تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

تنبل‌ترین مردم جهان در کدام کشورها زندگی می‌کنند؟!+ نقشه

  • کد خبر : 194159
  • 21 تیر 1396 - 23:53
تنبل‌ترین مردم جهان در کدام کشورها زندگی می‌کنند؟!+ نقشه

پژوهشگران آمریکایی با بررسی تلفن‌های هوشمند مردم در مناطق مختلف جهان، به میزان فعالیت آن‌ها در طول روز پی برده‌اند.

 

به گزارش گروه بین الملل »کمال مهر«  به نقل از بی بی سی، پژوهشگران دانشگاه استنفورد آمریکا با بررسی تلفن‌های هوشمند مردم کشورهای مختلف و شمارش تعداد گام‌هایی که آنها در طول یک روز بر می دارند، به نتایج جالبی دست یافتند. بر اساس این پژوهش، به طور میانگین یک نفر در طول روز ۴۹۶۱ گام برمی‌دارد.

بر طبق نتایج این پژوهش، مردم منطقه خودمختار هنگ‌کنگ با برداشتن ۶۸۸۰ گام در روز،  از فعال ترین مردم جهان و ساکنان  اندونزی با برداشتن تعداد ۳۵۱۳ گام در روز، از جمله تنبل‌ترین مردم جهان معرفی شده‌اند.

این روزها در بیشتر تلفن‌های هوشمند می‌توان برنامه‌هایی را نصب کرد که میزان فعالیت‌های روزانه افراد را محاسبه می کند. پژوهشگران با استفاده از داده‌های برنامه سنجش فعالیت‌های روزانه «آرگوس» در تلفن‌های هوشمند، فعالیت بیش از ۷۰۰ هزار نفر را مورد بررسی قرار دادند.

یکی از محققان این پژوهش گفت: این پژوهش از نظر مقیاس ۱۰۰۰ برابر بزرگتر از پژوهش‌هایی است که در گذشته در خصوص فعالیت‌های انسان‌ها انجام شده است. این پژوهش کشورهای بیشتری را شامل می شود و می‌تواند راه‌های انجام تحقیقات بیشتر در مقیاس‌های بزرگتر را هموار کند.

در این پژوهش تعداد گام‌هایی که افراد کشورهای دیگر به طور معمول در طول یک روز برمی‌دارند،  به شرح زیر است:

چین: ۶۱۸۹ گام
ژاپن: ۶۰۱۰ گام
اسپانیا: ۵۹۳۶ گام
انگلیس:۵۴۴۴ گام
برزیل: ۴۲۸۹ گام
امارات متحده عربی: ۴۵۱۶ گام

نتایج این پژوهش همچنین نشان داد: هر چقدر «نابرابری فعالیت» افراد در یک کشور بیشتر باشد، افراد آن کشور چاق‌تر هستند. نابرابری فعالیت همانند واژه نابرابری ثروت است؛ فقط در این مورد به جای مقایسه غنی و فقیر، تفاوت میان شخص زرنگ و تنبل است.

یکی از پژوهشگران گفت: به عنوان مثال، سوئد یکی از کمترین شکاف‌ها را از نظر نابرابری فعالیت دارد که در واقع سطح چاقی هم در میان افراد آن کمتر دیده شده است.

تنبل ترین و سخت کوش ترین مردم جهان در کدام کشورها زندگی می کنند+ نقشه

 

در این نقشه، بخش‌هایی که ساکنان آن بیشترین تعداد گام را در طول روز برمی دارند، به رنگ آبی و مناطقی که افراد آن کمترین تعداد گام را در طول روز برمی دارند، به رنگ قرمز نشان‌داده است.

در آمریکا هم سطح نابرابری فعالیت بیشتر و در واقع سطح چاقی در میان آنها بیشتر است. حتی در برخی کشورها این نابرابری فعالیت در میانزنان و مردان متفاوت بود. به عنوان مثال در ژاپن زنان و مردان به یک اندازه ورزش می‌کنند و بنابراین سطح چاقی هم در میان آنها کمتر است. اما در کشوهایی مثل عربستان سعودی، زنان فعالیت کمتری دارند و در واقع سطح چاقی در میان آنها بیشتر است.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=194159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x