تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

جسارت تلویزیون برای پخش «قلاده‌های طلا» قابل تحسین بود/ فیلم بدون حذف پخش شد

  • کد خبر : 11705
  • 16 دی 1392 - 11:04
جسارت تلویزیون برای پخش «قلاده‌های طلا» قابل تحسین بود/ فیلم بدون حذف پخش شد

تهیه‌کننده قلاده‌های طلا گفت: اقدام تلویزیون برای پخش این فیلم در ایام بزرگداشت ۹ دی که رسانه‌هایی در تلاش بودند بخشی از افراد این فتنه را احیا کنند، حرکت جسارت‌آمیز و قابل تحسینی است.

خبرگزاری فارس: جسارت تلویزیون برای پخش «قلاده‌های طلا» قابل تحسین بود/ فیلم بدون حذف پخش شد

کمال مهر:محمدخزاعی تهیه کننده فیلم سینمایی «قلاده های طلا»  عنوان کرد:‌ برای پخش در تلویزیون حتی یک فرم هم کوتاه نشد و عین همان نسخه‌ای که به جشنواره بین المللی فجر ارائه دادیم و برای اکران روی پرده سینما رفت را روی صفحه تلویزیون مشاهده کردیم.

وی درباره بازخوردهای متفاوت مردم نسبت به نمایش این فیلم گفت: بازخوردها تقریبا شبیه زمان اکران بود و کسانی‌که قبلا مخالف اکران «قلاده های طلا» بودند حالا هم نمایش آن در تلویزیون را دوست نداشتند و برعکس، کسانی‌که به روشنگری‌ها اعتقاد داشتند و می‌دانند که باید پشت پرده اتفاقات آن زمان را بیان کنیم استقبال خوبی کردند.

وی افزود: اما در مجموع بازخوردهای خوبی دریافت کردیم و یکی از نکات مثبت تلویزیون نسبت به سینما فراگیری این رسانه به خصوص در شهرستان‌ها بود.

وی متذکر شد: قطعا در آینده هم فیلم‌هایی در این مسیر ساخته خواهد شد و «قلاده های طلا» به منزله حرکتهای اولیه‌ای بود که جسارت خاصی می‌طلبید و به مرور هر چه از این وقایع تاریخی فاصله بگیریم قطعا از زوایای مختلفی به آن نگاه خواهد شد و شاهد فیلم‌های مختلفی خواهیم بود.

دبیر سی امین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر معتقد است: یکی از ضروریان سینمای ماست که درباره وقایع تاریخی مختلف فیلم بسازیم و یکی از آنها انتخابات پرحاشیه ۸۸ بود که ما در این فیلم سعی کردیم نشان بدهیم که دستگاه‌های غربی با چه برنامه ریزی های مدونی سعی در ایجاد اختلافات درونی داشتند و می‌خواستند از این آب گل ‌آلود ماهی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه این روزها در همه شهرهای مدرن و دورافتاده مردم از طریق اخبار و فضای مجازی اطلاعات مورد نظر خود را به دست می ‌آورند اما هیچ کدام آنها جای روشنگری با زبان تصویر در قالب یک فیلم را نمی‌گیرد به خصوص فیلمی که بر اساس اسناد واقعی ساخته شده باشد و با چاشنی قصه‌های سینمایی و جاذبه‌های بصری به مخاطب داده شود.

وی افزود: بسیاری از افراد که از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای مانند بی بی سی و یا صدای آمریکا اطلاعاتی به دست آورده بودند از این پشت پرده‌ها خبر نداشتند و به روایت کسانی که در این شبکه‌ها کار می‌کنند اعتماد کرده بودند اما حقیقت این است که این افراد دلسوز مردم ایران نیستند و فقط می‌خواهند با این نوع از اطلاع رسانی موقعیت جدیدی برای خود و هم صنفانشان ایجاد کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از عواملی که باعث بازخوردهای مثبت مردم بعد از تماشای این فیلم نسبت به عوامل سازنده شد این بود که حتی مخالفان تفکر ما هم می‌توانستند از نحوه روایت و بازسازی صحنه‌های شهری در این فیلم خوششان بیاید و به دور از افراط و تفریط ‌های مضمونی از نماهای اکشن «قلاده های طلا» به عنوان فیلمی که پیش از این کمتر ساخته شده است لذت ببرند.

این تهیه کننده معتقد است اقدام تلویزیون برای پخش این فیلم در ایام پرجنجال ۹ دی که رسانه‌هایی در تلاشند تا بخشی از افراد این فتنه را احیا کنند حرکت جسارت آمیز و قابل تحسینی بود.

وی افزود: ما وقایع سیاسی بی‌شماری همچون تسخیر لانه جاسوسی و یا جنگ ایران و عراق داریم که پتانسیل‌های زیادی برای پرداخت‌های سینمایی دارد ولی هیچ وقت به آنها وارد نشدیم و مدیریت فرهنگی زمان ما را به سمت ساختن فیلم‌های سیاسی سوق نداده است.

خزاعی تاکید کرد:  ورود به عرصه فیلم‌های سیاسی چه با مواضع اصول گرایی و چه اصلاح طلبی جسارت خاصی می‌طلبد و تبعات زیادی دارد به طوریکه یا بسیاری از هنرمندان حاضر نیستند در این وادی قدم بگذارند یا دست آنها بسته است و مورد اتهامات زیادی قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: در مورد این فیلم هم شاید کسی جز طالبی دغدغه و جسارت لازم برای ساختش را نداشت و  حمایت های بی دریغ بنیاد روایت فتح به عنوان متولی اصلی فیلم در شکل گیری«قلاده های طلا» قابل ذکر است.همچنین دراین زمینه باید از دکتر حسینی وزیر وقت ارشاد تشکر کرد.

این تهیه کننده درباره قرارداد با تلویزیون برای نمایش «قلاده های طلا» توضیح داد: مالکیت اصلی این فیلم برای بنیاد روایت فتح است و از آنجایی‌که همه عوامل علاقه داشتیم که این فیلم در این ایام از تلویزیون دیده شود مبلغ کمی پیشنهاد دادیم و بدون چشم داشت به سود‌آوری آن، فیلم را در اختیار صداو سیما قرار دادیم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11705

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x