تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

حملات سنگین داعش برای نفوذ به فرودگاه T4

  • کد خبر : 173344
  • 24 آذر 1395 - 16:24
حملات سنگین داعش برای نفوذ به فرودگاه T4

ارتش سوریه در حومه حمص ضمن تجمیع نیروها و تجهیزات خود برای انجام پاتک علیه داعش، ده‌ها مورد تلاش این گروه برای حمله و نفوذ به فرودگاه نظامی T4 را ناکام گذاشت.

به گزارش «کمال مهر»؛ ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن همچنان در حال تکمیل نیروها و تجهیزات نظامی رسیده به فرودگاه نظامی «t4 »حمص هستند تا عملیات ضد داعش در این منطقه را آغاز کنند.

تروریست های داعش در بیست و چهار ساعت گذشته نیز بارها با پرتاب خمپاره و راکت برای شکستن حلقه محاصره اطراف فرودگاه و نفوذ به آن تلاش کردند اما ارتش با دفع این حملات منابع شلیک آتش آنها را هدف گرفت.

یک مقام نظامی حمص به خبرنگار فارس گفت:  ارتش سوریه و متحدانش هنوز ساعت صفر عملیات بازپس گیری شهر تدمر و میدان های نفتی و گازی و مناطقی را که اخیرا داعش اشغال کرده آغاز نکردند اما زمام امور را به دست گرفته و روستای التیاس و گردان المهجوره را بازپس گرفتند.

وی افزود: پایگاه نظامی المهجوره اولین نقطه ای بود که تروریست های داعش قبل از ورودشان به تدمر در آنجا جمع شدند و هم اکنون با تسلط ارتش بر این پایگاه امنیت خط اول دفاعی که ارتش در آنجا سنگر گرفته یعنی فرودگاه نظامی t4  تامین می شود.

این مقام نظامی سوری تصریح کرد: ارتش سوریه دها مورد تلاش داعش برای نفوذ و یورش به فرودگاه نظامی را ناکام گذاشت و همزمان تلاش های دیگر این گروهک برای تسلط بر المساکن الرابعه و القریتین را دفع کرد.

وی افزود: داعش تلاش دارد با رساندن خود به جاده حمص-تدمر ارتش را از طرف غرب و شرق محاصره کند اما ارتش با ناکام گذاشتن ترفند آنها، در حال تثبیت و تحکیم مواضع خود در محور شمال غربی تدمر است.

این منبع تاکید کرد: داعش با پشتیبانی صدها نفر از عناصر مسلح همه حملات را با انفجار ۲ یا ۳ خودروی بمب گذاری شده در محورهای عملیاتی آغاز می کند و بیش از ۱۴ خودروی بمب گذاری شده طی ۲ روز گذشته توسط عوامل انتحاری داعش منفجر شده است.

به گفته این مقام نظامی سوریه، نیروی هوایی ارتش سوریه و روسیه نیز ده ها بار محورهای پیرامون تدمر و اماکن تجمع عناصر داعش را بمباران کرده و کاروان خودروهای نیروهای پشتیبان آنها را منهدم کردند.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=173344

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x