تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

درس لیبرال‌های فرانسوی به مقامات ایرانی!/ دردسرهای پایان معافیت مهم مالیاتی در سال ۹۲

  • کد خبر : 13433
  • 22 دی 1392 - 6:55
درس لیبرال‌های فرانسوی به مقامات ایرانی!/ دردسرهای پایان معافیت مهم مالیاتی در سال ۹۲

روایت سایت حامی دولت از شاهکار کپی لایحه بودجه ۹۲، کروکر: پیش‌بینی آمریکا درباره فروپاشی سوریه غلط از آب درآمد، تقدیم مدال طلای سفیر صلح به خاتمی، مخالفت مدیران مهم اجرایی با طرح تشکیل شورای عالی حمل و نقل و … از جمله مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

 

 

 

کمال مهر؛

*کیهان

درس لیبرال‌های فرانسوی به مقامات ایرانی!

با پیگیری وزیر کشور و رئیس‌جمهور فرانسه، مجوز نمایش یک طنز‌پرداز لغو شد. این اقدام با ادعای توهین به یهودیان صورت گرفته است.
جنجال بر سر ممنوعیت نمایش «دیودونه» (Dieudonne’)- طنزپرداز فرانسوی، مهمترین موضوع روزنامه‌های این کشور است و فیگارو، لیبراسیون و لوموند با انتشار عکس‌هایی در این باره، تیتر صفحه اول خود را به این موضوع اختصاص داده‌اند.

به گزارش رادیو فرانسه، شورای دولتی فرانسه که عالی‌ترین نهاد سیاسی- قضایی این کشور به شمار می‌رود، تصمیم دولت فرانسه مبنی بر لغو مجوز یک نمایش طنز «دیودونه» با نام «دیوار» را تایید کرد.

تصمیم شورای دولتی فرانسه به دنبال درخواست مانوئل والس- وزیر کشور فرانسه است که گفته بود پرونده «دیودونه» را از طریق این شورا پیگیری خواهد کرد. دولت فرانسه می‌گوید در کمدی «دیوار» به یهودیان توهین می‌شود.

«دیودونه»، تاکنون هفت بار به اتهام اظهارات تنفربرانگیز علیه یهودیان، در دادگاه محکوم شده، اما هرگز جریمه‌های نقدی تعیین شده را که بالغ بر ۸۸۰ هزار یورو می‌شود نپرداخته است.

در حالی که فرانسوا اولاند- رئیس‌جمهور فرانسه، خواهان ممنوعیت نمایش «دیودونه» شده بود، مقامات برخی از شهرهای فرانسه مثل «بوردو» و «مارسی» هم از این اجرای نمایش «دیودونه» جلوگیری کرده بودند.

روزنامه فیگارو با انتشار گزارشی از شهر نانت و همچنین چاپ عکسی از هواداران «دیودونه» که منتظر اجرای نمایش او در این شهر بودند، به خشم هواداران «دیودونه» از تصمیم شورای دولتی فرانسه مبنی بر لغو این نمایش پرداخته و نوشته که حدود ۶ هزار نفر به سالن «زنیت» آمده بودند تا این نمایش را تماشا کنند.

روزنامه لیبراسیون نیز با اختصاص صفحاتی به ماجرای «دیودونه» این پرسش را مطرح کرده که آیا «دیودونه» تبدیل به قربانی آزادی بیان خواهد شد؟

رفتار مقامات دولتی که مهد لیبرالیسم در غرب است با یک نمایش طنز احتمالا می‌تواند برای برخی دولتمردان در جمهوری اسلامی که تصور می‌کنند هنر ارزشی و ضدارزشی ندارد و باید بدون هیچ نظارتی عرصه را برای جولان عناصر حتی بی‌صلاحیت باز گذاشت، درسی عبرت‌آموز باشد.

شرق: سایت کیهان پربازدیدترین روزنامه کشور است

یک روزنامه اصلاح‌طلب اعلام کرد نسخه اینترنتی کیهان پربازدیدترین روزنامه در میان مطبوعات کشور است.

روزنامه شرق در گزارشی نوشت سایت اینترنتی کیهان به آدرس kayhan.ir پرمخاطب‌ترین روزنامه کشور است پس از آن روزنامه شرق، آرمان، مردم‌سالاری، ایران، ابتکار، جمهوری اسلامی، اطلاعات، اعتماد، آفتاب یزد، رسالت، قانون و تهران امروز قرار دارند.

این روزنامه در عین حال به نقل از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ادعا کرده روزنامه کیهان پس از روزنامه‌های اطلاعات و همشهری، بیشترین یارانه را دریافت می‌کند و این در حالی است که یارانه پرداختی به «مؤسسه» کیهان و نه فقط «روزنامه» کیهان داده می‌شود که شامل نشریات دیگری از جمله کیهان ورزشی، زن روز،  کیهان بچه‌ها، کیهان فرهنگی و روزنامه‌های کیهان عربی و کیهان انگلیسی می‌باشد.

یادآور می‌شود پیش از این،  حمید رسایی نماینده مردم تهران ضمن سؤال از وزیر ارشاد گفته بود: آیا این نشانه اعتدال است که روزنامه‌های استانی آذری‌زبان، نشریات مازندران و گیلان، نشریات خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی و شمالی و جنوبی و نشریات دیگر استان‌ها برای هر شش ماه، هر کدام ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان یارانه دریافت کنند و روزنامه استانی «خبر جنوب» با حداکثر تیراژ ۳۰۰۰۰ نسخه، یارانه ۶۳۴ میلیون تومانی دریافت کند؟!… آیا مضحک نیست که روزنامه سراسری و کثیرالانتشار اطلاعات ۳۰۰ میلیون تومان، روزنامه سراسری و کثیرالانتشار کیهان ۳۴۰ میلیون تومان و در مقابل روزنامه خبر جنوب که فقط در سه استان‌های جنوب کشور با تیراژ ۳۰ هزار نسخه توزیع می‌شود، به دلیل شراکت مدیر آن با معاون مطبوعاتی در شرکت مطبوعاتی «مکتب خبر ایرانیان» به اندازه مجموع دو روزنامه اطلاعات و کیهان یارانه بگیرد؟

روایت سایت حامی دولت از شاهکار کپی لایحه بودجه ۹۲

«ترکیب تیم برنامه ریزی دولت در معاونت تحت نظر نوبخت، چندان تغییر نکرده است و حتی متهمان پرونده‌های بزرگ مالی در دولت قبل، آنجا مسئولیت دارند. این تکرار ترکیب، باعث آن شده که بودجه ۹۳ در بسیاری از جاها عینا بودجه ۹۲ باشد؛ بودجه‌ای که در بی‌نظم و بی‌در و پیکر بودن شهره بود.»

سایت آینده آن‌لاین که از سایت‌های همسو با دولت به شمار می‌رود، ضمن انتشار این تحلیل و اشاره به کپی‌برداری از لایحه بودجه سال گذشته نوشت: نکته اصلی که کمتر دیده می‌شود، آن است که تیمی که بودجه ۹۳ را نوشته، همان بودجه را نیز نوشته بود و انتظار انقلاب و تغییر آنچنانی نباید در پوسته و ساختار بودجه کشور داشت.

از این منظر، زود و به موقع دادن بودجه ۹۳، با اینکه دولت هنوز شش ماه نیست بر مسند نشسته نیز معنادار می‌شود. این از شاهکارهای معاونت برنامه‌ریزی دولت است.

آینده ادامه می‌دهد: بودجه ۹۳ به موقع و برخلاف رویه دولت احمدی‌نژاد به مجلس ارائه شد، اما بررسی محتوایی این لایحه، نشان می‌دهد که قالب و ساختار بودجه ۹۲ در بودجه ۹۳ تکرار شده است. در گزارش حقوقی که مرکز پژوهش‌های مجلس از بودجه ۹۳ درآورده است، در موارد مختلفی برخلاف قانون اساسی بودن تبصره و ماده واحده‌های بودجه ۹۳ مشخص شده است.

در صفحه پنجم و در نکته پنجم این گزارش، به صراحت آمده است که بودجه ۹۳ به خزانه‌ کل کشور و اصل ۵۳ قانون اساسی بی‌اعتناست، به گونه‌ای که در بندهای مختلف این لایحه بدون توجه به این اصل قانون اساسی، «پرداخت مستقیم از محل دریافت‌های دولت» موارد متعددی وجود دارد. اصل ۵۳ می‌گوید: «کلیه دریافت‌های دولت در حساب خزانه‌داری کل متمرکز می‌شود و همه پرداخت‌ها در حدود اعتبارات مصوب به موجب قانون انجام می‌گیرد». ایراد به نبود اساسنامه شرکت ملی نفت نیز در این گزارش آمده است.

کروکر: پیش‌بینی آمریکا درباره فروپاشی سوریه غلط از آب درآمد

سفیر سابق آمریکا اعلام کرد برخلاف همه پیش‌بینی‌های گذشته بشار اسد در قدرت می‌ماند و وجب به وجب خاک سوریه را پس می‌گیرد.

روزنامه کریستین ساینس مانیتور تداوم حکومت سوریه با وجود گذشت سه سال از شروع ناآرامی در این کشور را ناشی از شکست
مخالفان و تشدید اختلافات میان آنان دانست و نوشت: مارس ۲۰۱۱ زمانی که مخالفان در سوریه آشوب را شروع کردند، انتظار می‌رفت سوریه هم به سرنوشت کشورهای دیگر مانند تونس و مصر یا وضعیتی مشابه آنچه در لیبی و یمن در آستانه روی دادن بود، مبتلا گردد.

کریستین ساینس مانیتور می‌افزاید: «اما با وجود گذشت سه سال از جنگ در سوریه، بشار اسد همچنان در قدرت است زیرا انسجام نظام دمشق و سردرگمی آشکار مخالفان و پیروی آنان از گروه‌های افراطی، برخی‌ها را در غرب واداشت تا سخنانی را به زبان بیاورند که یک سال و نیم پیش، انتظار آن نمی‌رفت و آن اینکه «بشار اسد» احتمالا پیروز می‌شود و بقای وی در قدرت، بهتر از پیروزی مخالفانی است که شاید زمینه را برای روی کار‌ آمدن عناصر افراطی وابسته به تشکیلات القاعده فراهم کند.»

این روزنامه به نقل از «رایان کروکر» سفیر سابق آمریکا در دمشق نوشت: «بشار اسد سرانجام، خاک کشور را وجب به وجب خواهد گرفت».

کریستین ساینس مانیتور افزود: به عقیده تحلیلگران، علی‌رغم همه پیش‌بینی‌ها مبنی بر این که رئیس‌جمهوری سوریه دیگر فرصتی برای ادامه حکومت در این کشور ندارد، بشار اسد همچنان در راس قدرت خواهد ماند.

این روزنامه آمریکایی همچنین نوشت: ادامه قدرت بشار اسد از سه عامل متأثر است؛ نخست، اختلافات میان مخالفان و عامل دوم، حمایت دیپلماتیک و پشتیبانی ایران و روسیه از نظام سوریه و عامل سوم، یکپارچگی و انسجام نظام حاکم بر دمشق است که هیچ نشانه‌ای دال بر فروپاشی آن وجود ندارد.

شما سوگند خورده‌اید که در برابر تهاجم بی‌تفاوت نباشید

«آیا هنرمندی که دنبال دفاع از آزادی و حریت است و در راه مبارزه با استبداد جان خود را فدا می‌کند با هنرمندی که در استخدام استبداد با آزادی و حریت می‌جنگد مساوی است؟»

روزنامه رسالت با طرح این سوال به نقد اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه «تقسیم هنرمندان به ارزشی و ضد ارزشی بی‌معناست» پرداخت  و نوشت: از مشروطه تا نهضت ملی و از نهضت ملی تا نهضت امام خمینی(ره) ما شاهد ظهور هنرمندانی هستیم که خاستگاه آنها اندیشه منحط و فرتوت مدرنیسم است. آنها در عرصه شعر، ادبیات، سینما، تئاتر و… آموزه‌های دینی را هدف قرار دادند و عالمان و مجاهدان دینی و مردم را به باد تمسخر گرفتند. البته در مقابل آنها شاهد ظهور هنرمندان مردمی و فداکار بودیم که در کنار عالمان دین ایستادند و از حیثیت هنر و هنرمند و نیز ارزش دین و دینداری دفاع کردند. آیا این دو جماعت با هم مساوی هستند؟

محمدکاظم انبارلویی با بیان اینکه عناصر فحاش می‌گفتند برای رسیدن به مدرنیته باید از جنازه سنت  گذشت، افزود: رئیس‌جمهور در برابر نمایندگان ملت وفق اصل ۱۲۱ قانون اساسی، «در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند متعال سوگند» خورده است پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی باشد. وقتی یک عده از به اصطلاح هنرمندان طی سه دهه گذشته در عرصه کتاب، مطبوعات و سینما با مذهب رسمی کشور و نظام و قانون اساسی اعلام جنگ کرده‌اند وظیفه رئیس‌جمهور چیست؟  وقتی همین عده در فتنه ۱۸ تیر ۷۸ و فتنه سال ۸۸ به وقیحانه‌ترین و زشت‌ترین اعمال دست زدند با مقاومت مردم روبه‌رو شدند و رفتند لندن، پاریس، واشنگتن و هنر و هنرمندی خود را از رسانه‌های دشمن به نمایش گذاشتند، رئیس‌جمهور برای مقابله با این جماعت چه وظیفه‌ای دارد؟  وقتی همین جماعت روسیاه به ارزشهای الهی و مردمی کشور خودشان پشت کردند و تحت‌الحمایه انگلیس و آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفتند باز باید بگوییم، هنرمند ارزشی و غیرارزشی بی‌معناست؟

سردبیر رسالت خاطر نشان کرد تتمه سوگند رئیس‌جمهور  چه می‌شود که در برابر نمایندگان مجلس فرمودند: «همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته‌ام به کار می‌گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق و پشتیبانی از حق و گسترش عدالت می‌سازم.» وقتی دین، اخلاق و عدالت در یک نبرد نابرابر نرم با پشتیبانی سرویسهای امنیتی، رسانه‌ای دشمن توسط ده‌ها هنرمند وطن‌فروش و خائن در آن سوی آبها و در داخل مورد هجوم قرار می‌گیرد آیا سخن گفتن از تقسیم هنرمندان به ارزشی و غیرارزشی بی‌معناست؟!

در این یادداشت خاطر نشان شده است: رئیس‌جمهور در همین سخنرانی از ارزشهای الهی یاد کردند.  پس هنر مبتنی بر توحید با هنر مبتنی بر شرک، کفر و الحاد می‌تواند اولین تقسیم‌بندی در هنر و نگاه به هنرمندان باشد. هنرمندی که دعوت به توحید، عدالت و حمایت از محرومان و مبارزه با ظلم می‌کند با هنرمندی که دعوت به شرک و کفر و پذیرش بی‌عدالتی و ستم به بندگان خدا می‌کند متفاوت است. آیا هنرمندی که دعوت به صلح، اعتدال، پاکدامنی و پرهیز از خشونت می‌کند با هنرمندی که دعوت به خشونت، سکس، دنیاپرستی و ناپاکی می‌کند مساوی هستند؟!

در پایان این سرمقاله خاطر نشان شده است: رئیس‌جمهور سوگند خورده «از هیچ‌ اقدامی در حراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور دریغ نورزد».

*خراسان

دردسرهای پایان معافیت مهم مالیاتی در سال ۹۲

در حالی که بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط مسئولان شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی، معافیت مالیاتی مناطق مذکور که از سال ۱۳۷۲ برقرار شده پس از گذشت ۲۰ سال در پایان سال جاری به اتمام می رسد، تمدید این معافیت به دلیل تبصره ۱ ماده ۱۱۷ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه مبنی بر ممنوعیت برقراری معافیت مالیاتی در طول سال های برنامه با مشکلات قانونی مواجه شده است.

 

مخالفت مدیران مهم اجرایی با طرح تشکیل شورای عالی حمل و نقل

پس از آنکه طرح مدیریت و کاهش حوادث و سوانح رانندگی توسط بیش از ۵۳ نفر از نمایندگان مجلس برای سیر مراحل تصویب تقدیم هیئت رییسه مجلس شده است، این طرح به علت آنکه تشکیل شورای عالی ایمنی و حمل و نقل کشور را با عضویت نمایندگان مجلس و برخی مسئولان غیر اجرایی در نظر گرفته و وظایف متعددی برعهده دستگاههای اجرایی گذاشته با مخالفت مدیران اجرایی مواجه شده است.

*ایران

تقدیم مدال طلای سفیر صلح به خاتمی

خبر اول این که سجاد یعقوبی دانشمند جوان کشورمان امسال به نمایندگی از سه کشور ایران، ترکیه و عراق در مسائل صلح و سلامت جهانی در کنفرانس سالانه سازمان ملل متحد در واشنگتن دی سی امریکا سخنرانی کرد. به گزارش ایران، او در سخنرانی خود از سخنان محمد خاتمی بنیانگذار گفت‌وگوی تمدن‌ها استفاده کرده بود و قرار است در مارس امسال نیز در مقر سازمان ملل در نیویورک سخنرانی کند. یعقوبی که مدال طلای اختراعات جهان در بخش پزشکی در مسابقات جهانی اختراعات ژنو سوئیس در سال ۲۰۱۳ را از آن خود کرده بود طی دیداری با سید محمد خاتمی مدال طلای خود را به او اهدا کرد.

۹۰ درصد مردم سؤالات مجلس از وزرا را زیاد می‌دانند

خبر دیگر این که سایت تابناک اقدام به برگزاری نظرسنجی‌ای از کاربران خود درباره تعدد سؤالات نمایندگان از وزرا کرده است. سؤال نظرسنجی مذکور این است که «سؤال نمایندگان از وزرا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ » حدود ۹۰ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که « سؤالات نسبت به زمان فعالیت وزرا زیاد است». ۶ درصد کاربران تابناک هم این گزینه را برگزیده‌اند که «سؤالات از وزرا مطابق روال معمول است». ۴ درصد از ۴۰۸۲۸ نفری هم که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند معتقدند که سؤالات از وزرا زیاداست اما مجلس هم ناگزیر از پرسشگری است. این نظرسنجی گزینه دیگری نداشت.

درخواست زیبا کلام از رئیس مجلس

شنیدیم که صادق زیباکلام از رئیس مجلس خواست طیف تندرو در مجلس  را مهار کند. استاد دانشگاه تهران در گفت‌و‌گو با آریا گفت: مجموعه‌ای متشکل از ۴۰ تا ۶۰ نماینده تندروی اصولگرا وابسته به جبهه پایداری یا همان طرفداران آقای احمدی‌نژاد هسته اصلی رویارویی و ایستادگی در برابر آقای روحانی هستند. البته آنچه باعث تأسف است اکثریت میانه رو مجلس و بخصوص شخص آقای علی لاریجانی خیلی قرص و محکم در برابراین ۴۰یا ۵۰نفر تندرو نمی‌ایستند و اجازه می‌دهند هر طور دلشان بخواهد اعم از دادن کارت زرد،احضار پی در پی وزرا به مجلس و سایر عملیات ایذایی عمل ‌کنند. این در حالی است که به گفته وی، حمید رسایی تنها ۵درصد از کل آرای تهران را کسب کرده و آقا تهرانی با ۱۰درصد آراء و روح‌الله حسینیان با ۶درصد رأی مردم تهران وارد مجلس شده‌اند.

روایت جدید یک مداح از تیراندازی محمود کریمی

با خبر شدیم که پس از تیراندازی اخیر محمود کریمی در خیابان‌های تهران برخی این اقدام وی را در دفاع از خود خوانده و برخی از مزاحمت‌های اشرار برای او و خانواده‌اش سخن گفتند. جدیدترین خبر در این باره اینکه محمدرضا طاهری از مداح‌های اهل بیت در پایان مراسم سوگواری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) با اشاره به انتشار اخبار ضد و نقیض برخی رسانه‌ها در مورد این تیراندازی گفته که در مسیر حرکت کریمی و خانواده‌اش از دماوند تا تهران، سه بار برای وی ایجاد مزاحمت شده و کار را به مرحله خطر مرگ می‌رسانند. به گزارش انتخاب، او که معتقد است این اقدام از پیش برنامه‌ریزی شده گفته «آنهایی که پای منبر ایشان یک قطره اشک ریختند اگر بیایند این روزها حرف‌های دشمنان را بزنند خیلی نامردی است.» از سوی دیگر ایرنا به نقل از یک منبع بدون نام خبر داد که شاکیان محمود کریمی رضایت داده اند.

توریست‌های امریکایی در راه ایران

  خبر رسیده که روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارشی از اقبال شهروندان امریکایی برای سفرهای تفریحی و گردشگری به ایران پس از روی کار آمدن دولت روحانی خبر داده است. به گزارش مشرق این روزنامه نوشته «با روی کار آمدن حسن روحانی در ایران و کاهش تنش‌های سیاسی میان ایران و امریکا، سفر شهروندان امریکایی به ایران رونق گرفته است.» به گفته مسئولان آژانس‌های گردشگری امریکا، در ماه‌های اخیر میزان پرس و‌جوی شهروندان امریکایی درباره سفر به ایران به طور چشمگیری افزایش یافته است. یک آژانس گردشگری در لس‌آنجلس خبر داده که در سال ۲۰۱۳ نزدیک به ۶۰ شهروند امریکایی را به ایران فرستاده است. او پیش‌بینی کرده این تعداد در سال ۲۰۱۴ به ۲۵۰ نفر افزایش یابد.

نگاه یک کارشناس به هدفمندی یارانه ها

یک خبر دیگر این که در حالی که اجرای قانون هدفمندسازی به علت عدم پرداخت یارانه بخش تولید و صنعت و کشاورزی با انتقادهای زیادی روبه‌رو شده است، سایت فردا هم به نقل از یک کارشناس اقتصادی نوشت: «هدفمندی احمدی‌نژادی» باید جمع شود. مهدی تقوی گفته بود: در کشور ما کسانی که کار نمی‌کنند از آنهایی که ساعت‌ها کار کرده و زحمت می‌کشند درآمد به مراتب بالاتری دارند. به عنوان مثال دلار فروش میدان فردوسی خیلی بیشتر از یک کارمند و کارگر درآمد دارد و این در حالی است که برای کارش زحمتی هم نمی‌کشد. چه بسا ما هم اگر در دوران بالا و پایین شدن نرخ ارز سر چهارراه استانبول کار خود را پیگیری می‌کردیم امروز این فشارهایی که به خاطر هدفمندی یارانه‌ها وجود دارد، بر ما اعمال نمی‌شد. وی نبود اطلاعات در مورد درآمد برخی افراد را موجب ناعادلانه شدن تقسیم بندی دهک‌ها عنوان کرد و یادآور شد: من از ابتدای کار قانون هدفمندی یارانه‌ها با این قانون مخالف بودم و همواره گفتم که حاضرم ۴۵ هزار تومانی که دولت به من و اعضای خانواده من می‌دهد را پس داده و ۴۵ هزار تومان دیگر هم روی آن گذاشته و به دولت مالیات بدهم اما در قبال آن دولت قانون هدفمندی یارانه‌ها را لغو و قیمت‌ها را به قبل از دوران هدفمندی یارانه‌ها بازگرداند.

هیچ بانکی از مه آفرید شکایت نکرده

مطلع شدیم که پرونده ۳ هزار میلیاردی آریا در حالی مشغول بررسی و در آستانه صدور حکم نهایی است که هیچ یک از بانک‌هایی که با پرونده فساد مالی آریا مرتبط بوده و اموال آن‌ها مورد سوءاستفاده قرار گرفته، حاضر به شکایت از مه آفرید خسروی نشده‌اند. سایت مشرق با انتشار این خبر نوشته، «امید است کلید دولت یازدهم این قفل را باز نماید.»

سعید مرتضوی ممنوع‌الخروج شد

دست آخر این که قاضی ویژه رسیدگی به پرونده قضایی سعید مرتضوی رئیس سابق تأمین اجتماعی، وی را ممنوع‌الخروج کرده است. به گزارش عصر خبر، پرونده مرتضوی به دلیل عملکرد وی در دوره ریاست سازمان تأمین اجتماعی هم اکنون به صورت ویژه در دستگاه قضایی در حال رسیدگی و پیگیری حقوقی است.

*جمهوری اسلامی

* جمشید انصاری استاندار زنجان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان گفت: قیمت اقلام قابل توجهی در استان زنجان بالا است به طوری که حمل و نقل بار در شهر زنجان گرانتر از تهران می‌باشد. به گزارش خبرنگار ستون جهت اطلاع به دنبال مأموریت دو ماه پیش استاندار زنجان به مسئولین سازمان بازرسی استانداری مبنی بر انجام مقایسه قیمتها نسبت به استانهای همجوار، مدیر کل بازرسی و نظارت استانداری زنجان در این جلسه گفت: قیمت نوزده قلم کالا در زنجان نسبت به همدان، هجده قلم کالا نسبت به قزوین، یازده قلم کالا نسبت به تبریز، سیزده قلم کالا نسبت به ارومیه و قیمت پانزده قلم کالا در زنجان نسبت به رشت گرانتر است.

* علی غزالی مدیر مسئول آینده آنلاین نوشته است: “در اردیبهشت ماه امسال خبری در سایت بازتاب منتشر شد مبنی بر “ارتباط یک مداح با یک… و البته زمانی که خبر این عمل مداح مذکور به ما رسید، متوجه شدیم که جنابشان با شکایت… در زندان هستند”. وی با اشاره به تیراندازی یک مداح در اتوبان بابائی افزود: در جلسه‌ای با حضور مداحان مشهور و بانفوذ مطرح شده که اگر امروز از این مداح تیرانداز دفاع نکنیم اعتبار و… دستگاه امام حسین (بخوانید منافع شخصی خودمان) از بین می‌رود و قرار بر این شده که با تمامی مقامات آشنا در این خصوص مذاکراتی صورت گیرد. همچنین مذاکره‌ای با اعضای هیئت امنای یکی از هیئتهای بزرگ که اعضای هیئت امنایش جملگی از متنفذین و مسئولین هستند صورت گرفته و قرار بر حمایت و مذاکره بامقامات قضایی شد. برخی از اعضای هیئت امنای هیئت مذکور توصیه به شکایت و پیگیری و لابی برای برخورد با افشا کنندگان این اتفاق کرده‌اند تا هم دستاویزی برای مانور تبلیغاتی و لاپوشانی کردن ماجرا شود و هم عبرتی برای سایرین که دیگر پا در کفش… نکنند.

* جام حم

حبس و شلاق برای مسئولان نشریه ۹ دی

حمید رسایی، مدیرمسئول هفته‌نامه ۹ دی به دلیل انتشار یادداشتی انتقادی درباره علی لاریجانی به حبس و شلاق محکوم شد.به گزارش دانا، سعید ذاکری دبیر سیاسی هفته‌نامه ۹ دی هم با شکایت دادستان تهران به حبس و شلاق محکوم شده است.

هر چند این حکم با اعتراض متهمان هم‌اکنون در مرحله تجدیدنظر قرار دارد، اما رسایی در این باره به فارس گفت: این یادداشت، انتقادی به عملکرد و مواضع انتخاباتی آقای لاریجانی بود، اما به هیچ وجه توهین‌آمیز نبود.نماینده تهران در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس مجلس از این شکایت اطلاع داشته یا نه، گفت: بله؛ زمانی که دادستان تهران شکایت کرد، بنده آقای لاریجانی را در جریان گذاشتم. بعد که حکم هم صادر شد، باز ایشان را در جریان گذاشتم. ایشان هم لبخند زد و گفت من که شاکی نیستم. براساس قانون در صورت توهین به مسئولان نظام، دادستان به عنوان مدعی‌‌العموم، علیه فرد توهین‌کننده اعلام جرم می‌کند.

واعظی: فیلترینگ وی‌چت به دلایل اقتصادی نبود

در اقدامی ابتکاری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگوی یک ساعته مجازی پاسخگوی پرسش‌های کاربران شبکه اجتماعی کلوب بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمود واعظی در واکنش به گفته یکی از کاربران که فیلتر شدن وی‌چت را بنا به دلایل اقتصادی عنوان می‌کرد، گفت: پرسش‌هایی در ارتباط با فیلتر کردن وی‌چت و… است که به دلیل کمتر شدن درآمد برخی شرکت‌ها مثل اپراتور اول و دوم است؛ ما شدیدا مخالف این هستیم که برای مسائل اقتصادی بخواهیم شبکه‌ای را فیلتر کنیم؛ من هیچ علائمی ندارم که این فیلترینگ به دلیل مسائل اقتصادی باشد با این کار هم شدیدا مخالفم.

نامه دوم توکلی به جهانگیری درباره ویژه‌خواری در وزارت صنعت

احمد توکلی، نماینده مردم تهران و عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار در نامه دوم خود خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور درباره برخی ویژه‌خواری‌ها در وزارت صنعت نوشت: «به طور استثنایی به یک تاجر خاص ۸۰ میلیون یورو ارز با هزینه انتقال کم و سرعت انتقال بالا داده شده که ده‌ها میلیارد تومان سود بادآورده برای وی داشت، هیچ تدبیری برای بازگرداندن این رانت در نامه(قبلی) شما نبود».

به گزارش فارس، توکلی در واکنش به نامه اخیر جهانگیری به وزیر صنعت و رئیس بانک مرکزی در نامه جدید خود یک هفته پس از نامه قبلی آورده است: خطری که الان پیش آمده بازرگانی غیرمنصفانه، یعنی ارزان‌فروشی به قصد حذف رقیبان از بازار و گرانفروشی پس از تسلط بر بازار است؛ چه علیه کشاورزان زحمتکش ذرت‌کار خوزستان، چه علیه تجار هم صنف. برادرانه هشدار می‌دهم که برای منافع مردم مظلوم، بشدت نسبت به این امر حساس باشید. در همین حال محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نخستین واکنش رسمی به نامه اخیر احمد توکلی در نامه‌ای به رئیس مجلس به دفاع از اقدامات مورد اشاره توکلی اعلام کرد: تخصیص نوع ارز و محل تامین آن توسط بانک مرکزی تعیین می‌شود، ضمن این‌که این وزارتخانه صرفا در آن مقطع زمانی، تاکید بر پرداخت ارز از هر طریق ممکن به نهاده‌های دامی به ترتیب ورود کشتی‌ها داشت.

 جزئیاتی تازه از تیم ناظر مذاکرات هسته‌ای

با وجود این ‌که برخی نمایندگان مجلس و چهره‌های دولتی تشکیل یک تیم ناظر بر مذاکرات هسته‌ای را رد کرده بودند، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که برای اولین بار از تشکیل چنین تیم ناظری خبر داده بود، دیروز در گفت‌وگو با خانه ملت جزئیات تازه‌ای از تشکیل این تیم را تشریح کرد و گفت: سران قوا، وزیر امور خارجه و یکی، دو نفر دیگر از اعضای تیم سیاستگذار و ناظر بر مذاکره‌کنندگان هسته‌ای هستند و این تیم جدید سیاست‌ها را مشخص می‌کند.

این اظهارات کوثری در حالی است که تصمیمات مربوط به پرونده هسته‌ای و مذاکرات، در شورای عالی امنیت ملی گرفته می‌شود و افرادی که او به عنوان اعضای تیم ناظر بر مذاکرات نام برده است، در شورای عالی امنیت ملی عضو هستند.

 آخرین جزئیات ردمال مه‌آفرید

غلامعلی ریاحی، وکیل مدافع مه‌آفرید امیرخسروی متهم اصلی فساد بزرگ مالی درباره آخرین وضع ردمال موکلش از سوی قوه قضاییه در گفت‌وگویی با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رقم بدهی مه‌آفرید امیرخسروی به بانک‌ها در جریان فساد ۳۰۰۰ میلیاردی گفت:‌ کل بدهی‌های موکلم به پنج بانک ملی، پارسیان، رفاه، سپه و بانک سامان ناشی از این پرونده ۱۵۷۰ میلیارد تومان است. ی افزود: بانک ملی برای دریافت بدهی‌های خود درصدد تهاتر با شرکت‌های متعلق به گروه آریا است، چرا که طلب بانک ملی از موکلم در این پرونده حدود یکهزار میلیارد تومان است.

*تهران امروز

تلاش رسانه‌ای جریان انحرافی

سایت مشرق نوشت: در جلسه سران جریان انحرافی نسبت به ضعف رسانه‌ای این گروه اظهار نگرانی شده است و حاضران مصوب کردند با اختصاص بودجه قابل‌توجه، ظرف روزهای آینده حداقل ۳۰ سایت جدید را راه‌اندازی نمایند. در هفته‌های اخیر چند سایت وابسته به این جریان به علت توهین به مسئولان کشوری، دروغ‌پراکنی و اتهام‌زنی فیلتر شدند. در این جلسه مصوب شد(ع-د) مسئولیت راه‌اندازی و مدیریت سایت‌های جدیدالولاده را برعهده بگیرد.

غافل شدن بزرگان در سال ۸۸

مهدی کلهر مشاور رئیس‌جمهور سابق در اختتامیه جشنواره عمار در مشهد گفت: در این فتنه برخی از بزرگان انقلاب هم گول خورده و اغفال شدند و در واقع این فتنه برای هیچ یک از گرایشات سیاسی داخل کشور مفید نبود.

آخرین وضعیت اموال مه‌آفرید

وکیل مدافع متهم اصلی فساد بزرگ مالی ضمن تشریح آخرین وضعیت رد مال مه‌آفرید امیرخسروی دراین پرونده گفت: قوه قضائیه درسه مرحله مزایده اموال موکلش موفق به فروش تنها ۱۰ میلیارد تومان از اموال وی شده است. غلامعلی ریاحی رقم کل بدهی‌های مه‌آفرید امیرخسروی به پنج بانک ملی، پارسیان، رفاه، سپه و بانک سامان ناشی از این پرونده را یک هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

مرتضوی ممنوع‌الخروج شد

قاضی ویژه رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی در ادامه رسیدگی به پرونده قضایی، وی را ممنوع‌الخروج کرده است.پرونده سعید مرتضوی هم‌‌اکنون به صورت ویژه در دستگاه قضایی در حال رسیدگی و پیگیری حقوقی است.

غرور بیش از حد اصولگرایان کار دست‌شان داد

محمدحسن آصفری نماینده اصولگرای مجلس در گفت‌وگو با «شفاف» درباره دلایل شکست اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: یکی از دلایل شکست اصولگرایان در انتخابات این بود که جریان اصولگرا حجت را بر خود تمام شده می‌دانستند و همین سبب پیروزی رقیب شد. در کنار تشدید تحریم‌ها دولت ناکارآمد جلوه کرد و از سوی دیگر شاهد اختلافات بین دولت و مجلس بودیم. وی افزود:‌ مردم از این اختلافات سیاسی خسته بودند و از سوی دیگر رقیب با وعده و وعید در رابطه با بهبود دیپلماسی خارجی تلاش کرد تا در انتخابات پیروز شود و همچنین جو به‌گونه‌ای بود که امید را در ارتباط با بهبود روابط خارجی می‌دانستند. نماینده امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: یکی دیگر از مواردی که به آن توجه زیادی صورت نگرفت غرور بیش از حد در جبهه اصولگرایی بود که یکی از علت‌های این امر هم پیروزی پی در پی اصولگرایان در انتخابات بود، این امر سبب شد تا رقیب را دست‌کم بگیریم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x