تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

خدمت سربازی در سال ۹۴ به ۲۴ ماه افزایش یافت/ کسری سه ماهه خدمت به ازای هر فرزند

  • کد خبر : 56496
  • 09 مهر 1393 - 11:36
خدمت سربازی در سال ۹۴ به ۲۴ ماه افزایش یافت/ کسری سه ماهه خدمت به ازای هر فرزند

جانشین منابع انسانی و سخنگوی امور مشمولین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با توجه به کاهش موالید ذکور و همچنین برنامه‌ریزی بر افزایش جمعیت کشور و کمک به دولت تصمیم گرفته شد در اجرای قانون خدمت مقدس سربازی از تاریخ ۹۴.۱.۱ به ۲۴ ماه افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعیکمال مهر، سردار کمالی درنشست خبری صبح امروز اعلام کرد: با توجه به کاهش موالید ذکور و همچنین برنامه‌ریزی بر افزایش جمعیت کشور و کمک به دولت تصمیم گرفته شد در اجرای قانون خدمت مقدس سربازی از تاریخ ۹۴.۱.۱ به ۲۴ ماه افزایش پیدا کند.
وی اظهار داشت: از سال ۹۴ متأهلین سه ماه و به ازای هر فرزند نیز سه ماه از خدمت سربازی متأهلین کم خواهد شد در واقع اگر فردی متأهل و دارای یک فرزند باشد مدت خدمت سربازی این فرد شش ماه کسر می‌شود.

سردار کمالی همچنین اظهار داشت: تفاوت خدمت در مناطق کشور به این گونه است که خدمت سربازی از سال ۹۴ در مناطق عملیاتی و امنیتی سه ماه و در مناطق محروم و بد آب وهوا از دو  ماه از خدمت سربازان کسر می شود.

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین اعلام کرد: به مشمولین غایب فرصت داده شده که تا پایان سال ۹۴ خود را جهت ادامه خدمت به شعب وظیفه نیروهای مسلح معرفی کنند.

این مقام مسئول در خصوص ابطال کارت پایان خدمت ورزشکاران فوتبالیست نیز اعلام کرد: تا کنون گزارش ۱۲۰ نفر ورزشکار و فوتبالیست به ستاد کل نیروهای مسلح باطل شده است که ما آنها را به چند گروه تقسیم کرده‌ایم. یک گروه کسانی هستند که وضعیت آنها را بررسی شده و کارت پایان خدمت آنان ابطال شده است که اینگونه افراد در حال حاضر ۲۶ نفر هستند که هیچگونه فعالیتی در خصوص رشته ورزشی خودشان یعنی فوتبال نمی‌توانند داشته باشند تعدادی از آنان نیز به فدراسیون فوتبال شکایت داشته‌اند در خصوص کارت پایان خدمتشان و ما اعلام کرده‌ایم اگر فدراسیون فوتبال تقاضا کند ما می‌توانیم اجازه دهیم که فقط این فوتبالیست‌ها در تیم‌های نظامی شرکت کنند به شرط اینکه فدراسیون فوتبال تقاضا کند ولی حقوق آنان به صورت حقوق سربازی خواهد بود.

وی ادامه داد: گروه دیگر کسانی که مقررات را به شوخی گرفته‌اند و خود را معرفی نکرده‌اند که ما به فدراسیون اعلام کرده‌ایم که این بازیکنان حق شرکت در مسابقات فوتبال را ندارند و اسامی آنان هشت روز پیش منتشر شده که تعداد آنان ۱۲ نفر هستند.

سردار کمالی خاطرنشان کرد: همچنین حدود ۳۵ نیز هستند که در حال بررسی مدارک آنان هستیم که احتمالا کار را تا نیم فصل تمام می کنیم و پرونده ها را می بندیم، همچنین یک سری دیگر نیز هستند که مشخصات آنان احراز هویت نشده است که تعداد آنان ۱۹ نفر هستند که گزارش دارند ولی اسامی آن نفرات شناسایی نشده است، هچنین ۲۸ مفر دیگر نیز کارت معافیت آنان تأیید شده، همچنین تمامی فوتبالیست‌ها شش ماه اضافه خدمت برابر قانون به آنان زده شده است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=56496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x