تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

حضرت لوط (ع) پیغمبری غریب، خفته در ایران + تصاویر

  • کد خبر : 35195
  • 07 اردیبهشت 1393 - 12:00
حضرت لوط (ع) پیغمبری غریب، خفته در ایران + تصاویر

باتوجه به اهتمام و رسیدگی مناسب متولیان بقاع متبرکه و امامزادگان و نگاه ویژه این مسئولین برای احیاء وتحقق مطالبه مقام معظم رهبری پیرامون تبدیل شدن این بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی کشور؛ اکنون شاهد یم در سایه غفلت برخی مسئولین، مهم ترین پایگاه مبارزه با « همجنسگرایی » در جهان ، (مدفن حضرت لوط پیامبر) همچنان در غربت و گمنامی در جوار تهران بزرگ ادامه دارد!

به گزارش گروه دین اندیشه«کمال مهر» ؛ اینجا ایران – جنوب غرب تهران – شهرستان رباط کریم روستای پیغمبر ، روستایی که مدفن یکی از پیامبران خدا می باشد؛ مکانی که اکنون در سایه غفلت مسئولین در حال تخریب است. باتوجه به اهتمام و رسیدگی مناسب متولیان بقاع متبرکه و امامزادگان و نگاه ویژه این مسئولین برای احیاء وتحقق مطالبه مقام معظم رهبری پیرامون تبدیل شدن این بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی کشور؛ اکنون شاهد یم در سایه غفلت برخی مسئولین، مهم ترین پایگاه مبارزه با « همجنسگرایی » در جهان  ، (مدفن حضرت لوط پیامبر) همچنان در غربت و گمنامی  در جوار تهران بزرگ به سر می برد!

بقعه پیامبری گمنام در ایران / خارجی ها زائرین پیامبر

بقعه پیغمبر لوط مربوط به دوره قاجار  در شهرستان رباط کریم، روستای  پیغمبر واقع شده و این اثر در تاریخ ۲ بهمن ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۸۱۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. نکته حائز اهیمت این است که بقعه حضرت لوط (ع) در داخل ایران مورد توجه توریستهای خارجی زیادی می باشد به گفته یکی از ساکنین این منطقه  ، در ایام مختلف ما شاهد حضور توریست های زیادی هستیم که برای دیدن این بقعه به این روستا سفر میکنند! ولی مردم کشور خودمان از مدفن این پیامبر عظیم الشان در این مکان اطلاعی ندارند.

بنای تاریخی بقعه حضرت لوط(ع)/ اگر بنا تخریب نمی شد۱۰۰سال دیگر عمر میکرد

به گفته یکی دیگر از ساکنین ، قدمت این بقعه به دوران قاجار بر میگردد و اگر تخریب نمی شد ۱۰۰ سال دیگر هم عمر می کرد منتهی بدلیل بازسازی و مرمت  توسط اداره اوقاف و امورخیریه رباط کریم  مورد تخریب قرار گرفت  که در این بین با حضور سازمان میراث فرهنگی ،عملیات بازسازی متوقف شد اکنون دوسال از این ماجرا میگذرد و شما شاهد وضعیت کنونی این مکان می باشید.

حضرت لوط(ع) پیامبر کیست؟

گفتنی است  حضرت لوط (ع) برادر زاده حضرت ابراهیم(ع) بوده که برای تبلیغ و هدایت مردم به شهری به نام (سدوم) وارد می شود . نام حضرت لوط(ع) به طور صریح در قرآن و کتاب مقدس آمده است و داستان او و قوم نافرمانش نیز برای عبرت مردم  مطرح گردیده. (۱)

غفلت مسئولین !

حال جای سوال دارد که مسئولین فرهنگی چرا نسبت به مرمت و بازسازی و تبلیغ این بقعه اقدامات لازمی را صورت نمی دهند ، در حالی که داستان و سرگذشت این پیامبر عظیم الشأن در کتب مقدس ذکر شده و پندآموزی از حوادث رخ داده بر این قوم  برای جهانیان نماد ویژه ای دارد ! و یا اینکه چرا داستان این قوم در کتابهای درسی آموزش و پرورش  آمده ولی سخنی از مدفن این پیامبر در ایران ذکر نمی شود تا محل مناسبی برای سیاحت و زیارت دانش آموزان کشور عزیزمان باشد! و می تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری و منبع درآمد مناسبی برای مردم آن منطقه باشد.

اشاعه رسالت حضرت لوط (ع) به جهانیان از ایران 

اعمال ناشایست قوم  حضرت  لوط (ع) (همجنسگرایی)  اکنون ” قانونی ” است که در جوامع غربی مورد تایید و | عمل نکردن | به این قانون نکوهش بزرگی است! حال آنکه وجود مدفن حضرت لوط(ع)  می تواند در ایران موجب برکت و احیای رسالت این پیغمبرالهی در کل جهان باشد. لذا مسئولان فرهنگی و دینی می توانند با ایجاد فضایی مناسب با برنامه ریزی دقیق  پیام رسای این پیغمبر الهی را در عالم فاسد غرب طنین انداز نمایند . به امید روزی که شاهد تبیین معارف الهی در جای جای کره خاکی با ظهور یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) باشیم.

جهت مشاهد تصاویر بقعه  و حرم حضرت لوط (ع) پیامبر کلیک کنید

  ————— منابع:

  1. سوره اعراف، آیات/۸۰ تا ۸۴؛ سوره نمل، آیات/۵۴ تا ۵۸؛ سوره هود، آیات/۷۷ تا ۸۳؛ سوره عنکبوت، آیات/۲۶ تا ۳۵؛ سوره شعراء، آیات/۱۶۰ تا ۱۷۵؛ سوره حجر، آیات/ ۵۷ تا ۷۷؛ سوره صافات، آیات/۱۳۳ تا ۱۳۸؛ سوره انعام، آیه/ ۸۶؛ سوره انبیاء، آیات/ ۴۷ تا ۷۵؛ سوره حج، آیات/ ۴۳ تا ۴۴؛ سوره ق، آیات/ ۱۳ تا ۱۴؛ سوره قمر، آیات/ ۳۳ تا ۳۹.   ( پیدایش، باب ۱۹.)
  2. جهت مطالعه بیشتر : داستان حضرت لوط علیه السلام
  3. پیامبران مدفون در ایران
  4. لوط
  5. lot  در کتاب مقدس

 

انتهای پیام/ر

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=35195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
امید هاشمی
امید هاشمی
خرداد ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

با سلام
بله من و تعدادی از دوستان هم با نظرات شما موافقیم و در حال رایزنی با چند دستگاه دولتی و مراجع تقلید هستیم که اگر از منابع دولتی هم نشد از خیرین برای ساماندهی مقبره حضرت لوط بهره ببریم.
با سپاس

3
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x