تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

خداوند با زائر امام حسین(ع) چه معامله‌ای می‌کند؟

  • کد خبر : 170813
  • 30 آبان 1395 - 14:37
خداوند با زائر امام حسین(ع) چه معامله‌ای می‌کند؟

امام صادق(علیه السلام) فرمود: خدایا رحمت فرست بر آن صورت هایی که آفتاب، رنگ آن ها را تغییر داده و آن گونه هایی که بر قبر امام حسین علیه السلام گذاشته می شود.

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»؛، در این مطلب برخی احادیث حضرات معصومین(علیهم السلام) پیرامون فضیلت و ثواب زیارت امام حسین علیه السلام را از نظر می گذرانید.

* معامله خداوند با زائر امام حسین(ع)

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: إِنَّ الرَّجُلَ لَیَخْرُجُ إِلَى قَبْرِ الْحُسَیْنِ(ع) فَإِذَا أَتَاهُ نَاجَاهُ اللَّهُ تَعَالَى فَقَالَ عَبْدِی سَلْنِی أُعْطِکَ. (۱)

امام صادق علیه السلام فرمود: وقتی کسی به زیارت امام حسین علیه السلام می آید، خداوند با او مناجات می کند و می فرماید: بندۀ من! از من درخواست کن تا به تو عطا کنم.

* ثواب هزار فرشته زائر سیدالشهداء(ع) برای زائر امام حسین(ع) است

قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (ع): أَنَّ لِلَّهِ أَلْفَ مَلَکٍ شُعْثاً غُبْراً یَبْکُونَ وَ یَرْثُونَ لَا یَفْتُرُونَ زُوَّاراً لِقَبْرِ الْحُسَیْنِ ع وَ ثَوَابُهُمْ لِمَنْ زَارَهُ. (۲)

امام صادق علیه السلام فرمود: خداوند هزار ملک زائر امام حسین علیه السلام دارد که پریشان حال و غبارآلود گریه می کنند و مرثیه می خوانند و از این کار خود باز نمی ایستند و ثوابشان برای کسانی است که آن حضرت را زیارت می کنند.

* زائر امام حسین(ع) همنشین رسول خدا(ص) در بهشت

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ (ع) قَالَ: فَإِذَا هَمَّ الرَّجُلُ بِزِیَارَتِهِ فَاغْتَسَلَ نَادَاهُ مُحَمَّدٌ(ص) یَا وَفْدَ اللَّهِ أَبْشِرُوا بِمُرَافَقَتِی فِی الْجَنَّهِ. (۳)

هرگاه کسی قصد زیارت امام حسین علیه السلام نماید و غسل کند، پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله به او ندا می دهد: ای مهمانان خدا! شما را به همنشینی من در بهشت بشارت باد.

* رحمتی که امام صادق(ع) برای زائر جدش از خدا درخواست می کند

قال ابی عبدالله(علیه السلام): فَارْحَمْ تِلْکَ الْوُجُوهَ الَّتِی غَیَّرَتْهَا الشَّمْسُ وَ ارْحَمْ تِلْکَ الْخُدُودَ الَّتِی تَتَقَلَّبُ عَلَى حَضْرَهِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَیْنِ(ع). (۴)

امام صادق علیه السلام فرمود: خدایا رحمت فرست بر آن صورت هایی که آفتاب، رنگ آن ها را تغییر داده و آن گونه هایی که بر قبر امام حسین(علیه السلام) گذاشته می شود.

پاورقی:

(۱)- کامل الزیارات، النص، ص: ۱۳۲٫

(۲)- بحار الأنوار (ط – بیروت)، ج‏۹۸، ص: ۶٫

(۳)- تهذیب الأحکام (تحقیق خرسان)، ج‏۶، ص: ۵۳٫

(۴)- کامل الزیارات، النص، ص: ۱۱۷٫

منبع: حوزه نیوز

انتهای پیام/

نام:
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=170813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x