تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

در دنیا فقط سه نفر مثل این زن وجود دارد + عکس

  • کد خبر : 210162
  • 10 فروردین 1397 - 2:40

فوکودا اکنون یکی از ۴ نفر افراد زنده دنیا است که موفق به دریافت درجه دهم کمربند مشکی جودو(دان۱۰) شده است. برای درک بهتر اهمیت موفقیت فوکودا لازم است بدانید که در طول تاریخ فقط ۱۶ نفر موفق به کسب این افتخار شده اند.

در دنیا فقط سه نفر مثل این زن وجود دارد + عکس
به گزارش«کمال مهر» خانم فوکودا تمرین جودو را در سال ۱۹۳۵ شروع کرد و تنها شاگرد زنده بنیانگذار مدرسه جودوی کانو جیگورو است. او به اصرار معلمش انگلیسی را فرا گرفت تا جودو را در سطح بین المللی رواج دهد. در دورانی که ازدواج کردن، تشکیل خانواده دادن و خانه داری یک رسم رایج در جامعه بود، فوکودا بر خلاف سنت موجود، فراگیری جودو وفننون رزمی را ترجیح داد.
او می گوید:«من فقط جودو کار می کردم و با جودو ازدواج کردم. هرگز تصوری در مورد این راه طولانی نداشتم.» در مدرسه جودوی جیگورو تا مدت ها زنان اجازه نداشتند کمربند مشکی بالاتر از ۵ داشته باشند و فوکودا در سال ۱۹۷۲ که بخش زنان در مدرسه راه اندازی شد، به افتخار داشتن کمربند مشکی درجه۶(دان۶) ارتقا یافت.
در دنیا فقط سه نفر مثل این زن وجود دارد + عکس
فوکودا می گوید، او جودو را آگاهانه انتخاب کرد تا در عین نجابت، مهربانی و زیبایی به لحاظ جسمی و ذهنی نیز محکم و قوی باشد. فوکودا معتقد است: این نوع زیبایی به ظاهر نیست بلکه آگاهانه است و می افزاید: زیبایی درون روح مهربانی است. این اعتقاد من است ودر تمام زندگی و در رویاهایم این نوع زیبایی را دوست داشتم. گفتنی است، سنسی کیکو فوکودای ۹۸ ساله همچنان هفته ای سه روز در آموزشگاه جودوی زنان، جودو آموزش می دهد.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=210162

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x