تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

دولت شهیدان باهنر و رجایی ملاک خوبی برای سنجش دولت است / برخی دولتمردان پیاده نظام دشمن در مقوله فرهنگ شده اند

  • کد خبر : 53448
  • 08 شهریور 1393 - 10:31
دولت شهیدان باهنر و رجایی ملاک خوبی برای سنجش دولت است / برخی دولتمردان پیاده نظام دشمن در مقوله فرهنگ شده اند

امام جمعه مشهد با تاکید بر مقوله ی فرهنگ گفت : رئیس جمهور محترم در آغاز به کار خود تصریح کرد که این دولت کاملا بر مدار فرهنگ حرکت می کند که با کمال تاسف برخی دولتمردان بر مدار ضد فرهنگ پیش رفته اند و به پیاده نظام دشمن در این خصوص تبدیل شده اند .

به گزارش کمال مهربه نقل از صبح توس، آیت الله علم الهدی در خطبه های نماز جمعه ی این هفته مشهد با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی از مقوله های حساس و حیاتی برای نظام ماست بیان کرد : آنچه بر این اهمیت می افزاید تاکیدات مکرر رهبری در این خصوص است که باید آن را سرلوحه ی برنامه ها و سیاست هایمان قرار دهیم .

امام جمعه مشهد با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: موضوع اول دهه ی کرامت است که برای شیعه بسیار حائز اهمیت و برای نظام اسلامی ما نیز سرتاسر جشن و سرور و شادمانی است . وی ادامه داد : در حال حاضر هفته ی دولت را نیز داریم که باید از خودمان سوال کنیم که چرا سالروز شهیدان رجایی و باهنر به نام هفته ی دولت نامگذاری شده است ؟

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان ویژگی های اخلاقی شهید رجایی گفت : در همان زمان این شهید بزرگوار با بنی صدر خائن مقایسه می شد ؛ اما حالت خضوع و سادگی ایشان همه ی دلها و نگاه ها را متوجه خود می ساخت و در روز تنفیذ حکم ایشان امام خمینی (ره) فرمودند که آقای رجایی از ابتدا که دستفروشی ساده بود تا به امروز هیچ تفاوتی نکرده است.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه شهید رجایی قدرت را به استخدام خدمت در آورده بود گفت : این شهید بزرگوار هیچ گاه از قدرت در جهت منافع شخصی خود استفاده ای نکرد و این چیزی جز سلامت اخلاقی ایشان نبود .

وی اظهار کرد : سبک زندگی شهید رجایی در نوع خود مثال زدنی بود و ایشان از حد متوسط جامعه پایین تر زندگی میکرد . آیت الله علم الهدی ادامه داد : آیت الله مهدوی کنی نقل می کنند که در زمان ریاست جمهوری ایشان به زاهدان سفری داشتیم که زمانیکه شهید رجایی در آن سفره دو نوع غذا می بیند سوال می کنند که آیا در سفره تمام مردم این استان چنین غذایی هست ؟

امام جمعه ی مشهد تصریح کرد : لذا باید توجه داشت که هفته ی دولت به چه منظوری نام گذاری شده و مردم در این هفته دولت را با چنین معیارهایی مقایسه می کنند .

آیت الله علم الهدی با اظهاراینکه در کارنامه ی دولت نقاط مثبتی نظیر طرح تحول سلامت را مشاهده می کنیم افزود : در این هفته دولت به مردم گزارش و کارنامه ی خود را ارائه می کند که بنده در همین جا خطاب به دولت محترم عرض می کنم که باید رسیدگی به قشر محروم و مستضعف با اولویت بیشتری پیگیری و به سر انجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مقوله ی فرهنگ گفت : رئیس جمهور محترم در آغاز به کار خود تصریح کرد که این دولت کاملابر مدار فرهنگی حرکت می کند که با کمال تاسف برخی دولتمردان بر مدار ضد فرهنگ پیش رفته اند و به پیاده نظام دشمن در این خصوص تبدیل شده اند .

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت اینکه وزیر نظام اسلامی در جایی حاضر باشد که در آن مکان آواز خوانی بانوان انجام می شود به هیچ عنوان با اصول این نظام همخوانی ندارد ومردم ما این انتظار را ندارند که برای دولتی که در راس آن فقیه مجلس خبرگان و خاک خورده ی جبهه حضور دارد چنین وقایعی اتفاق بیافتد .

وی در خاتمه باتاکید به دولت برای پیروی از نظرات مراجع گفت : اینکه مراجع بزرگی نظیر حضرت آیت الله مکارم شیرازی برخی رفتارهای انجام شده توسط دولت در بخش ارتباطات را تحریم کنند نقطه ضعف بزرگی برای دولت است و دولت باید همواره در خصوص مسائل تکنولوژیکی و حوزه ی ارتباطات به پیوست فرهنگی اهتمام جدی داشته باشد .

 

انتهای پیام /

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=53448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x