تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

حزب‌الله در حال بررسی پاسخ به تجاوزگری رژیم‌صهیونیستی است

  • کد خبر : 25493
  • 08 اسفند 1392 - 13:47
حزب‌الله در حال بررسی پاسخ به تجاوزگری رژیم‌صهیونیستی است

کمال مهر:خبرنگار شبکه تلویزیونی “روسیا الیوم” در گزارشی از بیروت اعلام کرد: حزب‌الله با تانی و تامل در حال بررسی پاسخ دادن به تجاوزگری اسرائیل در زمان و مکان مناسب است. به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران، “جین افیش” خبرنگار شبکه روسیا ‌الیوم در بیروت با تهیه گزارشی درباره تجاوزگری اخیر رژیم صهیونیستی به خاک لبنان […]

کمال مهر:خبرنگار شبکه تلویزیونی “روسیا الیوم” در گزارشی از بیروت اعلام کرد: حزب‌الله با تانی و تامل در حال بررسی پاسخ دادن به تجاوزگری اسرائیل در زمان و مکان مناسب است.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران، “جین افیش” خبرنگار شبکه روسیا ‌الیوم در بیروت با تهیه گزارشی درباره تجاوزگری اخیر رژیم صهیونیستی به خاک لبنان و هدف قرار دادن یکی از مراکز وابسته به حزب الله لبنان اعلام کرد: جنگنده های رژیم صهیونیستی یکی از پایگاه‌های حزب الله را در نزدیکی منطقه “جنتا” در بقاع در خاک لبنان و در نزدیکی مرزهای لبنان با سوریه هدف قرار داد. در حالی که خبرهای ضد و نقیضی درباره خسارت های وارد شده منتشر شده است، حزب الله با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد در این حمله پایگاه‌های دفاعی و موشکی آن هدف قرار نگرفته است بلکه یک مرکز نظامی آن هدف قرار گرفته و بر خلاف ادعای برخی رسانه‌ها به هیچ یک از نیروهای آن آسیبی نرسیده است.
گزارشگر این شبکه افزود: به دور از ارزیابی‌ها و تحلیل‌های نظامی، منابع نزدیک به حزب الله بر این باورند که این حزب در حال بررسی پاسخ مناسب به این حمله در زمان و مکان مناسب است.
“امین حطیط” کارشناس نظامی و راهبردی در این خصوص به خبرنگار این شبکه گفت: به زودی به این حمله پاسخ داده خواهد شد. بین واکنش انفعالی با واکنش حساب‌شده تفاوت وجود دارد. در واکنش حساب‌شده به دشمن ضربه وارد می‌شود و سبب تقویت قدرت پاسخ‌دهنده می‌شود. طبیعی است که حزب الله به این حمله، منفعلانه پاسخ نخواهد داد. حزب الله در حال بررسی ساز و کار نحوه پاسخ دادن است و ممکن است این پاسخ راهبردی، نظامی، سیاسی یا ترکیبی از آنها باشد.
“امین حطیط” گفت: حزب الله اکنون قصد ندارد وارد جنگ علیه اسرائیل شود. حزب الله می‌داند که اسرائیل نیز اکنون نمی تواند علیه حزب الله یا لبنان وارد جنگ شود زیرا به نفع اسرائیل است که جنگ در سوریه ادامه داشته باشد زیرا از این موضوع در جهت حل و فصل مسئله فلسطین بهره برداری می کند. از این رو، تصور می کنم که دو طرف برنامه های هجومی علیه یکدیگر ندارند، اما اسرائیل برای محک زدن توان بازدارندگی حزب الله حمله کرده است و حزب الله نیز به شیوه ای دردآور برای اسرائیل به این حمله آن پاسخ خواهد داد.
خبرنگار این شبکه افزود: صرف نظر از انواع تحلیل‌ها و دیدگاه‌ها، این حمله اسرائیل به لحاظ محاسبات راهبردی و نظامی حزب الله بی‌پاسخ نخواهد ماند. حزب الله با تانی و تامل در حال ارزیابی مواضع راهبردی و نظامی خود است و تهدید کرده است که به این حمله پاسخ خواهد داد، اما زمان و چگونگی این پاسخ به شرایط و تحولات بستگی دارد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=25493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x