تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

جولان تکفیری‌ها در خیابان‌های اردبیل؟!/ هشدار فیسبوکی بابک زنجانی! / دلیل قرآنی وجود حضرت حُجّت (عج) چیست؟

  • کد خبر : 48766
  • 05 مرداد 1393 - 9:20
جولان تکفیری‌ها در خیابان‌های اردبیل؟!/ هشدار فیسبوکی بابک زنجانی! / دلیل قرآنی وجود حضرت حُجّت (عج) چیست؟

پاسخ به ابهاماتی در مورد رویت هلال ماه، همه شایعات مطرح شده در مورد “قرارداد میلیاردی” آندو، اولین مرسدس بنز طلایی در ایران و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری ۴ مرداد است.

به گزارش خبرنگار سیاسیکمال مهر هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال ۹۳ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

روایت فیس‌بوکی عبدالرضا داوری از حضور احمدی‌نژاد در روز قدس
به گزارش شفاف، “عبدالرضا داوری” از حامیان و همراهان “محمود احمدی‌نژاد” و “اسفندیار رحیم مشایی” که در دولت‌های نهم و دهم مسئولیت‌های گوناگونی را تجربه نموده و به عنوان یکی از چهره‌های اصلی رسانه‌ای نزدیک به مشایی شناخته می‌شود، در صفحه شخصی فیس‌بوک خود ضمن انتشار عکسی از حضور احمدی‌نژاد در راهپیمایی روز قدس نوشت: آن مرد که در امواج مردمی غرق است هرگز نمی‌رود.

(یریدون ان یطفؤا نور الله بافواههم و یابی الله الا ان یتم نوره و لوکره الکافرون – توبه ۳۲( می‌خواهند نور خدا را با دهان‌هایشان خاموش کنند و خداوند دست بر نمی‌دارد جز تا وقتی که نور خود را تمام و کامل کند، اگر چه کافران کراهت داشته باشند.

آیت‌الله کاشانی و داستان زیر متکایی محمدرضا شاه
به گزارش خبرآنلاین، “محمدحسن سالمی‌‌‌‌”، نوه دختری آیت‌الله کاشانی روایت‌ دست اولی از آیت‌الله کاشانی و نقش او در جنبش ملی‌شدن نفت، رویدادهای منجر به ۲۸ مرداد و خاطرات و ناگفته‌هایی از آن دوران پرهیاهو را در کتاب “یاد باد” برای نخستین‌بار مطرح کرده است. پدر محمدحسن سالمی پیش از جنگ جهانی دوم بر اثر سرطان درگذشت، سالمی نوجوان، پس از مرگ پدر و آزادی آیت‌الله کاشانی از زندان متفقین، همراه ایشان به تهران آمد و در خانه‌ ایشان زندگی کرد و نزدیکی او به کاشانی تا به آن درجه رسید که در جریان تمامی نامه‌ها، مکاتبات، گفت‌وگو‌ها، بحث‌ها و ملاقات‌های ایشان قرار می‌گرفت. پس از ۲۸ مرداد، سالمی سیاست را کنار گذاشت و به آلمان رفت و در آنجا پزشکی خواند.

کتاب “یاد باد” در پنج فصل با عنوان‌های نشست یکم، نشست دوم، نشست سوم، نشست چهارم، نشست پنجم به انضمام اسناد و عکس‌ها تدوین شده است. در بخشی از کتاب اشاره به دیدار محمدرضاشاه در روزهای بیماری آیت‌الله کاشانی به اتفاق رفیع‌الملک دارد، که در توصیف این دیدار سالمی می‌گوید: شاه هنگام خداحافظی، یک چک هشتصدهزارتومانی به عنوان هدیه به زیر متکای آیت‌الله کاشانی می‌گذارد. آقای مقام‌الملک رفیع نقل می‌کند: آقای کاشانی گفت: اعلی حضرتا! آن دوره‌ای که با دولت انگلیس مبارزه می‌کردم، انگلیسی‌ها می‌خواستند من را در ترازو بگذارند و هم‌وزنم طلا بدهند تا دست از مبارزه بردارم، ولی قبول نکردم. حالا که پایم لب گور است، خواهش می‌کنم مرحمتی‌تان را بردارید!

هر یک ساعت، یک بچه در غزه کشته می‌شود 

جولان تکفیری‌ها در خیابان‌های اردبیل؟! 
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اخیرا افرادی با لباس‌ها و سر و وضعی شبیه تکفیری‌ها در حاشیه شهرها به‌ ویژه در مرکز استان اردبیل اقدام به سر دادن شعارهای خاص و دعوت از مردم برای پیوستن به آنها می‌کنند که موجب ایجاد رعب و وحشت در اهالی شده‌اند. در آخرین بار فردی با هیکل درشت، سر تراشیده، ریش بلند و لباس عربی در خیابان “علی‌ سرباز” اردبیل، با پیاده شدن از یک جیپ خارجی در حالی که با یک دست شمشیر و دست دیگر خود تبر می‌چرخاند و با کلمات عربی و لهجه ترکی فریاد می‌زد “برای برقراری عدالت یاری می‌جویم”، مشاهده شد.

در استان اردبیل اقوام مختلف ترک و کرد و شیعه و سنی در شهرها و مناطق عشایری و روستاها به صورت پراکنده ساکن هستند. این استان دارای حدود ۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان است که با توجه به حضور گسترده عوامل رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان، این منطقه از حساسیت زیادی برخوردار است. ضمنا سالانه صدها هزار نفر از این کشور بدون ویزا و کنترل لازم وارد استان اردبیل می‌شوند و این وضعیت موجب مخاطراتی می‌شود که مواظبت‌ها و مراقبت‌های ویژه‌ای را طلب می‌کند.

باد خنک صلواتی در راهپیمایی روز قدس اصفهان


محافظ احمدی‌نژاد، محافظ هاشمی شد


در راهپیمایی روز قدس، محافظ پیشین محمود احمدی‌نژاد، در کنار هاشمی رفسنجانی دیده شد.

پاسخ به ابهاماتی در مورد رویت هلال ماه
الف نوشت: در ماه‌های رمضان، شوال و ذی‌الحجه، حساسیت عموم مسلمانان نسبت به مساله استهلال افزایش می‌یابد. در اینجا برخی سوالات رایج در این مورد را مطرح می‌کنیم.

* آیا ماه رمضان همیشه ۲۹ روزه است؟ طول ماه‌های قمری در کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای نجومی پیش‌بینی می‌شود و طول یک ماه در هر سال ارتباطی به سال‌های دیگر ندارد. بنابراین طول ماه رمضان می‌تواند مانند هر ماه دیگری ۲۹ یا ۳۰ روز باشد.

* آیا اگر ماه شعبان ۳۰ روزه باشد، ماه بعد (رمضان) ۲۹ روزه خواهد بود؟ خیر. مدت طول هر ماه مستقل از ماه قبل است. محاسبات نشان می‌دهد ۳ ماه قمری متوالی می‌توانند ۲۹ روزه و ۴ ماه قمری متوالی می‌توانند ۳۰ روزه باشند.

* چرا با این‌که مقارنه ماه و خورشید اتفاق افتاده، هنوز اول ماه اعلام نشده است؟ از نظر معیارهای تجربی، در بهترین وضعیت هم تا چندین ساعت بعد از مقارنه نیز امکان رویت هلال حتی با تلسکوپ وجود ندارد. ضمن آنکه مقارنه ماه و خورشید ملاک شرعی برای آغاز ماه قمری نیست.

* آیا همیشه شروع ماه قمری (مثلا رمضان یا شوال) در ایران بعد از عربستان است؟ شروع ماه در هر نقطه‌ای بستگی به مشخصه‌های نجومی در آن کشور و البته ملاک شرعی فقهای آنجا دارد. بنابراین ممکن است شروع ماه در ایران و عربستان یکی باشد (مثل ماه رمضان امسال)

* چرا کشورهای غربی ما (مثل ترکیه و جمهوری آذربایجان) و همین‌طور شرق ایران (مثل افغانستان و اندونزی) عید فطر را اعلام کرده‌اند ولی هلال در ایران دیده نشده است؟! ممکن است برخی کشورها از کشورهای دیگر (مثل عربستان) تبعیت کنند یا ملاک آنها برای آغاز ماه قمری متفاوت باشد. این معنی رویت هلال در آن کشورها نیست.

* ضخیم بودن هلال ماه در شب دو یا سوم ماه می‌تواند دلیلی بر شروع اشتباه اول ماه باشد؟ خیر. ماه به عنوان نزدیک‌ترین جرم سماوی به زمین، در طی یک شبانه‌روز با سرعت زاویه‌ای زیادی جابه‌جا می‌شود و به سرعت از خورشید فاصله می‌گیرد و بر ضخامت بخش روشن آن افزوده می‌شود. ضمن آنکه مدار ماه به دور زمین بیضوی است و این جابه‌جایی در زمان‌های مختلف یکسان نخواهد بود. بنابراین با نگاه بصری به ماه نمی‌توان به دقت تعیین کرد که شب چندم ماه قمری است.

دلیل قرآنی وجود حضرت حُجّت (عج) چیست؟
به گزارش عقیق، مرحوم کلینی (رضوان‌اللّه‌علیه) در کتاب شریف کافی[۴] طی بابی از ائمه(علیهم‌السلام) نقل کرده است که به سوره قدر احتجاج کنید، زیرا در سوره قدر آمده است، هر سال لیله القدری دارد و فرشتگان در شب قدر، هر سال با همراهی روح (جبرئیل سلام‌اللّه‌علیه)، همه احکام و امور را به زمین نازل می‏کنند.

وقتی فرشتگان احکام و امور را به زمین می‏آورند، باید آن را به کسی بسپارند، چون افراد عادی نمی‏توانند میزبان فرشتگان باشند و احکام صادره را تحویل بگیرند، پس تنها کسی که در روی زمین مهمان‏دار فرشتگان و تحویل گیرنده این امور و مقدّرات است، وجود مبارک ولی عصر(علیه‌السلام) است، بنابراین با توجه به روایاتی که مرحوم کلینی نقل کرد، از نظر قرآن، در شب قدر که همه فرشتگان به همراهی جبرئیل(سلام اللّه علیه) یا روح، مقدّرات امور را نازل می‏کنند، باید آن را به کسی بسپارند و به او گزارش بدهند؛ گیرنده این امور وجود مبارک ولی عصر(ارواحنا فداه) است.

همه شایعات مطرح شده در مورد “قرارداد میلیاردی” آندو 
به گزارش جام جم، باشگاه استقلال به نحوی لیست خرید بازیکنان خود را تنظیم و در اختیار رسانه‌ها قرار داد که طبق آن هیچ یک از بازیکنان این تیم با هر سطح و کیفیتی بیش از یک میلیارد تومان از استقلال دریافت نکرده بودند؛ مساله‌ای که حتی خوشبین‌ترین هواداران این تیم هم آن را باور نکردند. مساله اصلی این لیست رقم دریافتی آندرانیک تیموریان بود، بازیکنی که فصل قبل طبق لیست منتشر شده توسط وزارت ورزش ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان از استقلال گرفته بود و اتفاقا از معدود بازیکنانی هم به شمار می‌رفت که طلب چندانی بابت این قرارداد نجومی از باشگاه استقلال نداشت.

اینکه تیموریان طبق چه شرایط و معادلاتی حاضر شده یک میلیارد و سیصد میلیون تومان به باشگاه استقلال تخفیف دهد سوال مهمی است که صحت اطلاعات منتشر شده باشگاه استقلال را به شدیدترین شکل زیر سوال می‌برد. در مورد قرارداد “تیموریان” شایعات زیادی مطرح شده است. برخی رسانه‌ها عدد واقعی این قرارداد را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرده‌اند که البته ۸۰۰ میلیون مازاد بر رقم اعلام شده توسط استقلالی‌ها را قرار است یک اسپانسر خاص به او پرداخت کند.

طبق آنچه که گفته می‌شود، قرارداد تیموریان برای لیگ چهاردهم رقمی بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که به شکلی کاملا خاص و در پشت پرده منعقد شده و قرار هم نیست به این زودی اصل آن افشا شود. جالب‌تر اینکه برخی دیگر رقم قرارداد آندو را یک و نیم میلیارد تومان عنوان می‌کنند و عده‌ای هم رقم را تا نزدیک ۳ میلیارد بالا برده‌اند!

اولین مرسدس بنز طلایی در ایران
 صبحانه نوشت: مرسدس بنز طلایی رنگی که به تازگی از گمرک بندرعباس وارد شده است سر و صدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته اما هنوز مشخص نیست که این خودرو دارای برچسب کروم طلایی رنگ بوده یا اینکه بدنه‌ای از جنس آب طلا دارد.


هشدار فیسبوکی بابک زنجانی! 
بابک زنجانی به دنیای مجازی بازگشته است؛ بازگشتی با “هشدار”، صفحه منتسب به بابک زنجانی در فیسبوک که پیش از دستگیری این سوپرمیلیاردر ایرانی تریبون او برای پاسخ به اتهام‌ها بود، پس از ماه‌ها سکوت با انتشار مطلبی خطاب به اشخاص و رسانه‌هایی که اخبار مرتبط با بابک زنجانی را منتشر می‌کنند گفته این “تخلف”ها را پیگیری می‌کند.

سایت تدبیر با این مقدمه نوشت: در این صفحه فیسبوکی که احتمالا حالا به وسیله نزدیکان بابک زنجانی به‌روز می‌شود، مطلبی منتشر شده که در آن هشدار داده شده تنها باید مطالب رسمی که از سوی دادستانی یا مراجع ذیصلاح درباره بابک زنجانی منتشر شود و در غیر این صورت هلدینگ سورینت و شخص بابک زنجانی برای خود حق پیگیرد قانونی قائل هستند.

ابتکار جالب یک مغازه‌دار برای ابراز انزجار!

تیموریان با چهره‌ای جدید در آغوش قلعه‌نویی 
به گزارش شفاف، حساب کاربری سایت هواداران باشگاه استقلال (آبیته دات کام) در اینستاگرام، عکسی از آندرانیک تیموریان با سیمایی جدید و متفاوت در آغوش امیر قلعه‌نویی را به اشتراک گذاشت.

شهرداری امانت هفت میلیاردی را به بابک زنجانی سپرد/ پروژه کهریزک خوابید
“رحمت‌الله حافظی” رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با  فارس، درباره علت تاخیر در بهره برداری از پروژه نیروگاه زباله سوز کهریزک گفت: علت تاخیر در بهره‌برداری از این نیروگاه، مشکلاتی است که برای بهره بردار و پیمانکار ایجاد شده است، پیمانکار در ازای دریافتی که در قبال صورت وضعیت‌های ارسالی خود از شهرداری دارد، باید چک تضمین در اختیار شهرداری بگذارد و تا زمان اتمام پروژه این چک‌ها به پیمانکار بازگردانده نمی‌شود. این چک‌ها امانت محسوب می‌شود و نباید به بانک برده شود.

حافظی افزود: پیمانکار پروژه کهریزک در یک مرحله، یک چک تضمین حدود ۷ میلیارد تومانی به عنوان امانت به شهرداری داده،‌ ولی شهرداری در معاملاتی که با “بابک زنجانی” داشته،‌ این چک و سایر چک‌های شهرداری به مبلغ مجموعا ۵۰ میلیارد تومان را به عنوان ضمانت به وی داده است. بعد از دستگیری بابک زنجانی، این چک‌ها به عنوان دارایی وی شناسایی شده و چک ۷ میلیاردی به حساب خوابانده شد که طبعا به دلیل اینکه این چک برای ضمانت بوده، برگشت خورد و به دلیل برگشت خوردن چک وی، حساب‌هایش مسدود و ممنوع‌الخروج شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: درباره این موضوع رایزنی‌هایی با شهرداری انجام شده البته شهرداری نباید امانت و چک تضمین را به فرد دیگری تحویل می داد.

توییت بازیکن انگلیسی علیه هافبک اسرائیلی
به گزارش آی اسپورت، بارتون که به نقل صحبت‌هایی از اسمیت و نیچه در توئیتر مشهور است، درباره جنگ و ۸۰۰ کشته‌ای که در فلسطین به جا مانده توئیت زیر را منتشر کرد. “حمله امروز به مدرسه‌ای در بیت هانون اسفناک بود. کشتن بچه‌های غزه را متوقف کنید. اگر جایی به جز اسرائیل یا غرب بود، به سرعت مداخله می‌شد. نمی‌تواند دیگر ادامه داشته باشد. کودکان بی‌گناه کشته می‌شوند. باید متوقف شود. خدا چگونه می‌تواند این چیزها را تماشا کند؟ یا آیا همه ی اینها تحت نظر اوست؟

به گزارش تابناک، صحبت‌های بارتون به مذاق “بنایون” که ۹۶ بازی ملی برای اسرائیل دارد خوش نیامد. او که در حال حاضر در ماکابی هایفا بازی می‌کند، چند روز پیش در دیدار دوستانه مقابل لیل مورد تهاجم تماشاگران طرفدار اسرائیل قرار گرفت.

یوسی بنایون برای بارتون نوشت: “دوست من، خیلی چیزها عوض نخواهد شد، مثل حماقت تو در زندگی! خجالت آور است.” بارتون نیز ساکت ننشست و پاسخ هم بازی سابق خود در QPR را داد: “اوالا، تو نمی‌توانی کسی را با آن گرامر افتضاح احمق خطاب کنی (جمله بندی بنایون اشکال اساسی داشت!) دوما، شما نه می‌توانید نه باید کودکان بی گناه را بکشید. سوما شما نمی‌توانید مردمی را از سرزمینشان به خاطر کتاب‌های تخیلی هزاران سال پیشتان خارج کنید. در پایان امیدوارم تو و خانواده‌ات از این معرکه جان سالم به در ببرید.

احمدی‌نژاد در کورس با فرهاد مجیدی! 
به گزارش شفاف، “محمود احمدی‌نژاد” در صفحه اینستاگرامش تصویری از خود در حال مسابقه فوتبال با فرهاد مجیدی را منتشر کرد.

انتقاد کیهان از حضور نیافتن خاتمی در مراسم روز قدس 
کیهان نوشت: مجمع روحانیون (با کارگردانی خاتمی و موسوی خوئینی‌ها) و احزاب منحله مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب  ظرف چند روز گذشته مدعی حمایت از مردم مظلوم غزه شده و دعوت به حضور در راهپیمایی روز قدس کردند. در این زمینه بیانیه‌هایی به نام مجمع روحانیون، جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین (انقلاب) و خاتمی منتشر شد اما گزارش‌ها و تصاویر منتشره از راهپیمایی روز قدس حاکی است که سران فتنه‌گر مجمع روحانیون همانند اقدام فریبکارانه مشابه در ۲۲ بهمن سال گذشته، در راهپیمایی شرکت نکردند هر چند که در صورت حضور با خشم انقلابی مردم روزه‌دار مواجه می‌‌شدند. محاکمه و مجازات فتنه‌گران از جمله شعارهای دیروز راهپیمایان بود.

علیرضا حقیقی: دیگر به ایران بر نمی‌گردم
“علیرضا حقیقی” دروازه‌بانی که در میان ناباوری همه ما تبدیل به شماره یک تیم ملی شد، برای حقیقی اما این فقط بخشی از تقدیری است که حالا پس از سالها نامرادی برای او رقم خورده است. او بی توجه به حرف‌ها و قضاوت‌ها قصد دارد درجایی دور از ایران به بازی و دروزاه بانی ادامه دهد و همچنان گلر یک تیم ملی باشد، حال در گفتگو با مجله ایده‌آل در پاسخ به پرسش‌ها این‌گونه پاسخ گفت:

– چند سال پیش گفته بودید می‌خواهید عابدزاده بشوی یعنی رؤیای بچگی تو عابدزاده شدن بود؟ آن مصاحبه اولین مصاحبه من بود که مربوط به ۱۰ سال پیش است. آنجا گفتم می‌خواهم چند سال دیگر در دروازه تیم ملی بایستم و رؤیایی بود که خوشبختانه به واقعیت تبدیل شد. از نظر خودم این اتفاق می‌توانست زودتر از اینها برایم بیفتاد، اگر خیلی از فشارها نبود من زودتر در دروازه تیم ملی قرار می‌گرفتم.

– در رفتارهایت از سبک زندگی چه کسی الگو گرفتی یا می‌گیری؟ شخصا ناصرخان حجازی را هم دوست دارم و ارادت دارم اما سنم خیلی کم بود که بخواهم در جریان بازی‌های ناصرخان باشم. الگوهای خارجی هم مثل ادوین فن درسار و پیتر اشمایکل.

– در مورد پشتکار تو حرف‌های زیادی شنیده شده، با توجه به این حرف‌ها اگر دروازه‌بان نمی‌شدی چه کاره می‌شدی؟
شاید یک موزیسین یا بازیگر یایک مدل می‌شدم. من به موسیقی خیلی علاقه دارم ولی تا به حال حرفه‌ای ساز نزده‌ام فقط یک مقدار تمپو بلد هستم.

بعد از بازی‌ها به گل‌هایی که خوردی فکر می‌کنی و به اینکه می‌شد آن توپ‌ها را گرفت؟ ناخودآگاه آن لحظات ازجلوی چشمانم رد می‌شود اما بعضی از گل‌ها مثل گل مسی را هرقدر مرور می‌کنم، می‌بینم نمی‌شد آن را گرفت.

– ویژگی آن شوت چه بود؟ خیلی از مسائل در گل شدن یک ضربه تاثیر دارند، فوتبالی‌ها به این نوع گل‌ها که همه‌جوره در دروازه هستند، می‌گویند توپ جایی رفت که مرغ تخم نمی‌کرد و به نظر من نمی‌شد جلوی گل شدن آن توپ را گرفت.

-لباسی که در جام پوشیدی به سلیقه خودت بود؟ لباس‌هایی که پوشیدم کاملا انتخاب تیم ملی بود اصلا از ما نپرسیدند که چه رنگی می‌خواهید بپوشید. خودشان رنگ‌ها را انتخاب کرده بودند و از سه ماه قبل از جام جهانی رنگ لباس‌ها فیکس شده بود، حتی در مورد رنگ‌ها هم چیزی نگفته بودند و وقتی به رختکن می‌رفتیم تازه متوجه رنگ‌ها می‌شدیم. اصول جام جهانی این است که هرتیم با فیفا رنگ‌هایش را بررسی می‌کند و در نهایت به بازیکن‌ها گفته می‌شود.

-لباس‌هایت را چه کردی؟ اولین لباسم را بعد از بازی با نیجریه برای موزه فیفا خواستند، که فکر می‌کنم علتش این باشد که آن بازی اولین صفر- صفر جام جهانی ۲۰۱۴ بود. دومین لباس را به خیریه محک دادم، سومی را هم به جای دیگری که نمی‌خواهم بگویم.

– شغل دیگری در کنار فوتبال دارید؟ شغل خاص دیگری جز فوتبال ندارم ولی در بعضی کارها سرمایه‌گذاری می‌کنم.

یک نامه چند خطی برای خداحافظی جادوگر و بس!/ شاخص‌ترین اشتباه‌های جادوگر فوتبال
می‌گویند در فوتبال ایران “علی کریمی‌ها” داریم اما کسی کشف‌شان نمی‌کند ولی انگار همین علی کریمی اصل را هم خودمان آزرده‌ خاطر می‌کنیم. او می‌دانست که برخی در بازی‌های خداحافظی، فقط به دنبال اجرای نمایش هستند تا با استفاده از نام او از پله‌های شهرت بالاتر بروند و به همین خاطر در نامه‌ خداحافظی‌اش نوشت که “هرگز تن به بازی خداحافظی که متأسفانه در فوتبال ما نوعی حرکت تشریفاتی، تبلیغاتی و بعضا ریاکارانه است نخواهم داد. بسیاری از بزرگان فوتبال ما بی‌سر و صدا خاموش شدند و گورستان فراموشی رهسپارشان گردیدند”.

به گزارش جهان، یکی از دلایل محبوبیت افسانه‌ای‌ کریمی همین صداقت در رفتار و گفتار بود. کریمی در دوران بازی‌اش اشتباه هم داشت، از کوبیدن مشت به صورت داور در بازی‌های بین المللی در دوران جوانی تا لگد زدن به ساک پزشک تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ پس از تعویضش، این‌ها شاخص‌ترین اشتباه‌های این جادوگر فوتبال بود.

اگر چه یک هفته‌ای از خداحافظی جادوگر فوتبال آسیا گذشته و شاید این سوژه چندان به روز نباشد، اما اتفاقات پس از این خداحافظی ما را مجاب کرد که از زاویه‌ دیگری به این موضوع پرداخته شود. نامه چند خطی فدراسیون فوتبال ایران برای بازیکن ملی ایران که سال‌ها با پیراهن تیم ملی هنرنمایی کرده و دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کرد، شایسته نبود. کریمی بازی خداحافظی را ریاکارانه خواند، چون دید که از کنار رفتن مهدوی‌کیا، مجیدی، باقری و حتی عابدزاده چه کسانی به راحتی آب خوردن سوءاستفاده کردند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=48766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x