تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

دبیرکل سازمان ملل نسبت به عدم صدور روادید برای نماینده ایران واکنش نشان دهد

  • کد خبر : 33754
  • 24 فروردین 1393 - 15:41
دبیرکل سازمان ملل نسبت به عدم صدور روادید برای نماینده ایران واکنش نشان دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این اقدام مداخله جویانه آمریکا و پارلمان آمریکا مبنی بر اینکه یک کشوری را از حق داشتن نماینده خودش در سازمان ملل متحد محروم کند، پایمال کردن حقوق مسلم آن کشور است.

 

کمال مهر:محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  در واکنش به اقدام مداخله جویانه آمریکایی‌ها در خصوص عدم صدور ویزا برای “حمید ابوطالبی” که چندی پیش از سوی ایران به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل متحد معرفی شده بود، اظهار داشت: این اقدام مداخله جویانه آمریکا و پارلمان آمریکا مبنی بر اینکه یک کشوری را از حق داشتن نماینده خودش در سازمان ملل متحد محروم کند، پایمال کردن حقوق مسلم آن کشور است.

وی ضمن تاکید بر این مسئله که این اقدام خلاف تمام قوانین، مرام نامه‌ها و توافق نامه های بین المللی است، افزود: سازمان ملل متحد متعلق به آمریکا و هم پیمانانش نیست بلکه متعلق به همه اعضا و کشورهای جهان است و آمریکا با این اقدامات روحیه مداخله جویانه و برتری جویی خودش را بیش از پیش نمایان می‌کند.

جوکار همچنین تاکید کرد: اگر دبیر کل سازمان ملل متحد واکنشی به این موضوع نشان ندهد، بیانگر اینست که سازمان ملل متحد تحت سلطه آمریکا است و دل در گرو آمریکا دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد:لذا می‌بایست در این خصوص از سوی سازمان ملل متحد برخوردی قاطع صورت گیرد و ایران بتواند نماینده مورد نظر خودش را در این جایگاه قرار بدهد، نه اینکه آمریکا در این خصوص اعمال نفوذ کند.

وی همچنین در خصوص واکنش کمیسیون به این موضوع، بیان داشت: این مسئله در کمیسیون مطرح شد  و این اقدام از سوی کمیسیون امنیت ملی و نمایندگان به شدت محکوم شد چرا که این حرکت خلاف مقررات و قوانین بین المللی است.

 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=33754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x