تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

حرکت ارتش به سوی نقطه “صفر مرزی” با سوریه/ انفجار در برخی نهادهای دولتی و امنیتی الانبار

  • کد خبر : 14994
  • 28 دی 1392 - 7:25
حرکت ارتش به سوی نقطه “صفر مرزی” با سوریه/ انفجار در برخی نهادهای دولتی و امنیتی الانبار

همزمان با حرکت ارتش عراق به سوی نقطه صفر مرزی با سوریه برای بستن راههای تدارکاتی تروریستها در عملیات ارتش عراق در استانهای الانبار و نینوا دهها تروریست دیگر کشته یا دستگیر شدند.

 

 

 به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهربه نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، یگانهایی از نیروی زمینی ارتش عراق با پشتیبانی گردانی از تانکها راهی نقطه صفر مرزی با سوریه شده اند تا راههای تدارکاتی باندهای تروریستی مسلح را ببندند.


از طرف دیگر یگانهایی از نیروهای زرهی ارتش عراق روستاهای بوبالی، کرتان، بوحزین و بو عبید را در جزیره خالدیه در استان نینوا محاصره و همه تماسها با تروریستها را قطع کرده اند و برای حمله به افراد مسلح تروریست در این مناطق آماده می‌شوند.
 
از طرف دیگر منابع امنیتی گفتند ارتش عراق چندین محله را در الانبار به کنترل خود در آورده است.
 
نیروی زمینی عراق در یک طرح حساب شده برای محاصره باندهای تروریستی در شهرهای الرمادی و فلوجه با پشتیبانی گردان تانکها به نقطه صفر مرزی با سوریه حرکت کرده است تا هرگونه راههای تدارکاتی باندهای تروریستی در محاصره را قطع کند.
 
عبیدی با اشاره به تصاویر منطقه الجزیره در استان نینوا گفت نیروهای زرهی روستاهای بوبالی ، کرتان ، بوحزین و بوعبید را در جزیره خالدیه محاصره و همه تماسها را با این مناطق قطع کرده‌اند تا به تروریستها حمله کنند.
 
درگیریهای شدید نیروهای الجزیره و بادیه با باندهای تروریستی در منطقه تل‌مشرف‌ نزدیک به مرزهای سوریه و منطقه “خمسه کیلو” به کشته شدن ۱۷ تروریست و انهدام چهار دستگاه تانکر سوخت قاچاق منجر شد.
 
چندین عملیات نیروهای امنیتی و ارتش عراق در سواحل ایمن ، بیجه و کوههای حمرین به دستگیری ۲۷ تروریست منجر شده است.
 
شیخ حسین اسدی از رهبران ائتلاف ملی عراق گفت: عملیات اخیر در مرزهای عراق با سوریه از عوامل بسیار مؤثر در برقراری امنیت در این دو کشور است زیرا گروههای تروریستی بین آنها تردد می کنند. اعضای گروهک دولت اسلامی عراق و شام (داعش) یک بار در عراق و بار دیگر در سوریه اقدامات تروریستی مرتکب می شوند.
 
در استان الانبار نیز رئیس شورای الانبار تأیید کرد گروه موسوم به “حماس عراق” به همراه باندهای داعش در فلوجه، الرمادی، جرمه، صقلاویه در منفجر کردن برخی نهادهای دولتی و امنیتی از جمله مرکز پلیس صقلاویه دست دارند.
این در حالیست که وزیر دفاع عراق از تسهیل سازوکارهای ورود داوطلبان به ارتش و پلیس در استان الانبار خبر داد.
“سعدون الدلیمی” با سران عشایر و فرماندهان امنیتی استان الانبار دیدار کرد.
وی افزود: ما تلاش می کنیم نیروهای جدید را در پلیس عراق به خدمت بگیریم، زیرا متأسفانه برخی عناصر (سابق) پلیس استان الانبار با گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام «داعش» همکاری می کردند.
وی با بیان این که این گونه رفتارها امنیت استان، خانواده ها، عشایر و حتی ارزش ها را به خطر می اندازد، خاطر نشان کرد: اما ما قصد نداریم در سوابق افرادی که به طور داوطلبانه علیه داعش سلاح گرفتند، جستجو کنیم.
وی در پایان گفت: ما تلاش می کنیم سازوکارهای ورود افراد به بخش های امنیتی، ارتش و پلیس در استان الانبار را سرعت ببخشیم.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x