تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

دروازه‌بانی که غیرممکن را اثبات کرد! +فیلم

  • کد خبر : 209662
  • 25 اسفند 1396 - 12:30
دروازه‌بانی که غیرممکن را اثبات کرد! +فیلم

کیلور ناواس با مهار ۹۱ درصد توپهای شلیک شده به سمت دروازه کاستاریکا رکورد فوق العاده ای از خود به جا گذاشت.

«کمال مهر»- بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال از ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد ۹۷) در روسیه آغاز خواهد شد و ۳۲ تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرطرفدار توپ گرد را خواهند نوشت.

از امروز قصد داریم در ۱۰۰ بخش(روز) روزشمار جام جهانی ۲۰۱۸ که بخشی از آن در سایتFIFA منتشر می شود را از ۱۰۰ روز مانده به این رویداد مهم با عنوان«صفر تا ۱۰۰ جام جهانی» به رشته تحریر درآوریم بدین صورت که هر روزی که به جام جهانی نزدیک تر می شویم عدد آن روز را که نمایانگر یک شخصیت یا یک اتفاق تاریخی در این تورنمنت معتبر است را شرح می دهیم. تا روز افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ با ۱۰۰ اتفاق و شخصیت مهم تاریخ جام جهانی با مشرق همراه باشید.


۹۱ روز مانده به جام جهانی ۲۰۱۸

به گزارش مشرق،  «کیلور ناواس» دروازه بان کنونی رئال مادرید در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیلدرخشش فوق العاده ای داشت و یکی از عوامل رسیدن کاستاریکا به جمع ۸ تیم برتر جام جهانی بود.

ناواس با مهار ۹۱ درصد توپهای شلیک شده به سمت دروازه کاستاریکا رکورد فوق العاده ای از خود به جا گذاشت. در ۵ دیداری که کاستاریکا در جام جهانی ۲۰۱۴ انجام داد ۲۳ شوت در چارچوب به سمت دروازه ناواس رفت و این دروازه بان موفق شد مانع رسیدن ۲۱ توپ از آن ها برای رسیدن به گل شود.

ناواس در ۵ مسابقه ۳ کلین شیت داشت و تنها ۲ گل خورد!

کاستاریکا در یکی از سخت ترین گروه های ممکن با ۳ قهرمان جام جهانی (ایتالیا، انگلیس و اروگوئه) همگروه بود و در عین ناباوری با ۷ امتیاز به عنوان صدرنشین بالاتر از اروگوئه صعود کرد و انگلیس و ایتالیا حذف شدند! درواقع ناواس در دقیقه ۲۴ دیدار نخست تیمش مقابل پنالتی ادینسون کاوانی اروگوئه ای مغلوب شد و موفق شد پس از آن ۳۳۶ دقیقه دروازه خود را بسته نگه دارد. در مرحله یک هشتم نهایی دقیقه ۱+۹۰ پاپاستاتوپولوس دروازه ناواس را باز کرد تا دیدار کاستاریکا و یونان به وقت اضافه و ضربات پنالتی برود و در آنجا با درخشش ناواس، کاستاریکا با برتری ۵-۳  برای نخستین بار در تاریخش به جمع ۸ تیم صعود کرد.

در مرحله یک چهارم نهایی هم ناواس ۱۲۰ دقیقه دروازه خود را مقابل هلند بسته نگه داشت و کاستاریکا در ضربات پنالتی ۴-۳ به تیم سوم جام جهانی ۲۰۱۴ باخت و نتوانست به تاریخ‌سازی خود ادامه دهد!

ناواس با عملکرد خوبش اولین انتخاب بدون بحث کاستاریکا برای انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود و در ۱۱ بازی برای کشورش به میدان رفت و در نهایت بعد از مکزیک و بالاتر از پاناما به جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کردند. ناواس در این مسابقات هم ۵ کلین شیت و تنها یک باخت را تجربه کرد.

به همین بهانه سایت فیفا کلیپی با عنوان «ناواس تقریبا غیرممکن را اثبات کرد» را منتشر کرده که در ادامه می بینید:

دانلود



به گزارش مشرق، دیه گو آرماندو مارادونا ستاره بی بدیل دنیای فوتبال در دوران به یادماندنی حرفه ای خود ۹۱ بار برای تیم ملی آرژانتین به میدان رفت.

بدون تردید اوج دوران فوتبال مارادونا در سال ۱۹۸۶ بود که با بازی های دیدنی اش تیم ملی آرژانتین را به قهرمانی در جام جهانی مکزیک رساند. مارادونا ۴ سال بعد نیز با درخشش خود آرژانتین را به فینال رساند اما این بار آلمان با  یک پنالتی جنجالی مانع دومین قهرمانی مارادونا و یارانش شد.

اوج درخشش دیگو مارادونا جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک بود که با قهرمانی آرژانتین به پایان رسید

مارادونا در جام جهانی ۲۰۱۰ نیز به عنوان سرمربی آرژانتین حضور یافت اما نتوانست موفقیت های گذشته خود را این بار در کسوت مربیگری تکرار کند. با این وجود همچنان یکی از بزرگان تاریخ فوتبال جهان به شمار می رود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=209662

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x