تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

خطر محاصره نیروهای مقاومت در غرب شهر حلب

  • کد خبر : 152757
  • 12 مرداد 1395 - 1:29
خطر محاصره نیروهای مقاومت در غرب شهر حلب

تروریست‌ها طی عملیات «حماسه بزرگ حلب» قصد دارند علاوه بر شکستن محاصره شهر حلب، نیروهای سوری و محور مقاومت را در غرب این شهر به محاصره خود درآورند.

به گزارش«کمال مهر»؛ پس از پیشروی‌های ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در شمال شهر حلب و محاصره تروریست‌ها در شرق شهر، این بار دامنه درگیری‌ها به محورهای جنوب غربی کشیده شده است.

هزاران تن از عناصر تروریستی پس از تحمل خسارات فراوان در شمال شهر حلب شب گذشته، با تمام قدرت به حومه جنوب غربی یورش بردند و درصدد هستند با اشغال برخی بخش‌ها و رسیدن به منطقه راهبردی «الراموسه» علاوه بر شکست حصر همرزمان خود در شرق شهر، نیروهای سوری را در غرب شهر محاصره کنند.

حملات گروه‌های تروریستی از محور جنوب غربی به قدری سنگین بوده که نیروهای سوری از برخی مناطق مجبور به عقب نشینی شدند.

درگیری‌های سنگین در جنوب غرب حومه شهر حلب همچنان ادامه دارد و نیروهای سوری در تلاش هستند مناطق اشغال شده را باز پس بگیرند.

از صبح امروز کنترل مناطق جنوب غرب حومه شهر میان طرفین دست به دست می‌شود و تروریست‌ها موفق به تثبیت مواضع نشده‌اند.

خبرها حاکی‌ است که با اعزام نیروهای کمکی از پیشروی تروریست‌ها تا حدود زیادی جلوگیری شده و نیروهای سوری خود را برای حملات معکوس آماده می‌کنند.

یک منبع میدانی گفت: «نیروهای جبهه مقاومت ساعتی قبل حملات تروریست‌ها به روستای «السابقیه» در حومه جنوبی حلب را دفع کردند و آماری از تلفات تروریست ها در این محور در دسترس نیست».
نیروهای مقاومت همچنین مقداری تجهیزات نظامی تروریست‌ها را در این روستا مصادره کنند و یک تانک، یک خودروی نظامی پیکاب و مقداری تجهیزات به غنیمت گرفته شد.

نیروهای مقاومت پس از عقب راندن تروریست‌ها از روستای السابقیه، ۳ منطقه دیگر را در غرب منطقه «سد الشقیدلی» و حومه روستای «القراصی» پاکسازی کردند.
پیشتر این مناطق در ماه های گذشته در اشغال تروریست‌ها بود.

«مدرسه الحکمه، ارتفاعات البازو، احد، محبه و گردان پدافند هوایی» در جنوب غرب حومه شهر حلب همچنان تحت کنترل تروریست ها است.

این مناطق و برخی ساختمان‌های مجتمع مسکونی ۱۰۷۰، عصر امروز به کنترل تروریست‌ها درآمد اما مواضع آن‌ها در این مناطق تثبیت نشده و درگیری‌های سنگین در این محورها ادامه دارد.

تروریست ها از ارتفاعات احد، المحبه و گردان پدافند هوایی هم حملاتی را علیه مواضع نیروهای سوری در روستای المشرفه انجام دادند و توانستند بخش وسیعی از روستا را اشغال کنند.

همزمان رسانه‌های وابسته به تروریست‌ها خبرهایی بی اساس مبنی بر قطع کامل جاده راهبردی «اثریا – خناصر» در حومه شرقی استان حلب منتشر کردند که کذب است.

نیروهای سوری از طریق این جاده تجهیزات نظامی را به استان حلب منتقل می کنند.

اگر پیشروی ها تروریست ها در محور جنوبی متوقف نشود و آنها به منطقه الراموسه برسند، علاوه بر شکست حصر گروه های تروریستی در شرق شهر حلب، نیروهای سوری در غرب شهر محاصره می شوند.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=152757

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x