تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

داستان شیرین یک آقازاده + تصاویر

  • کد خبر : 176200
  • 01 بهمن 1395 - 18:32
داستان شیرین یک آقازاده + تصاویر

در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۵، اسرائیل، با شلیک دو موشک به نقطه‌‌ای در جنوب سوریه، شماری از فرماندهان حزب‌الله را به شهادت رساند.

به گزارشگروه سیاسی«کمال مهر»؛ در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۵ سالروز پایان جنگ ۲۲ روزه غزه و شکست اسرائیل در این جنگ، گروهی از رزمندگان حرب‌الله و محور مقاومت در حین بازدید از شهرک‌های سوریه در منطقه قنیطره، مورد حمله موشکی جنگنده‌های اسرائیل قرار گرفتند و به مقام والای شهادت نائل آمدند که شهید جهاد مغنیه و سردار الله‌دادی نیز در میان آن‌ها بودند.
این حمله تروریستی هنگامی روی داد که دو خودروی نیروهای مقاومت لبنان، در حال بازدید از منطقه مرزی جولان اشغالی بودند. در این حمله، یک بالگرد اسرائیلی، دو موشک به نقطه‌‌ای در جنوب سوریه شلیک کرد. این بالگرد رژیم صهیونیستی، نقطه‌‌ای در شهرک مزرعه الامل در منطقه قنیطره در جنوب سوریه را هدف قرار داد.
داستان شیرین یک آقازاده + تصاویر
کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که رژیم صهیونیستی در هجوم به قنیطره، هدفی جز ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله نداشته است که مقصود از آن فرد مورد نظر نیز جهاد مغنیه است.
در این حمله، “محمد عیسی” مسئول نیروهای ضربتی حزب‌الله لبنان نیز به شهادت رسید. اسامی شهدای این حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به شرح زیر می‌باشد:
فرمانده شهید محمد عیسى (ابوعیسى الاقلیم)
شهید عماد مغنیه (جواد عطوی)
شهید مجاهد سید مهدی محمد ناصر الموسوی (سید مسلم)
شهید مجاهد سید علی فؤاد حسن (سید امیر)
شهید مجاهد سید حسین حسن حسن (ابو زهراء)
شهید المجاهد حسین اسماعیل الاشهب (قاسم)
شهید سردار سرتیپ محمدعلی الله دادی
داستان شیرین یک آقازاده + تصاویر
در طول سال‌های جنگ داخلی سوریه، حزب‌الله توانست با کمک مستشاری ایران و سوریه، زیرساخت‌های جولان را به دست گیرد و پایگاه مهمی در آنجا دائر کند که مسئول اول این پایگاه، شهید جهاد مغنیه پسر شهید عماد مغنیه بود که در سال ۲۰۰۸ در توافق تبادل اسراء میان اسرائیل و حزب‌الله آزاد شد.
داستان شیرین یک آقازاده + تصاویر
حزب‌الله، خطوط دفاعی گوناگونی را در این منطقه به وجود آورد و نزدیک به هزار نفر را در آن خطوط مستقر کرد تا به این ترتیب، از عبور تکفیری‌های تروریست از سوریه به خاک لبنان جلوگیری کند.
روزنامه صهیوینیستی “هاآرتص” در گزارشی ادعا کرد که خمپاره کاتیوشای ۱۰۷ میلیمتری که در جریان جنگ اسرائیل علیه غزه از جولان به سمت اسرائیلی‌ها شلیک شد نیز از سوی عناصر حزب‌الله در این منطقه شلیک شده بود.
داستان شیرین یک آقازاده + تصاویر
وب‌سایت شبکه C.N.N در مصاحبه‌ای که با یکی از اعضای هیأت رهبری شورای ملی مخالفان سوری انجام داده بود، گفته بود سازمان امنیت نظامی ارتش آزاد، به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد حزب‌الله لبنان، جهاد مغنیه را مسئول پرونده جولان کرده است.
این چهره مخالف سوری همچنین گفت: «نیروهای مسلح ارتش آزاد دریافته‌اند که حزب‌الله تا چه اندازه در منطقه جولان نفوذ دارد؛ تا آنجا که توانسته است بر منطقه استراتژیک تل‌الحاره مسلط شود. اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که مراکز وابسته به حزب‌الله، امکانات ویژه‌ای در اختیار دارند که این تجهیزات و امکانات می‌توانند آن‌ها را به واحدهای مستقر در مرزهای جولان مرتبط کنند.
داستان شیرین یک آقازاده + تصاویر
اهمیت این منطقه زمانی افزایش یافت که مخالفان مسلح توانستند پیشروی‌هایی در این منطقه داشته باشند و کنترل گذرگاه قنیطره و منطقه تل‌الحاره را به دست گیرند. اتفاقی که تأثیری بسیار در نقشه استراتژیک منطقه گذاشت. بعد از آن، حزب‌الله متوجه این منطقه شد و با حمله گسترده توانست کنترل این مناطق را به دست گیرد و نیروهای مخالف سوری را به عقب براند.
جهاد مغنیه
شهید جهاد عماد مغنیه، در سال ۱۹۹۱ در “طیربا” لبنان در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. پدرش، عماد مغنیه، نام برادر شهیدش در مبارزه با صهیونیست‌ها را برای وی انتخاب کرد. وی همواره در کنار پدرش که از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان بود، حضور داشت و پس از شهادت پدرش، رابطه تنگاتنگی با سیدحسن نصرالله و سردار حاج قاسم سلیمانی داشت؛ به طوریکه برخی از سید حسن نصرالله و سردار سلیمانی به عنوان پدران معنوی وی یاد می‌کنند.
داستان شیرین یک آقازاده + تصاویر
پدر جهاد، شهید عماد مغنیه معروف به حاج رضوان از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان بود که در ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ در انفجاری تروریستی در دمشق به شهادت رسید.
در بدو شهادت جهاد عماد مغنیه، شبکه العربیه اقدام به نشر خبری نمود با این عنوان که مادر شهید مغنیه، خواهر سردار حاج قاسم سلیمانی است و جهاد، خواهرزاده این سردار ایرانی بوده و نیز این موضوع را اضافه کرد که خواهر او نیز سال‌ها پیش به شهادت رسیده‌ است.
انتشار این خبر شیطنت‌آمیز که بلافاصله بعد از شهادت جهاد برای ارتباط دادن اقدام تروریستی صهیونیست‌ها به ایران و عملیاتی برای زهر چشم‌گیری از حزب‌الله صورت گرفته بود، در ابتدا به دلیل بی‌اطلاعی عموم، برای عده‌ای از مخاطبان جلب نظر نمود اما با گذشت اندک زمانی پس از رسانه‌ای شدن خبر حضور مادر شهید و کشف هویت لبنانی وی، سُقم این شایعه مشخص شد.
داستان شیرین یک آقازاده + تصاویر
جهاد مغنیه، آخرین بار در ایران در کنار سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی مشاهده شد و‌‌ همانجا بود که یادگار حاج رضوان در حلقه دوستان پدرش و حامیان مقاومت قرار گرفت.
این شهید جوان در زمان حضور در ایران، با فرزندان شهدای گرانقدر علی اکبر شیرودی، هاشم ساجدی، محمدابراهیم همت، علیرضا عاصمی، حمید باکری و داوود کریمی نیز دیدار داشت و تصاویر ثبت شده از این دیدارها، یادآور زنجیره مقاومتی است که در سراسر کره خاکی در برابر ظالمان بزرگی چون رژیم اشغالگر صهیونیستی تا ابد پابرجاست.
داستان شیرین یک آقازاده + تصاویر
مراسم تشییع جهاد عماد مغنیه در روز ۲۹ دی  ۱۳۹۳ در بخش جنوبی بیروت برگزار شد. در این مراسم، جمعیت فراوانی از نقاط مختلف لبنان به این بخش از بیروت آمده بودند. سید ابراهیم امین السید رئیس دفتر سیاسی حزب‌الله بر پیکر جهاد مغنیه نماز خواند. پیکر جهاد عماد مغنیه پس از تشییع، در کنار پدرش عماد مغنیه در ضاحیه جنوبی در مقبره روضه الشهیدین مزار سربازان شهید مقاومت به خاک سپرده ‌شد.
و «جهاد» رفت تا «جهاد» بماند …
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=176200

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x