تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

داعش، برنامه خبررسان اندرویدی نیز ارائه کرد

  • کد خبر : 44848
  • 09 تیر 1393 - 9:57
داعش، برنامه خبررسان اندرویدی نیز ارائه کرد

گروهک تروریستی داعش به تازگی با راه‌اندازی یک نرم‌افزار اندروید، اقدام به انتشار اخبار مرتبط با جنایات خود کرده است.

به گزارش کمال مهر:
  گروه تروریستی داعش در سوءاستفاده از شبکه‌های اجتماعی، تبحر خاصی دارد به طوری که به نظر می‌رسد بخش مهمی از فعالیت این گروه در چارچوب یک استراتژی استفاده از شبکه‌های اجتماعی، قرار دارد.

در روزهای اخیر، گروه تروریستی داعش تصاویر و فیلم‌های زیادی از قتل عام سربازان عراقی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

اینک این گروه تروریستی، یک برنامه خبررسان نیز ارائه کرده است که با دانلود و نصب آن بر روی گوشی‌های هوشمند و سیستم عامل اندروید، می‌توان به طور خودکار از آخرین اخبار مربوط به داعش مطلع شد.

این برنامه که «فجر البشائر» نام‌گذاری شده، به زبان عربی است و از طریق سایت گوگل پلی و سایت‌های مشابه قابل دانلود است.

633762_912

برای نصب این برنامه، باید با ارائه حساب توئیتری خود در آن عضو شد. سپس از طریق این برنامه، به طور خودکار آخرین اخبار و محتواهای مدنظر داعش برای کاربر ارسال می‌شود.

این برنامه به گونه‌ای طراحی شده که سیستم آنتی اسپم توئیتر را دور می‌زند تا مشکلی برای ارسال انبوه اطلاعات به کاربران پیش نیاید.

برنامه مذکور در آوریل ۲۰۱۴ عرضه شد و پس از اشغال موصل توسط داعش حدودا در روز ۴۰ هزار توئیت ارسال می‌کند.

633763_688

تعداد توئیت‌های ارسالی نرم‌افزار داعش فقط طی ۲ ساعت

به عنوان مثال، یکشنبه گذشته که رسانه‌ها از عزم داعش برای حرکت به سمت بغداد خبر دادند، صدها نفر از کاربران این برنامه اقدام به ارسال هزاران توئیت با محتوای عکسی از یک عضو داعش در ورودی بغداد کردند که در حاشیه آن نوشته است: ما به بغداد می‌آییم.

633764_221

این نوع ارسال انبوه یک محتوای خاص از سوی کاربران توئیتری حامی داعش، سبب شده بود که جستجوی واژه بغداد در توئیتر به همین عکس مذکور منتهی شود که مطمئنا ابزاری برای مرعوب ساختن شهروندان عراقی بود.

راهکار دیگر داعش، توئیت‌هایی است که در ساعات معینی از روز توسط صدها و گاهی هزاران کاربر در حمایت از داعش، ارسال می‌شود به طوری که هرگاه صفحه کاربری رسمی داعش، متنی را توئیت می‌کند فورا توسط حداقل ۷۲ کاربر دیگر بازنشر می‌شود و این روند به طور هرمی گسترش می‌یابد به گونه‌ای که ترافیک داعش در کل توئیتر آنقدر زیاد می‌شود که هر ناظر بیرونی تصور می‌کند تعداد اعضا و حامیان داعش در کره زمینه چقدر زیادند.

استفاده پیچیده داعش از شبکه‌های اجتماعی و فضای سایبری، بدون حمایت تیم‌های کارشناسی و متخصص بیرونی ممکن نیست؛ به همین دلیل است که احتمال حمایت غیرمستقیم غربی‌ها خصوصا آمریکا از داعش در عرصه رسانه‌ای، قوت می‌گیرد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=44848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x