تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

خنده‌های صدها خانواده بی‌بضاعت به مصوبه شورای شهر بستگی دارد

  • کد خبر : 39947
  • 01 خرداد 1393 - 9:41
خنده‌های صدها خانواده بی‌بضاعت به مصوبه شورای شهر بستگی دارد

پیگیری‌های شورای شهر تهران قرار است باری را از شانه‌های زحمت‌کشان بازار تهران کم کند و خنده را بر لبان صدها خانواده بی‌بضاعت بنشاند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی کمال مهر، سحرگاه با شانه‌هایی پر از درد بر می‌خیزد و با امیدی یک روزه برای کسب درآمد حلال به پا می‌خیزد.

قدم زنان کوچه های تنگ و تاریک شهری را طی می‌کند که شاید مردمانشان همه درخواب غفلت فرو رفته‌اند، غفلتی که معنای درد و رنج برایش تعریف نشده است.

مردی ۴۰ ساله که قرار است همچون جوانی خود کار کند، شناخته نشده و شاید ما هم به راحتی از کنار آنان بگذریم، بی‌آنکه لحظه‌ای تأمل کنیم و دقایقی پای درد و دل‌های آنان بنشینیم، درد و دل هایی که همچون دالانی تو در تو درونش گم می‌شویم.

پدری که این روزها برای تهیه جهیزیه‌ی دخترش اضافه کاری می‌کند، جوانی که برای تامین هزینه بیمارستان مادرش پیش از همه از خواب بیدار می‌شود، مردی که برای گذراندن زندگی روزمره‌اش از جان خودش مایه می‌گذارد.

این‌ها باربران بازار تهران‌اند که چه از سر غفلت، چه از سر نا آگاهی و چه از سر گردش روزگار اکنون بار مردم را بر شانه‌های خود حمل می‌کنند بی‌آنکه مطالبه‌ای داشته باشند از زمان پیری شان درحالی که شاید آنان زودتر از همه پیر و خانه نشین می‌شوند.

شاید کوچکترین حق آن‌ها از این همه مشقتشان، تسهیلاتی ناچیز برای زمان از کار افتادگی شان باشد.

**پیگیری بیمه باربران بازار تهران در شورا 

خوشبختانه این روزها زمزمه‌هایی از بیمه شدن باربران بازار تهران که با سختی زندگی خود را می‌گذرانند، در شورای شهر به گوش می‌رسد.

احمد مسجد جامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید هفته گذشته خود از بافت تاریخی و فرهنگی منطقه ۱۲به بازار تهران رفت و در دیدار و گفتگو با باربران بازار تهران از پیگیری بیمه این افراد در صحن شورا خبر داد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: پیش از این تعدادی از باربران که ماهانه مبلغ ۲۰ هزار تومان به حساب شهرداری واریز می‌کردند، تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و  بیمه سایر این افراد به زودی در صحن علنی شورا پیگیری خواهد شد تا تمامی آنان از این تسهیلات بهره مند شوند.

گفتنی است، امید است محقق شدن بیمه  این قشر زحمت‌کش شهرمان خنده را بر لبان صدها خانواده‌ی بی‌بضاعت بنشاند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=39947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x