابله با تروریست‌ها

یک روزنامه آمریکایی گزارش داده مقامات سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای فرانسه، اسپانیا و آلمان برای مقابله با تروریست‌ها با نماینده های بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار کرده‌اند.

 

خبرگزاری فارس: دیدار مقامات فرانسه، اسپانیا و آلمان با نظام سوریه برای مقابله با تروریست‌ها

به گزارش کمال مهر، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشته است مقامات اطلاعاتی اروپا با نماینده‌های بشار اسد، رئیس جمهور سوریه برای گفت‌وگو درباره افراط‌گراهای اروپایی در حال جنگ در سوریه دیدار کرده‌اند. این روزنامه آمریکایی این خبر را از قول مقامات کشورهای غربی و کشورهای خاورمیانه نقل کرده و گفته این ملاقات، اولین دیدارهای بین دو طرف از زمان اخراج سفیران سوریه بوده است.

به گفته مقامات کشورهای غربی هدف از این ملاقات‌ها گردآوری اطلاعات درباره ۱۲۰۰ نیروی «جهادگرای اروپایی» بوده که به گروه‌های شبه‌نظامی در سوریه پیوسته‌اند. اروپایی‌ها از بازگشت این شهروندان به کشورهایشان نگرانند.

منابع مورد استناد وال‌استریت ژورنال در عین حال تأکید کرده‌اند که دیدار بین نمایندگان بشار اسد و مقام‌های اطلاعاتی اروپایی به معنای گفت‌وگوهای دیپلماتیک وسیع‌تر بین دو طرف نخواهد بود.

اما مخالفان بشار اسد در سوریه و استانبول، جایی که مخالفان سیاسی سوریه در آنجا مستقرند، می‌گویند آنها از این نگرانند که پایتخت‌های کشورهای غربی آرام آرام در حال پذیرش این واقعیت هستند که بشار اسد قدرت باقی بماند.

دو نفر گفته‌اند که یک مقام بازنشسته سازمان جاسوسی ام‌ای۶، سازمان اطلاعات خارجی انگلیس، اولین نفری بوده که در اواسط تابستان به نیابت از دولت انگلیس از دمشق دیدن کرده است. دیپلمات‌ها و افراد آگاه به این موضوع گفته‌اند سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای آلمان، فرانسه و اسپانیا نیز از ماه نوامبر با مقامات دولت سوریه در دمشق گفت‌وگو کرده‌اند.

آمریکا ظاهراً چنین گفت‌وگوهایی را انجام نداده است. یک مقام بلندپایه آمریکایی به وال‌استریت ژورنال گفته اطلاعی از انجام چنین گفت‌وگوهایی ندارد. با این حال، مقامات واشنگتن گفته‌اند از موضوع بازگشت «جهادگراهای اروپایی» به موطن اصلی‌شان در اروپا ابراز نگرانی کرده‌اند.

پیش از این، «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با «BBC» هم گفته بود که مأموران اطلاعاتی کشورهای غربی برای مبارزه با رشد گروه‌های تندرو در میان جبهه مخالفان دولت سوریه به دمشق رفته‌اند.»

فیصل مقداد در پاسخ به این پرسش که مشخصات گروه‌های اطلاعاتی بازدید کننده از دمشق چیست، گفت که اسامی کشورها را فاش نخواهد کرد اما «بسیاری از کشورهای غربی ماموران خود را به دمشق فرستادند.»

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x