تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

توزیع کتاب‌های یک جریان مذهبی خاص در نمایشگاه کتاب

  • کد خبر : 37189
  • 15 اردیبهشت 1393 - 17:28
توزیع کتاب‌های یک جریان مذهبی خاص در نمایشگاه کتاب

این جریان از سوی مخاطبان به جریان شیعیان انگلیسی مشهور شده است. علت آن وجود حساب های بانکی این جریان در کشور انگلیس برای دریافت کمک های مالی در شرایط تحریم ایران قلمداد شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی کمال مهر، در جریان برگزاری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب، غرفه ای با محوریت عرضه کتب یک جریان مذهبی خاص در نمایشگاه دایر شده است.

مواضع این جریان منتسب به شیعیان که رهبران آن دارای گرایشات عجیب و تندی هستند، بارها از سوی جریانات شیعی مورد اعتراض قرار گرفته است. یکی از نکات پر از ابهام درباره این جریان که همواره بدون پاسخ باقی مانده است تأمین بودجه مالی آنان است. در شرایطی که کشور ایران در شرایط تحریم بانکی قرار گرفته است و امکان هیچ گونه مبادله تجاری وجود ندارد جریان  فوق دارای حساب های بانکی متعددی در بانک های انگلیس دارد که از طریق آن به مبادله تجاری پرداخته و تبلیغاتی با هدف واریز پول را در شبکه های تلویزیونی خود منتشر می کند. به همین دلیل این جریان از میان برخی جریانات دینی به عنوان «شیعه انگلیسی» موسوم شده است. تأمین هجم بالای بودجه ای که صرف فعالیت های تبلیغاتی این گروه می شود همچنان مورد ابهام جدی کارشناسان و مردم است.

جریان فوق دارای چندین شبکه ماهواره ای عرب زبان و فارسی زبان است که به صورت مستمر به تولید برنامه می پردازند. این امر در حالی صورت گرفته است که شبکه های خبری ایرانی همچون العالم و پرس تی وی مدت زیادی است که از سوی کشورهای غربی تحریم رسانه ای شده است.

عمده برنامه های شبکه های تلویزیونی این جریان  ترویج خرافات، تکفیر سایر جریانات منتسب به اهل سنت و جریان تشیع است که چندی پیش انتشار فیلمی از یکی از سران این جریان در فحاشی به همسران پیام با اعتراض جدی علمای جهان اسلام مواجه شد. تبلیغ برای لطمه زنی و قمه زنی علنی در عزاداری ها از سوی رسانه های این جریان دستاویزی برای سوء استفاده  رسانه های غربی در تخریب تشیع شده است.

هم‌اکنون برخی کتاب‌ها، سخنرانی‌ها و دیگر محصولات تولیدی این جریان در دو غرفه در نمایشگاه کتاب تهران توزیع می شود‌.

این جریان غیرمعقول بدون نگاه به مکان و زمان و بدون توجه به مسائل جاری در جهان اسلام، به اشاعه بدعت‌­هایی می‌­پردازد که نتیجه آن جز کشتار شیعیان بی­گناه  در کشورهای منطقه قلمداد نشده است.

با وجود تمام نظارت‌های دقیق مجموعه‌های مختلف بر نمایشگاه کتاب، حضور عادی و این چنین جریانی در نمایشگاه کتاب سوال‌های فروانی را برای مخاطبان به وجود آورده است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=37189

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x