تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

جلیلی: انتقال آب سنگین به خارج خسارت جدی است

  • کد خبر : 169137
  • 20 آبان 1395 - 9:38
جلیلی: انتقال آب سنگین به خارج خسارت جدی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه وقتی استکبار با مقاومت ملت ما مواجه شد در واقع فهمید ایران می‌تواند تولید قدرت سیاسی کند، گفت: کنسرت ما نمی‌توانیم دشمن ضرب‌آهنگ جلوگیری از پیشرفت است.

به گزارش «کمال مهر»؛ سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در مراسم سخنرانی در جمع دانشجویان که در سالن جلسات دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مفهوم خداباوری در کنار باور قوی مردم پس از پیروزی انقلاب در نظام مقدس جمهوری اسلامی به نحوی رقم خورد که مردم‌سالاری دینی را ایجاد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: جهان دید که آنچه در این سال‌ها پس از پیروزی انقلاب در کشور شکل گرفت چه دستاوردی به وجود آورد و سبب ایجاد قدرتی شد که با ایستادگی پیشرفت کردیم تا در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

این مسؤول ادامه داد: پس از گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب باید گفت که توان و قدرت مردم می‌تواند خلاقیت و دستاوردهایی را به دنبال داشته باشد و این مسئله امروز یک ادعا نبوده و عین اظهارات افرادی است که در مقابل اهداف کشور هستند.

وی تاکید کرد: به اذعان استکبار در واقع قدرتی در ایران تولید شده است که می‌تواند نقش‌ مهمی را در منطقه ایفا کند.

جلیلی با بیان اینکه امروزه در مناسبات جهانی، آمریکا با ادعاهای گزافی مبنی بر اینکه باید با رهبری جهان، فواصل خود با دیگر کشورها را حفظ کند، گفت: آمریکا در جایگاهی نیست و حد و حقی در رهبر جهان ندارد که اذعان کند برای حفظ برتری و رهبری در جهان اگر لازم شد از ابزار نظامی هم استفاده می‌کند.

وی با اشاره به سند استراتژی آمریکا در سال ۲۰۱۵ گفت: ابرقدرت‌ها در سال ۸۸ اذعان کردند که بسیاری از مسائل بدون کمک ایران حل نمی‌شود و در حقیقت از ایران به‌عنوان ژاندارم منطقه تعبیر می‌کنند.

جلیلی یادآور شد: ملتی ما با پیروزی در انقلاب اسلامی به نوعی قیام کردند و سیاسیون آمریکا نیز پس از گذشت سال‌ها اعتراف داشتند که نمی‌توان بن‌بست‌ها را بدون رفع اختلافات با ایران حل کند.

این مسؤول با بیان آموزه‌های دینی ائمه(ع) و فرمایش حضرت علی(ع) به مالک اشتر گفت: قدرت در ایمان و اعتقاد به توده‌های مردمی است و در این راستا ایران با قدرت توده‌های اقشار جامعه شکل می‌گیرد و اتحاد و همدلی در واقع قدرت و قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیشتر می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: وقتی پنج قدرت بزرگ دنیا با اذعان به قدرت‌طلبی در جهان با مقاومت ملت ما مواجه شدند در واقع فهمیدند ایران می‌تواند تولید قدرت سیاسی کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ ابرقدرت‌های جهان در تجزیه و تحلیل‌های خود متوجه شدند که اگر ایران پس از پیروزی انقلاب قدرت پیدا کرده این هم‌افزایی بر اساس قدرت حزبی نیست و ملتی که ایستادگی کند موفق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید قدرت سیاسی با مقاومت ایجاد می‌شود، گفت: در عرصه‌های سخت‌افزاری، استکبار تلاش خود را به کار گرفت که عروسک صدام را به جان ملت‌ها بیاندازد و از دادن بدترین سلاح‌های شیمایی و… امتناع نکرد.

این مسؤول یادآور شد: آمریکا در جنگ تحمیلی با به کارگیری ابزارهای گوناگون نتوانست در مقابل قدرت ایران حرف برای گفتن داشته باشد و تحولات بعد از انقلاب، سبب اعتراف استکباری به ارائه سلاح‌های نظامی به عربستان سعودی، کمک‌های چند میلیاردی به صدام و … شد و اکنون با گذشت سال‌ها اجازه نفوذ به آن‌ها داده نمی‌شود.

جلیلی با بیان اینکه اکنون ایمان قوی به توده و باور مردمی در کشور شکل گرفته است، تاکید کرد: در مباحث نظامی دوران جنگ تحمیلی، طرف مقابل ضعیف نبود اما ایمان قوی ملت ما بیشتر شد و حتی در سایر عرصه‌های فشار اقتصادی و… از اراده جامعه کم نشد.

وی گفت: استکباری که بدترین سلاح‌ها را به صدام می‌داد و تحریم‌های فلج‌کننده علیه کشور به کار گرفت تا قدرت دفاعی در کار نباشد، اما هر جایی که بیشترین فشار و موانع را ایجاد کرد در مقابل کشور ایران قدرت برتری گرفت، چرا که ملت ما باور و ایمان دارد و می‌داند در معرض تهدید دشمن باید ایستادگی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در عرصه مسائل فرهنگی ۲۰۰ شبکه‌ ماهواره‌ای برای تبلیغات غیراصولی در فضای ایران ایجاد می‌کنند و از هر امکاناتی در عرصه‌های مختلف تهاجم فرهنگی نیز استفاده می‌کنند.

جلیلی ادامه داد: کرمانشاه مرز زائران اباعبدالحسین(ع) است و هرساله تردد بسیاری از زوار معزز اربعین از این مسیر انجام می‌شود و حتی شبکه‌های مجازی بیگانه با مشاهده این عظمت نمی‌توانند تاثیر خود را بر این حرکت معنوی و پیاده‌روی بزرگ اربعین اعمال کنند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: قدرت امروز ایران مبتنی بر ایمان اقشار جامعه است و استکبار با محاسباتش نتوانسته این را مسئله را در ذهن ساده خود تجزیه کند.

به گفته جلیلی، یکی از روستاهای اطراف تهران در دوران هشت سال دفاع مقدس با ۷۰۰ نفر جمعیت، بیش از ۷۰ شهید تقدیم آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده و آمریکا نمی‌تواند این محاسبات را ذهن ساده خود بگنجاند.

وی خاطرنشان کرد: قدرت ایران در عزت ملی شکل گرفته است و آمریکا با همه تلاش بیهوده خود سعی دارد ملت ما را از ایمان و باور انقلابی تهی کند و همانند شیطان از اهرم فرسوده ترس استفاده می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: باید از سرمایه و دستاوردهای بزرگی  انقلاب استفاده کنیم و در تصمیمات کلان در کشور از تردید پرهیز کنیم، چرا که آمریکا می‌خواهد کشور را دچار تردید کند.

جلیلی با بیان اینکه امید یعنی باور، قدرت و کسب توانایی تا پیروزی بزرگ‌تری را رقم بزنیم و یاس از توانمندی داخلی نداشته باشیم،‌افزود: باید به قدرتی بر مبنای توانمندی داخلی ایران تکیه کنیم تا از برکات اتکا به توانمندی داخلی، ساختار محاسباتی به‌هم نریزد و امید به آینده درخشان داشته باشیم.

وی با تاکید بر حفظ قدرت داخلی کشور،‌ یادآور شد: به هر میزان که نقطه اتکای کشور را از داخل به خارج هدایت کنیم منافع ملی به خطر می‌افتد، اگر آب سنگین و مواد اولیه داخل به خارج منتقل شود در واقع نوعی خسارت جدی است.

وی گفت: دشمن القای یاس و کنسرت «ما نمی‌توانیم» راه می‌اندازد تا در این ضرب‌آهنگ جلوی پیشرفت کشور را بگیرد و در این راستا نباید دل به الاغ‌ها بست یا به آینده فیل‌ها امیدوار شد.

جلیلی تاکید کرد: ما باید بتوانیم نقاط قدرت واقعی خود را پیدا کنیم و دل بستن به وعده‌های خارجی سرابی بیش نیست و لازمه باور و توانمندی داخلی با اتکا به قدرت داخلی رخ می‌دهد.

این مسؤول یادآور شد: در گذشته، کشور برای تولید دارو برای یک‌میلیون از مردم احتیاج به سوخت ۲۰ درصد داشت.

جلیلی با اشاره به اینکه در دومین مذاکرات هسته‌ای در کشور نروژ در سال ۸۸ تاکید شد که عضو آژانس هستیم و حق داریم این سوخت را برای مصالح صلح‌آمیز و دارو به کار ببریم، گفت: ۸۵۰ هزار نفر از مردم ما نیاز به تولید این نوع سوخت داشتند، از طرفی ابرقدرت‌ها تلاش کردند از این نیاز به عنوان اهرم فشار استفاده کنند،‌ اما ملت ایران با ایستادگی و اقتدار این مواد را تولید کرد.

این مسؤول یادآور شد: در تولید انرژی غنی‌سازی مورد نیاز برای این نوع محصول، شهید شهریاری و شهید احمدی‌روشن با همه توان در مقابل آن‌ها ایستادگی و تولید قدرت کردند که اکنون اهرم قدرت دست ما است.

وی خاطرنشان کرد: در مذاکرات گذشته، آمریکا روی غنی‌سازی اورانیوم ۳ درصد و نیروگاه نطنز چانه می‌زد اما بعدها بر سر اورانیوم ۲۰ درصد و تاسیسات هسته‌ای فردو چانه‌زنی می‌کردند، لذا ما باید اجازه ندهیم این قدرت و توان از کشور گرفته شود.

این مسؤول تاکید کرد: حق کشور ما آب‌گوشت بزباش و نادیده گرفتن صدای یک ملت نیست، باید جلوی کنسرت نمی‌توانیم در ملت به عنوان دست‌پخت ترامپ و کلینتون را گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: با همدلی و حفظ سرمایه ملی به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در فرصتی که برای ما فراهم شده باید بتوانیم این قدرت را حفظ کنیم.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=169137

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x