تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

درگیری‌های الانبار بدست شبه نظامیان خارجی هدایت می‌شود

  • کد خبر : 11159
  • 14 دی 1392 - 11:26
درگیری‌های الانبار بدست شبه نظامیان خارجی هدایت می‌شود

سفیر سابق آمریکا در عراق گفت، درگیری‌ها در استان الانبار ریشه‌های منطقه‌ای مرتبط با جنگ سوریه و خشونت‌های قومی دارد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهربه نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، “کریستوفر هیل” سفیر پیشین آمریکا در عراق و  مدیر دانشکده مطالعات بین الملل دانشگاه دنور درباره  درگیری‌های ارتش عراق با شبه نظامیان عضو “دولت اسلامی عراق و شام “در استان الانبار گفت: همه اینها شبه نظامیان خارجی هستندکه علیه شیعه‌ها در عراق می جنگند. باید به این درگیری ها از زاویه قومی و همچنین از زاویه درگیری ها در سوریه نگاه کرد.
 
وی افزود: در نتیجه اکنون اوضاع به وضعیتی امنیتی تبدیل شده است که دولت باید آن را در کنترل خود در آورد.
 
کریستوفر هیل در پاسخ به این سوال که آیا شبه نظامیان مرتبط با دولت اسلامی عراق و شام می تواند برای ساختار مرکزی نیروهای امنیتی عراق هم مشکل ساز شوند، افزود: در سال ۲۰۰۷ ارتش آمریکا در شکست گروه های عضو القاعده در این استان نقش بزرگی داشت و ارتش عراق هم توانست شبه نظامیان عضو القاعده را شکست دهد اما آنچه اکنون در عراق بالاترین خشونت ها در سال های اخیر رواج یافته است.
 
سفیر پیشین آمریکا در عراق گفت: ما قبل از اینکه نوری مالکی نخست وزیر عراق را مقصر بدانیم باید به این نکته توجه کنیم که هر دولت برای دسترسی به چنین ساختاری کاری سخت در پیش رو خواهد داشت.
 
کریستوفر هیل با اشاره به اینکه مالکی بعد از دو دوره سخت به نظر می رسد قصد کناره گیری از قدرت را نداشته است، گفت: درگیری ها در عراق را باید از منظر بالاتر یعنی درگیری ها در خاورمیانه به خصوص درگیری ها سوریه نگاه کرد که به صورت ویژه در حال افراطی تر شدن است. درگیری ها در سوریه به صورت بی پایان در حال اجرا است به گونه که به نظر نمی رسد سوریه بار دیگر به گذشته باز گردد.
 
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x