تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
1

خبر آزادی مرزبانان ایرانی تایید نشد

  • کد خبر : 25787
  • 10 اسفند 1392 - 15:46
خبر آزادی مرزبانان ایرانی تایید نشد

در حالیکه منابع خبری پاکستان گزارش داده بودند که در عملیات نیروهای سپاه مرزی این کشور در روز شنبه ۱۱ تبعه خارجی از جمله مرزبان ربوده شده ایرانی را در مناطق ایالت بلوچستان نزدیک مرز با ایران آزاد شدند، یک منبع آگاه صحت این خبر را تایید نکرد.

 

به گزارش گروه سیاسی کمال مهر در حالیکه منابع خبری پاکستان گزارش داده بودند که در عملیات نیروهای سپاه مرزی این کشور در روز شنبه ۱۱ تبعه خارجی از جمله مرزبان ربوده شده ایرانی را در مناطق ایالت بلوچستان نزدیک مرز با ایران آزاد شدند، یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار ما صحت این خبر را تایید نکرد.بر اساس این گزارش به نقل از ایرنا، شبکه خبری دنیا نیوز به نقل از خان وصی سخنگوی نیروهای سپاه مرزی پاکستان گزارش داد که در عملیات امروز نیروهای امنیتی در منطقه تربت ایالت بلوچستان درجنوب غربی این کشور؛ ۱۱ تبعه ربوده شده خارجی از چنگ تروریست ها نجات داده شدند.

دنیا نیوز پس از آن در خبر فوری (بدون اشاره به تعداد مرزبانان پیدا شده کشورمان) گفت: مرزبانان ربوده شده ایران نیز در میان اتباع خارجی آزاد شده در منطقه تربت قرار دارند.

براساس این گزارش؛ نیروهای سپاه مرزی چند تبعه متعلق به کشورهای یمن و تانزانیا را یافته اند و استعلام به منظور مشخص کردن ملیت سایر افراد نیز در حال انجام است.

پیشتر، مقامات ایران و پاکستان کمیته مشترکی به منظور رسیدگی به امور مرزی و تلاشهای مشترک برای یافتن مرزیانان ربوده شده ایرانی در نشست سه روزه کمیسیون مشترک مرزی در شهر ˈکویتهˈ مرکز ایالت بلوچستان پاکستان تشکیل داده بودند.

خبر آزادی ۵ سرباز مرزبان رد نمی‌شود/ خبر خوش مسئولان پاکستانی

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به آخرین وضعیت ۵ سرباز مرزبان ربوده شده ایرانی که منابع پاکستانی خبر از آزادی آنها دادند، به خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران،گفت: خبرها حکایت از این دارد که دولت پاکستان اقداماتی در این راستا انجام داده است.

وی افزود: ارزیابی‌های اولیه خبر آزادی ۵ سرباز مرزبان ربوده شده را رد نمی‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همکاران ما در تلاش هستند تا در مورد صحت خبر اقدامات لازم را انجام دهند.

اوسط هاشمی در خصوص اینکه نماینده ایرانشهر گفته است ۵ سرباز ایرانی آزاد شده‌اند، بیان داشت: مقام مسئول در این حوزه یک مقام امنیتی بوده و باید مقام امنیتی پاسخگو باشد، شاید این نماینده براساس شنیده‌ها این خبر را گفته است.

وی ادامه داد:خبر آزادی ۵ سرباز مرزبان ربوده شده رسما از طریق استانداری اعلام خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در حال حاضر از طریق مسئولان پاکستان موضوع را بررسی می‌کنیم و مسئولان پاکستانی گفته‌اند خبر خوشحال‌کننده‌ای برایتان خواهیم داشت.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=25787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x