تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

تنها ۳۵ هواپیما در پسابرجام وارد شد که همه دست دوم هستند

  • کد خبر : 170843
  • 30 آبان 1395 - 15:02
تنها ۳۵ هواپیما در پسابرجام وارد شد که همه دست دوم هستند

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی کشور اظهار کرد: هواپیماهای وارد شده به کشور پس از برجام عمدتا دست دوم است که میانگین عمری پایین دارند و بیشتر اجاره به شرط تملیک به ناوگان هوایی کشور اضافه شده اند.

 

به گزارش«کمال مهر»؛؛ مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی کشور در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی و هوانوردی کیش در گفتگو با کیش پرس با اشاره به اینکه صنعت هواپیمایی کشور پس از انقلاب به دلیل تحریم های ظالمانه کشورهای غربی دارای عمر میانگین بالایی است، اظهار کرد: پس از برجام گشایش هایی در برخی بخش های صنعت هوایی به وجود آمده و ارتباط با برخی شرکت های خارجی برای تامین قطعات و تعمیرات و تامین سوخت هواپیماها برای برخی شرکت های خارجی صورت گرفته است و امیدواریم در آینده این روند گسترش بیشتری داشته باشد.

 

وی با اشاره به مذاکراتی در خصوص خرید هواپیما با شرکت های بوئینگ و ایرباس افزود: ۳۰ الی۳۵ فروند هواپیما پس از برجام وارد کشور شده است اما قرار دادهای نهایی هنوز به سرانجام نرسیده و مذاکرات کماکان ادامه دارد و امیدواریم بزودی شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

 

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی کشور با بیان اینکه هواپیماهای وارد شده به کشور پس از برجام عمدتا دست دوم است، اظهار کرد: اگر چه این هواپیماها دست دوم هستند اما میانگین عمری پایین دارند و بیشتر به صورت اجاره و اجاره به شرط تملیک به ناوگان هوایی کشور اضافه شده اند.

 

سامانی با تاکید بر اینکه هم اکنون یکصد هواپیما به دلیل مشکلات فنی و نبود قطعات در کشور زمین گیر هستند، نیاز کشور به ورود هواپیما را با توجه به چشم انداز توسعه کشور در سال ۱۴۰۴ تعداد ۵۵۱ فروند اعلام کرد.

 

وی تصریح کرد: تا آن زمان برخی از هواپیماهای کنونی از ناوگان خارج خواهد شد و امیدواریم که بتوانیم تا ۱۴۰۴ با ورود تعداد یاد شده جایگزینی مناسبی صورت گیرد.

 

دبیرانجمن شرکت های هواپیمایی در پاسخ به میزان حمایت های دولتی از شرکت های هواپیمایی خصوصی بیان کرد: در بخش خصوصی حمایت های لازم صورت نگرفته وامید است حمایت های بیشتری برای توسعه کیفیت و کمیت خدمات رسانی در بخش هوایی صورت گیرد.

 

سامانی با بیان اینکه با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشور حمایت ها روند رو به رشدی داشته است، اظهار کرد: آزاد سازی نرخ بلیط از حرکت های مثبتی بود که توسط ریاست سازمان هواپیمایی کشور صورت گرفت و گشایش خوبی درصنعت هوایی ایجاد کرد.

 

وی تصریح کرد: برخی قوانین و مقررات زاید که دست وپای صنعت هوایی را بسته باید از میان برداشته شود. همچنین دولت و مجلس باید از این صنعت حمایت بیشتری داشته باشند.

 

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی به عنوان یک بنگاه اقتصادی همواره به دنبال افزایش کیفیت خدمات ارائه شده هستند، خاطر نشان کرد: تا به حال نرخ های تکلیفی حاکم بود و شرکت های هواپیمایی تنها توانستند به نوعی خود را سرپا نگهدارند وبه مسافران ارائه خدمات سفر داشته باشند اما امید است آزاد سازی نرخ بلیط نتایج خوبی در افزایش خدمات و سرویس دهی به هم میهنان عزیز داشته باشد.

 

انتهای پیام/ط

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=170843

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x