تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

«جنون عربستان» و به راه انداختن حمام خون؛ تنازع آل‌سعود برای بقا

  • کد خبر : 13163
  • 21 دی 1392 - 8:37
«جنون عربستان» و به راه انداختن حمام خون؛ تنازع آل‌سعود برای بقا

خاندان آل سعود در تلاش برای بقای خود با به کارگیری ابزار تروریسم، خاورمیانه را به حمام خونی تبدیل کرده که در هر گوشه‌ای از منطقه رد پای آن مشاهده می‌شود.

 

خبرگزاری فارس: «جنون عربستان» و به راه انداختن حمام خون؛ تنازع آل‌سعود برای بقا

به گزارش کمال مهر، بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان در تلاش برای ممانعت از فروپاشی نظام آل سعود با استفاده از ابزار تروریسم بسیاری از کشورهای خاورمیانه را به کشتارگاهی تبدیل کرده است که با این اقدام عملا منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا را تامین می‌کند.

خون مردم بیگناه عراق هزینه بقای آل سعود

مقامات عراقی تاکید دارند که اعترافات بسیاری از تروریست‌های دستگیر شده گویای آن است که با دستگاه‌های امنیتی عربستان ارتباط داشته و درصدد اجرای برنامه سازماندهی شده برای بی ثباتی در عراق بوده‌اند که برخی نمایندگان پارلمان عراق اخیرا درخواست شکایت علیه ریاض در سازمان ملل کرده اند.

طی شش سال گذشته در میان اتباع خارجی که برای فعالیت های تروریستی وارد عراق شدند، اتباع عربستان سعودی مقام اول را دارا هستند و در فهرست خطرناکترین تروریست ها نیز قرار دارند.

«نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق در یک سخنرانی بدون اینکه به نام عربستان اشاره کند، گفت،یک کشور در حوزه خلیج فارس از تروریست‌ها در عراق حمایت می‌کند و می‌کوشد یک دولت مستقل در عراق تشکیل دهد و آن را به رسمیت بشناسد.

در همین رابطه بعد از گذشت یک دهه از سقوط رژیم صدام عربستان هنوز سفارتخانه خود را در عراق مسدود نگه داشته و از برقراری روابط دیپلماتیک و عادی سازی مناسبات با بغداد خودداری می‌کند.

طلال بن عبد العزیز برادر ملک عبد الله اعلام کرده بود که قصد دارد ۱۰۰ هزار دلار به مردم الانبار کمک کند که به نظر می‌آید که این کمک به تروریست‌ها خواهد بود و یا بعد از ناامنی‌ها و کشتارهایی که عوامل عربستان در این استان عراق به راه انداخته‌اند، تلاشی است برای ترمیم وجه عربستان در بین مردم سنی این استان.

تلفات بمب گذاری‌های عراق صرف نظر از عوامل پشت پرده آن در ماه آخر سال میلادی به ۹۰۰ نفر رسید که قربانیان آن مردم بی‌گناه عراق هستند.

چرا عربستان تلاش دارد عراق را بی ثبات کند؟

هفته‌نامه عراقی «خطوه» ضمن محکوم کردن دخالت‌های عربستان در عراق ،تاکید کرد که سعودی‌ها از وجود یک عراق با نفوذ و قدرتمند در منطقه نگران کرده است.

کارشناسان معتقدند که روابط خوب دولت عراق با کشور سوریه که عربستان در پی تغییر نظام آن است در تلاش عربستان برای بی‌ثبات کردن آن بی تاثیر نبوده است.

همچنین منابع خبری نزدیک به نخست‌وزیر عراق فاش کردند اسنادی وجود دارد که دخالت سازمان جاسوسی عربستان در عراق برای تخریب معادله سیاسی این کشور را ثابت می‌کند.

در همین رابطه نوری المالکی نخست وزیر عراق اخیراً یکی از مشاوران خود را در جریان سندی قرار داد که نشان می‌دهد پادشاه عربستان به قدرت رسیدن اکثریت شیعیان عراق را بزرگترین خطر برای آینده عربستان می‌داند.

همچنین عربستان در راستای تلاش برای ممانعت از پیشرفت روابط بین ایران و عراق و سفرهای متبادل زوار ایرانی به عراق و بالعکس، از سازمان‌های تروریستی عراق حمایت مالی می‌کند.

عربستان از یک تجربه سیاسی موفق و به ویژه شیعی در عراق بسیار نگران است و تلاش دارد با بی ثباتی عراق این تجربه را ناموفق نجات دهد.

لشکرکشی عربستان برای سرکوب انقلاب مردمی بحرین

دخالت مستقیم عربستان در بحرین از  استقرار نیروهای «سپر جزیره» در این کشور برای سرکوب ناآرامی‌های کوچکترین کشور عربی جهان شروع شد ، که در واقع این نیروها ترکیبی از نیروهای نظامی عربستان ، امارات و قطر ( با مشارکت نیروی دریایی کویت ) هستند که فرماندهی آن با عربستان سعودی می‌باشد.

نیروهای سپر جزیره با شلیک مستقیم و از فاصله نزدیک به تظاهرات کنندگان که در میدان ” اللؤلؤه ” گرد آمده بودند روزی خونین را در تاریخ انقلاب این کشور رقم زدند

در این رویداد که دوربین‌های رسانه‌ای جهان آنرا به ثبت رساندند ، بسیاری از شهروندان به قتل رسیدند.

همچنین این دخالت بطور مستقیم به تخریب بیش از چهل مسجد انجامید که خود در ادامه و تقویت انقلاب مردمی نقش عمده ای داشت.

همچنین در سرکوب تظاهرات مردم بحرین ۱۴۰ تن به شهادت رسیده‌اند و صدها تن دیگر زخمی شد‌ه‌اند.

مردم بحرین در راهپیمایی خود علیه خاندان آل خلیفه شعارهایی علیه خاندان آل سعود نیز سر میدهند و سرنگونی آنها را خواستار می‌شوند.

آل سعود از سقوط نظام پادشاهی بحرین بسیار هراسان است و تلاش دارد تا با سرکوب کردن تظاهرات مردم این کشور از به نتیجه رسیدن این انقلاب جلوگیری کند چرا که در صورت پیروزی این انقلاب تاثیرات بدون شک به داخل مرزهای عربستان نفوذ خواهد کرد.

حمایت های مالی و تسلیحاتی گسترده عربستان برای براندازی نظام سوریه 

دخالت نظامی عربستان در سوریه شامل تشکیل گروه‌های تروریستی از جمله جبهه النصره، داعش و گروه‌های به اصطلاح اسلامی و تسلیح آنها است که سوریه را در طول سه سال بحران این کشور به یک خرابه تبدیل کرده است.

بعد از تشکیل این گروه‌ها با ارسال سلاح از طریق مرز های لبنان، اردن، ترکیه آنها را تغذیه کرده است که در موارد بسیاری بارهای اسلحه این گروه ها کشف شده است.

همچنین حمایت از گروههای سلفی افراطی و ایجاد مسیرهایی برای فرستادن آن‌ها به سوریه علاوه بر تلاش برای نابودی یک نظام موفق دموکراتیک می خواهد تا کشورهای عربی را از شر این تروریست ها در کشورهای خود راحت کند.

برخی دولتهای عربی با فرماندهان پ. ک.ک رایزنی کرده بودند تا جبهه‌ای جدید علیه سوریه باز کنند که این تلاش های آنها نافرجام ماند.

منابع نزدیک به خاندان آل سعود فاش کردند که شاه عربستان سعودی در پیامی دست نویس که برای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا فرستاده بود، تاکید کرد که عربستان تضمین می‌کند که در صورت حمله به سوریه هزینه این حمله را به عهده خواه گرفت و تلاش خواهد کرد که قیمت نفت در‌‌ میانگین کنونی خود باقی بماند.

همچنین منابع خبری اعلام کرده بودند که عربستان به محکومان اعدامی این کشور پیشنهاد داده است که در مقابل قبول جنگ در سوریه مقابل نظام این کشور از مجازات آنها چشم پوشی خواهد شد.

مقامات عربستانی زیر پوشش جمعیت‌های خیریه و کمک به مردم سوریه مبالغ هنگفتی را از مردم عربستان برای کمک به تروریست‌های سوریه جمع آوری کرده اند که هر روز تصاویر زیادی از سر بریدن مردم سوریه و مثله کردن اجساد آنها در رسانه‌ای خبری پخش می‌شود.

ناوگان رسانه‌ای عربستان در خدمت تروریسم

شبکه‌هایی مانند العربیه که از سوی عربستان حمایت می‌شود ،با شدت هر چه تمام‌تر مشغول بمباران خبری ضد سوریه هستند.

در این رسانه‌ها به طور روزمره و مستمر از انشقاق در صفوف افسران ارتش، دیپلمات‌ها، وزرا و مسئولین حکومتی سخن گفته می‌شود و موفقیت‌های میدانی مخالفان با حداکثر بزرگنمایی برجسته می‌شود.

 در این شرایط برخلاف همه تعهدات بین المللی ماهواره عرب ست متعلق به سعودی و نایل ست متعلق به مصر پخش برنامه‌های تلویزیون دولتی سوریه را متوقف نموده‌اند.

همچنین گروه‌های وابسته این کشورها با امواج پارازیت تلاش دارند تا برخی از شبکه‌های تلویزیونی که دروغ‌های رسانه‌ای آنها را فاش می‌کنند، در پخش برنامه‌های خود دچار مشکل کنند.

دخالت در مصر و حمایت از ارتش در سرنگونی مرسی 

اختلاف خاندان آل سعود با اخوان المسلمین مصر اختلافی دیرنیه است و به زمانی برمی گردد که به دستور ملک عبد العزیز بنیان گذار عربستان سعودی دستور قتل آنان را در ریاض صادر کرد.

این اختلاف با عربستان بود تا زمانی که حسنی مبارک با انقلاب مردم مصر سقوط کرد و ملت مصر آماده شدند تا با یک انتخابات رئیس جمهور خود را انتخاب کنند.

عربستان در جریان انتخابات مصر با تبلیغات علیه کاندیداهای اسلامگرا و هزینه به سود کاندیداهای مورد علاقه خود به صورت آشکار در انتخابات مصر دخالت کرد.

و آخرین نمونه این دخالت‌ها نامه سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان به سفارت این کشور در مصر است که طی آن از سفیر خواسته شده که “به هر شکل ممکن” مانع روی کار آمدن اسلامگرایان در مصر شوند.

همچنین بعد از روی کار آمدن مرسی عربستان شرط کمک به وی را تعدیل برخی از سیاست های این کشور اعلام کرده بود.

بعد از کودتای سیسی و نظامیان مصر علیه محمد مرسی رئیس جمهور قانونی این کشور ملک عبد الله از این کودتا حمایت کرد و با کمک‌ مالی ۵ میلیارد دلاری سعی کرد که دولت کودتا را تقویت کند.

همچنین تحلیل گران معتقد هستند که تمام اسناد و مدارک دال براین است که کمک‌های عربستان به دولت کودتایی مصر به دلیل مخالفت سر سخت با اخوان المسلمین است که از ترس قدرت گرفتن این جنبش در کشورهای دیگر در حال سرنگونی این جنبش اسلامی می‌باشند.

اسامه الدلیل مسئول امور بین الملل مجله الاهرام مصر فاش کرد: عربستان درپی اجرای توطئه آمریکائی “براندازی نظام های جمهوری کشورهای جهان عرب و تقسیم این کشورها براساس مذهب و دین یعنی سنی و شیعی، اسلامی و مسیحی ” است تا پیروان این مذاهب و ادیان همیشه در حال تقابل با یکدیگر باشند.

مسئول امور بین الملل مجله الاهرام اظهار داشت: موضع منفی عربستان در قبال انقلاب مصر واضح و روشن است به طوری که مخالفت ریاض با محاکمه حسنی مبارک و ارائه پیشنهاد درمان وی در خاک عربستان بیانگر این موضوع است.

دخالت عربستان در لبنان« تلاشی ناکام» برای تضعیف حزب الله

انفجارهایی که در چند وقت اخیر لبنان را هدف قرار داده است بنا بر اعتراف تمام گروه‌های لبنانی تلاش دارد تا وحدت ملی لبنان را هدف قرار دهد.

در میان گروه‌های مختلف سیاسی در لبنان تنها افرادی از ۱۴ مارس و جریان المستقبل بوده‌اند که بعد از وقوع انفجارها  شروع به اتهام زنی کرده‌اند که از سوی عربستان حمایت می‌شوند.

همچنین مسئولیت این انفجارها را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفته است که با حمایت مستقیم بند بن سلطان به حیات خود ادامه می‌دهد.

از طرف دیگر این انفجارها به صورت سلسله وار طرف‌های سیاسی لبنان را هدف قرار می‌دهد تا این تفکر را القا کند که این انفجار‌های ناشی از یک اختلاف مذهبی است.

میشل سلیمان پیشتر اعلام کرده بود که پادشاه عربستان قصد دارد مبلغ ۳ میلیارد دلار به ارتش لبنان کمک کند که به گفته بسیاری از کارشناسان با توجه به سکوت رژیم صهیونیستی از این کمک‌ها ، ملک عبد الله تصمیم دارد که با این کار ارتش را در مقابل حزب الله قرار داده و در نهایت زمینه را برای حذف حزب الله از صحنه لبنان فراهم کند.

از طرف دیگر به گفته کارشناسان، عربستان تلاش دارد تا با این کمک دولتی را در لبنان تشکیل دهد که مطابق سیاست‌ها و خواسته‌های ریاض باشد و این گزینه‌ای است که جریان ۱۴ مارس قصد اجرای آن را دارد.

ادامه دارد …

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x