تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

جمع آوری ۱۹ برند “برنج وارداتی آلوده” از سطح کشور

  • کد خبر : 48928
  • 05 مرداد 1393 - 17:33
جمع آوری ۱۹ برند “برنج وارداتی آلوده” از سطح کشور

از مهر ماه ۹۲ تاکنون اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی به همراه ۳۴ دانشگاه علوم پزشکی نسبت به نمونه برداری و کنترل حدود هزار تن محصول برنج اقدام نموده است که در طی این مدت از ۵۸۷ محموله برنج خارجی نمونه برداری شد که پس از آنالیز آزمایشگاهی از تعداد ۱۹ محموله برنج وارداتی آلودگی مشاهده گردید که این ۱۹ محموله از سطح عرضه جمع آوری شد.

کمال مهر:هدایت حسینی، مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و  آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ۱۲ هزار واحد تولید خوراکی در کشور وجود دارد گفت:یکی از مهم ترین برنامه های ما ساماندهی آموزش های تخصصی در حوزه مدیران، کارشناسان و مسئولین فنی می باشد.
وی با اشاره بر این که ما توانسته ایم اقتدار وزارت بهداشت را که همان نظر مقام معظم رهبری می باشد را در کشور القا کنیم، افزود: برنامه های خود را بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور برنامه ریزی کرده و انجام می دهیم که در بحث سلامت محصولات غذایی و به خصوص
برنج بسیار دقیق و حساس عمل خواهیم کرد. به طوریکه در حوزه برنج ساماندهی ها انجام شد و برندهایی نیز شناسایی و اعلام عمومی شد و این پروژه به صورت جدی در حال پیگیری می باشد.
مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در ادامه با بیان اینکه از مهر ماه ۹۲ تاکنون اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی به همراه ۳۴ دانشگاه علوم پزشکی از ۵۴ دانشگاه در سطح عرضه نسبت به نمونه برداری و کنترل حدود هزار تن محصول برنج اقدام
نموده است،  تصریح کرد: در طی این مدت از ۵۸۷ محموله برنج خارجی نمونه برداری شد که پس از آنالیز آزمایشگاهی از تعداد ۱۹ محموله برنج وارداتی آلودگی مشاهده گردید که این ۱۹ محموله از سطح عرضه جمع آوری شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: برای امنیت و سلامت محصولات غذایی برنامه های ویژه ای تعریف شده است و برای سلامت محصولات غذایی بسیار حساس و دقیق هستیم و اعتقاد ما این است که باید همه محصولات غذایی در امنیت و سلامت کامل باشند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=48928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x