تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

درخواست عجیب پیونگ یانگ از مجسمه ساز چینی/ آغاز بزرگترین رزمایش سئول و واشنگتن

  • کد خبر : 35055
  • 01 اردیبهشت 1393 - 8:51
درخواست عجیب پیونگ یانگ از مجسمه ساز چینی/ آغاز بزرگترین رزمایش سئول و واشنگتن

درخواست عجیب پیونگ یانگ از مجسمه ساز چینی، واکنش تند کره شمالی به نتایج نشست شورای امنیت و آغاز بزرگترین رزمایش سئول و واشنگتن از جمله تحولات شبه جزیره کره است.

به گزارش گروه وبگردی کمال مهر، روزنامه چوسان ایلبو در گزارشی با اشاره به درخواست پیونگ یانگ از ژانگ مولی مدیر “موزه بزرگمردان مومی چین” برای ساختن مجسمه بنیانگذار کره شمالی با قدی بلندتر از قد واقعی وی گزارش داد که کره شمالی به عنوان هدیه به این مجسمه‌ ساز، یک ساعت سوئیسی، تجهیزات صوتی ساخت ژاپن و ظروف چینی اهدا کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است که کیم ایل سونگ بنیانگذار کره شمالی حدود ۱.۷۳ متر قد داشت اما پیکر وی با قد ۱.۸۹ متر ساخته شده و پیونگ یانگ به ژانگ لقب “هنرمند خلق” را داده است.

خبرگزاری فرانسه نیز از واکنش تند کره شمالی به نشست غیر رسمی چند کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل خبر داد که در آن مایکل کربی رئیس کمیته ویژه تحقیقات سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در کره شمالی بر لزوم تحریم پیونگ یانگ به دلیل نقض حقوق بشر تاکید کرد.

مایکل کربی در نشست شورای امنیت که با شرکت استرالیا، فرانسه و آمریکا تشکیل شد تاکید کرد عاملان نقض حقوق بشر در کره شمالی باید در قبال اعمال خود پاسخگو بوده و تحت تعقیب دادگاه جرایم بین‌ المللی قرار گیرند.

پیونگ‌ یانگ که نماینده‌ ای را برای شرکت در نشست هفته گذشته شورای امنیت اعزام نکرده بود، ضمن مخالفت با هرگونه همکاری در این زمینه و محکوم کردن اظهارات کربی شواهد ارائه شده را ساختگی خواند که از سوی نیروهای دشمن این کشور برای مخدوش کردن وجهه‌ جمهوری دموکراتیک خلق کره و سرنگونی ایدئولوژی و نظام اجتماعی انتخاب شده توسط مردم ارائه شده است.

خبرگزاری یونهاپ نیز از آغاز بزرگترین رزمایش سئول و واشنگتن در تاریخ ۱۱ آوریل با هدف تقویت قابلیت دفاع هوایی‌ شان و شرکت حدود ۱۰۳ جنگنده و  هزار و ۴۰۰ خلبان از دو کشور در آن خبر داد که تا جمعه هفته جاری ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=35055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x