تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

دولت خود را برای کار، عمل و ایثار آماده کرده است/از تهدید و توطئه‌های خارجی باکی نداریم

  • کد خبر : 199298
  • 05 شهریور 1396 - 13:12
دولت خود را برای کار، عمل و ایثار آماده کرده است/از تهدید و توطئه‌های خارجی باکی نداریم

رئیس جمهور گفت: ما از تهدیدات و توطئه‌های خارجی باکی نداریم چراکه امام راحل عدم هراس از بیگانگان را به ما آموخت.

به گزارش  گروه سیاسی«کمال مهر»؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (یکشنبه، ۵ شهریورماه) پس از حضور در مرقد بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی، گفت: ما به مرقد امام(ره) آمده‌ایم تا در آغاز دولت دوازدهم با آرمان‌های ایشان یک بار دیگر بیعت کنیم.

وی ادامه داد: امام(ره) به ما آموخته بود که در کنار خداباوری و دین باوری باید مردم را باور داشت و اجرای احکام الهی در سایه حضور، اعتماد، اعتقاد و ایثار مردم امکان پذیر است.

روحانی بیان کرد: امام راحل اسلامیت و جمهوریت را توأما برای مردم ما به ارمغان آورد و به ما یاد داد که دین و اجرای احکام خداوند در سایه حاکمیت ملی و مردم سالاری نه تنها منافاتی ندارد که استحکام دین در کنار حاکمیت مردم و تسلط آنان بر سرنوشت خودشان خواهد بود.

امام(ره) کوخ‌نشینان را نقش آفرین‌تر از کاخ‌نشینان می‌دانست

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امام(ره) همواره دغدغه، مطالبات و نیازهای مردم را مدنظر قرار می‌داد، اضافه کرد: امام راحل به مردم مستضعف و کوخ‌نشینان اهمیت می‌داد و آنان را بسیار بالاتر و نقش آفرین‌تر از کاخ نشینان می‌دانست.

وی اظهار داشت: امام راحل به خوبی به ما یاد داده بود که راه آخرت از میان دنیای مردم می‌گذرد و دنیا مزرعه آخرت است؛ نه تنها دنیای مردم با دین آنان در تضاد نیست بلکه اسلام و نظام اسلامی برای تأمین همه خواسته‌های مادی و معنوی مردم است.

روحانی بیان کرد: امام(ره) به مسئله عزت و عظمت مردم بسیار اهمیت می‌داد و ایشان هیچگاه خواری ملت بزرگ را تحمل نکرد و نمی‌کرد آن زمانی که احساس کرد استیلای خارجی می‌خواهد بر آزادی مردم حاکم شود صبر را از کف داد و گفت قلبم در فشار و چند روزی است کم خوابیده‌ام.

رئیس جمهور افزود: امام(ره)‌با ناراحتی و با فریاد گفتند عظمت ایران و ارتشش را لگدکوب کردند و امروز باید عزای عمومی اعلام کنیم این در شرایطی بود که در چهارم آبان سال ۱۳۴۳ در داستان کاپیتولاسیون به خاطر مصونیت مستشاران آمریکا امام(ره) این چنین قاطعانه فریاد برآورد.

امام(ره) تحمل نمی‌کرد قدرت‌های استعمارگر عظمت ایران را زیر سوال ببرند

وی تأکید کرد: امام راحل تحمل نمی‌کرد که قدرت‌های استعمارگر بخواهند عظمت مردم ایران را زیر سوال ببرند، امام(ره) راه مقتضیات زمان و انطباق فهم دین را در چارچوب نیاز جامعه به ما یاد داد.

روحانی با بیان اینکه امام(ره) به خوبی اعلام کرد که اجتهاد، اجتهاد زمان و مکان است، ادامه داد: امام(ره) پویایی فقه را به خوبی برای ما تبیین کرد قانون اساسی، موضوع آرای مردم و انتخابات، مجلس آزاد، دولت مقتدر و استقلال قضایی از یادگاران ایشان است.

رئیس جمهور گفت: امام(ره) به ما یاد داد که امر حکومت را از همه‌پرسی شروع کنیم، ایشان به ما یاد دادند که با آرای مردم نمایندگان خبرگان را انتخاب کنیم، امام راحل به ما یاد دادند که بعد از تدوین قانون اساسی توسط منتخبین مردم باز هم قانون اساسی را به رأی مردم بگذارید.

امام راحل راه صندوق رأی را برای تداوم و استحکام این نظام برای مردم تبیین کرد

وی اضافه کرد:‌ ایشان راه صندوق رأی را برای تداوم و استحکام این نظام برای مردم تبیین کرد اگر انتخابات آزاد و آن کلام امام(ره)‌ که “میزان رأی ملت است” نبود امروز شاید ما در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار نمی‌گرفتیم.

روحانی بیان کرد:‌ بعد از چهار سال تلاش دولت یازدهم مردم عزیز ایران مجدد بار مسئولیت را بر دوش دولت دوازدهم قرار دادند، دولت جدید با تجربه‌های دولت یازدهم و گذشته امروز آماده‌تر از چهار سال پیش سکان نظام اسلامی و دستگاه اجرایی کشور را در کنار سایر مسئولان و با هدایت رهبری نظام بر دوش گرفته است.

امروز برای حل مشکلات کشور امیدوارتر از چهار سال پیش هستیم

رئیس جمهور گفت: امروز ما از چهار سال پیش برای حل مشکلات کشور امیدوارتر هستیم، با اندوخته، تجربه و امید بیشتر و اراده مستحکم‌تر برای انجام مطالبات مردم خود را آماده‌ کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: آنچه مهم است امید مردم به‌ آینده، حضور آنان در صحنه و اعتمادشان به نظام و دولت است که باید باقی بماند هر پایگاه خبری و رسانه‌ای که بخواهد این اصول را مخدوش کند، مردم ما باید در برابر آنان به خوبی نظرهای خود را تبیین کنند.

روحانی ادامه داد: از حدود ۵۵ سال پیش که امام(ره) نهضت و حرکت را برای نظام اسلامی آغاز کرد و بعد از ۱۶ سال آن را به ثمر رساند و امروز در آستانه چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و تا چهار سال آینده به استقبال قرن جدید شمسی می‌رویم.

با هدایت رهبری و پشتوانه مردم از مشکلات عبور می‌کنیم

رئیس جمهور اضافه کرد: انقلاب ما از اواخر نیمه اول شروع شد و ما خودمان را برای پایان قرن شمسی و شروع قرن جدید در دولت دوازدهم باید آماده کنیم اگر هدایت رهبری، حمایت، دلگرمی و پشتوانه مردم در این صحنه باشد حتما ما از مشکلات عبور می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما از تهدیدها و توطئه‌های خارجی باکی نداریم نه ترسیدن از بیگانگان را امام راحل به ما آموخت ایشان در جنگ هشت ساله که همه قدرت‌های جهانی پشت متجاوزین ایستادند خم به ابرو نیاورد و به ما یاد داد که چگونه یک ملت با اراده مستحکم در برابر انواع توطئه‌ها ایستادگی خواهد کرد.

روحانی گفت: چهار سال پیش که در همین جا با امام(ره) عهد و پیمان می‌بستیم فکر نمی‌کردیم در دولت یازدهم بتوانیم مشکلات بزرگ اقتصادی، اجتماعی، سیاست خارجی، سیاست داخلی و امنیت ملی را به خوبی پیش ببریم امروز امیدوارتر از چهار گذشته ‌آغاز دولت دوازدهمرا در هفته دولت شروع می‌کنیم.

دیگر زمان سعی و خطا نیست

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ‌در همین جا با آرمان‌های امام(ره)‌و راه و سیره ایشان عهد می‌بندیم ما می‌دانیم که امام(ره) به ما گفته است در کنار مردم با آنان و با اهدافشان حرکت کنیم و هدف نهایی ما رضای خداوند و اتکای ما به حق باشد.

وی اظهار داشت: امیدوارم دولت دوازدهم در کنار حمایت‌های مردم و حضور آنان در صحنه بتواند مشکلات بزرگی که پیش رو است را از پیش پای بردارد دیگر زمان سعی و خطا نیست، ما باید با اراده مستحکم اقدام‌های اساسی را برای قرن آینده شمسی در این چهار سال انجام بدهیم و بسیار به رحمت و فضل خداوند، عنایت خاصه ولی عصر(عج)، هدایت‌های رهبری و به پشتوانه مردم امیدوارم و این راه را ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور تأکید کرد: از همگان تشکر می‌کنم که در کنار تلاش‌های مردم یک انتخابات شکوهمند را به عنوان حماسه سیاسی در تاریخ ثبت کردیم و با حمایت مجلس شورای اسلامی و رأی اعتماد بالا به وزرای ما امروز می‌توانیم به مردم بگوییم که دولت برای کار، عمل تلاش و ایثار خود را آماده کرده است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=199298

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x