تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

خبرخوش مجلس برای مرزنشینان +جزئیات

  • کد خبر : 213136
  • 14 خرداد 1397 - 5:31

نماینده مردم ماکو در مجلس از تقدیم طرح ۲ فوریتی کاهش عوارض خروج از کشور برای مرزنشینان به هیئت رئیسه خبر داد.

 عین اللّه شریف‌پور

به گزارش «کمال مهر»، عین اللّه شریف‌پور نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش عوارض خروج از کشور مرزنشینان را با مشکلات زیادی مواجه کرده، گفت: امروز اگر یک خانواده ۴ نفره مرزنشین برای دیدار عیدانه با اقوام خود بخواهد به آن سوی مرز سفر کند، باید بیش از یک میلیون تومان عوارض بپردازد.

بیشتر بخوانید:

پشت‌پرده گرانی و کمیاب شدن بلیت هواپیما و قطار

وی با بیان اینکه مرزنشینان در طول تاریخ همواره با مردم و خویشاوندان خود در آن سوی مرزها رفت و آمد داشته‌اند، افزود: پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال جاری و تصویب آن از سوی مجلس باعث ایجاد چالش و مشکل در معیشت مردم مرزنشین شده است.

نماینده مردم ماکو در مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان استان‌های مرزنشین خواستار ورود مجلس به موضوع عوارض خروج از کشور هستند، گفت: بیش از ۵۰ تن از نمایندگان طرحی را مبنی بر کاهش عوارض خروج از کشور برای مرزنشینان تدوین  و با قید دو فوریت تقدیم هیئت رئیسه مجلس کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح این طرح عنوان کرد: تقاضای طراحان این طرح این است که عوارض خروج از کشور برای مرزنشینان که پیش از این در تعاونی مرزنشینان شناسایی شده و دارای کارت مرزنشینی هستند، به مبلغ سال ۹۶ بازگردد.

منبع: تسنیم

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=213136

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x