تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

حمله سگ‌های وحشی به قلب کرج/ سگها بچه‌های البرز را تکه‌تکه می‌کنند، مسئولین ککشان هم نمی‌گزد

  • کد خبر : 181723
  • 28 بهمن 1395 - 11:39
حمله سگ‌های وحشی به قلب کرج/ سگها بچه‌های البرز را تکه‌تکه می‌کنند، مسئولین ککشان هم نمی‌گزد

ظرف مدت کمتر از ۱۰ روز با تغییرات جوی هوا، سگهای ولگرد و وحشی با حضور در محله های شهر کرج به کودکان آسیبهای جدی وارد کردند، براستی چه کسی پاسخگوست!؟

به گزارش «کمال مهر»؛ حمله سگ‌های وحشی به یک کودک پنج‌ساله فردیسی و پخش کلیپی از این حادثه شوک خبری بود که در استان باعث شد  افکار عمومی را جریحه‌دار کند.

چند روز بعدازاین حادثه در ۲ روز متوالی شاهد حمله سگ‌های وحشی به کودکان در کرج بودیم. دوشنبه ۲۵ بهمن دختر ۱۱ ساله‌ای در منطقه ۳۵۰ متری شاهین ویلا کرج موردحمله ۱۰ سگ وحشی قرار می‌گیرد، در این حمله گوش کودک بشدت آسیب می‌بیند و قسمت‌های مختلف بدنش نیز جراحات شدید برمی‌دارد.

ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود، سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۲ کودک ۱۵ و ۱۳ ساله هنگام بازگشت از مدرسه شیخ مفید  شاهین ویلا  که هرکدام به فاصله نیم ساعت موردحمله سگ‌های وحشی قرار می‌گیرند و بشدت آسیب می‌بینند و اکنون در بیمارستان شهید مدنی کرج بستری می‌باشند.

آشتیانی  که پسرش در این حمله آسیب جدی دیده است در گفتگو با «کمال مهر» گفت: اقوام ما می‌گویند شما در یک شهر زندگی می‌کنید مگر می‌شود سگ‌ها به انسان‌ها حمله کنند، مسئولین چرا  به فکر جمع‌آوری این سگ‌ها نیستند و اگر فرزند خودشان بود چه می‌کردند.

این در حالی است که  دستورالعمل اتلاف و کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد توسط ستاد مرکزی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان که با همکاری دفتر هماهنگی خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در بهمن‌ماه  ۱۳۸۷ به تصویب رسید است، متأسفانه هنوز شاهد هستیم که این دستورالعمل اجرایی نشده و تبعاتی سنگین برای مردم  ایجاد کرده است.

اسلامی پدر  دختربچه‌ای که  موردحمله سگ‌های وحشی قرارگرفته به خبرنگار ما گفت: ما برای میهمانی به کرج آمده بودیم دخترم به همراه دخترخواهرم جلوی خانه در حال درست کردن آدم‌برفی  بودند که ۱۰ سگ به دخترم حمله می‌کنند  تا به امروز  ۲ بار تحت عمل جراحی قرارگرفته و گوش خود را نیز ازدست‌داده است.

با بررسی اتفاقاتی که  طی این چند روز گذشته رخ‌داده نشان می‌دهد، منطقه شاهین ویلای کرج آبستن این حوادث بوده است، منطقه‌ای که در ۲ روز متوالی سه کودک به‌شدت دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیری شده‌اند و دلهره و اضطراب را برای مردم این منطقه به ارمغان آورده‌است.

 

به‌راستی چرا مسئولین بخصوص شهرداری کرج که متولی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد هست در این خصوص اقدام مناسبی انجام نمی‌دهد؟ اگر این‌طور احتمال بدهیم که با تغییر شرایط جوی و سرد شدن آب‌وهوا، حیوانات ولگرد و وحشی از حاشیه‌های شهر وارد مناطق مسکونی شوند نباید دستگاه‌های متولی با بررسی “احتمالات” تدبیر مناسبی اتخاذ کنند تا امنیت و آسایش مردم به خطر نیافتد؟

چرا جمع‌آوری و یا اتلاف سگ‌های ولگرد که  دستورالعمل آن را بزرگان کشور در این خصوص  تصویب و به کلیه شهرها و روستاهای ایران ارسال داشته‌اند اجرایی نشده است؟ آیا حفظ جان سگ‌ها واجب است یا حفظ جان انسان‌ها؟ موضوعی که راهکارهای آن نیز وجود دارد چرا باید شاهد خسارت‌های جانی و مالی در یک کلان‌شهر باشیم؟ و سکوت و عدم اقدام عاجل در این خصوص از طرف مسئولین چرا همچنان ادامه دارد؟

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=181723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x